slowcooker een aanrader?

Asaya

New member
Ik vroeg mij af wie hier allemaal een slowcooker heeft. Wat doe je er allemaal mee, is het gezond en zou je het aanraden? Ik denk er over na om er een te kopen.

 
Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Werkt een slowcooker op dezelfde manier als een stoomoven ?

 
De slowcooker is een elektrisch apparaat dat bestaat uit 2 delen. Een aardewerken binnenschaal en een metalen buitenpan met verwarmings- element waarin de schaal past. De slowcooker bevat een thermostaat waardoor de temperatuur constant kan worden gehouden. Hierdoor is de slowcooker ideaal voor het stoven van vlees en is aanbranden niet mogelijk.

Wat ik zo heb begrepen is het ideaal voor stoofpotjes en soepen. Je hoeft er niet bij te blijven en je hoeft er niet de hele tijd water bij te doen. Er zijn mensen die het sochtends aanzetten en dan naar het werk gaan. Het lijkt me voor mijzelf in elk geval ideaal voor bottenboullion e.d te maken.

 
zo haha, in een keer Poekie? Ik heb even gekeken en in amerika worden ze tot 10 liter verkocht geloof ik. Ik ga nog even rondkijken en ondertussen het geld bij elkaar sparen want ze zijn hier best prijzig in vergelijking met amerika.

 
Ik doe aan slowcooking maar zonder de slowcooker alleen al omdat het op elektra werkt en de verschillende materialen, ik gebruik glas en steen en rvs als materiaal niet als combinatie. Zelf maak ik 5ltr soep voor 2weken en voor mij alleen soms iemand die op bezoek is ook.

 
Waarom staat de elektra je tegen Remco? Werk jij met pannen op het gas en hoe lang laat je het dan koken?

 
Elektra brengt ook een (emf) elektro magnetic field aan en die is niet goed voor je lichaam want die blokkeert ook de energiestromen in/door je lichaam vandaar.

Ja ik werk met gas voor een pan soep bv laat ik een aantal uur heel zacht doorkoken/trekken, en voor vlees wat nodig is soms heel kort maar soms ook wat langer: richting 1,5 uur bv hachee en sucade vlees.

 
Daar had ik nog niet direct bij stil gestaan Remco. Het leek mij een voordeel dat je het aan kon laten staan met een slowcooker. Maar dit zet me aan het denken, zeker van belang wat je zegt. Ik ga in elk geval volgende week een pan soep maken op het gasfornuis met het bottenboullionrecept.

 
Dit is raar.... MIJN Russell Hobbs slowcooker had ik op de 1 stand staan (laagste stand) Maar ik deed er een vleesthermometer in en hij is maar 50 graden.
Terwijl stand 1 80/90 graden zou moeten zijn!!!!!!! En ik had begrepen dat de bouillon op ong. 80 graden moet trekken
Ook het gas, op de laagste stand geeft 50 graden aan.

Raar?? Komt het omdat ik een laag energielabel (energielabel E) heb?

Ik snap er werkelijk niets van!
 
Dat hangt misschien af van het moment waarop je de thermometer erin hebt gehangen. De eerste paar uur is de slowcooker bezig op temperatuur te komen.

Als de soep er al een paar uur opstond, zag je dat deze 'aan het trekken' was, tegen het pruttelen aan? Dan is het goed.
 
Wat betreft de slowcooker: duurt dat EEN PAAR UUR? :( Dus de eerste paar uur is hij gewoon 50/60 graden?

Op het gas stond hij nog maar een half uur en toen was hij al aan het BORRELEN. Naar mijn idee teveel. Temp: 91 graden.
Hopelijk heb ik nog niks stukgekookt
 
kom er echt niet uit; ik heb het nu op een los sudderplaatje staan, op 75 graden, is dat de goede temp? Het borrelt nu niet echt
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan