Slow cooking op petroleum

kaasmeisje

New member
Zijn er hier mensen die ook koken op een petroleum toestel. Ik kan mij voorstellen dat de lage temperaturen gunstig kunnen zijn, in ieder geval schijn je heel mals je vlees te kunnen stoven.

 
Dat klinkt een beetje als het oude gaskacheltje van weleer. Lijkt me prima om beestenbottenbouillons urenlang op te bereiden!

Mike

 
Flashback! In de winter hadden wij in onze flat op de gaskachel eten staan en op de petroleumkachel altijd eten staan. Soep, vlees, vanalles maakte mijn vader op de kachel. Net als bij opa en oma.

 
Quote:
Lijkt me prima om beestenbottenbouillons urenlang op te bereiden!


Maar dan toch liever in de schuur dan in de huiskamer lijkt me...

Petroleum: Benzeen, lood, koolstofmonoxide...

Plus de verbranding die zuurstof aan de huiskamer onttrekt.

Betwijfel of het wel zo gezond is, zo`n petroleum kachel in huis.

 
Ik ga een petroleumkacheltje regelen voor in de keuken. Mijn keuken lijkt meer op een schuur, dus daar mag het wel ruiken en kan altijd een raampje open. Lijkt mij leuk als er een soort van weston price recepten pagina is/was.

 
Ja, in de schuur inderdaad. Dat deed men ook in grootmoeders tijd. Een bottensoep kon dan wel 24 uur staan te pruttelen op het allerlaagste vuur!

Mike

 
Ik doe dat allemaal met de slowcooker, ik heb er een van 6 liter het ding kostte 50 euro, zou het niet meer kunnen missen.

 
@Iklustvet,

Quote:
Ik doe dat allemaal met de slowcooker, ik heb er een van 6 liter het ding kostte 50 euro, zou het niet meer kunnen missen.


Slowcooker? Nooit van gehoord.

Is dat een apparaat met een antiaanbaklaag van Teflon?

 
Je hebt ook slowcookers van keramiek. Een tajine is ook een slowcooker. Die gebruik ik in de oven. Of een ouderwetse gietijzeren pan op een plaatje op t fornuis. Als t maar slow gaat. En zonder vet wordt niets mals....

 
Ik heb bijna dezelfde..alleen kan de mijne maar op een temperatuur.

In amerikaanse recepten lees je vaak dat ie eerst een paar uur op "high"moet en daarna

uren op "low"

Dat kan de mijne dus niet, maar het is een ideaal ding.

De binnenpan is van steen.

Je gooit er 's ochtends je ingredienten in en 's avonds heb je een heerlijke maaltijd

zonder er verder iets aan te doen.

Dia.

 
Echt ideaal, ik heb er 1 van 5,7 liter en daar kan een hele kip in. Wat wel mooi is aan de Russel-Hobbs slowcooker is dat er een glazen deksel opzit en een mooie prijs. Bij mij is die ook van steen dus kan niet even makkelijk kijken hoe het er voor staat.

 
Ik spuitelf had helemaal niet gezien dat mij 8 mnd geleden een vraag gesteld werd :-) Ik gebruik mijn slowcooker nog steeds heel veel, het is een pot van glimmend aardewerk en een glazen deksel. Ik doe er alle vette taaie stukken vlees in, riblappen, stoofvlees, varkenskoteletten, dat soort dingen, ik leg het er rauw in, met een half pak boter, op de allerlaagste stand een uur of 8 en alles wordt mals en sappig. En je kan eten wanneer je wil, een uur meer of minder is niet erg, je kookt je groenten en je kunt eten.

 
Je 'kookt' wel elektrisch, dat is toch een beetje not done? Hoe gebruikt je het als je tussen de middag warm eet? Dan kom ik op een uur of 3, hoogstens 4 als ik het 's morgens doe

 
Als ik smiddags warm eet dan eet ik iets dat geen 8h in de pot moet :-) . Of ik doe het de dag vantevoren, dan zet ik die pot savonds in de koelkast en zet hem terug in de slowcooker tegen dat ik honger begin te krijgen. Geen idee of het not done is, ik zou niet weten hoe ik een riblap lekker mals moet krijgen als ik hier om 16h binnen kom met twee hongerige kinderen onder mijn arm. Ik zie het niet zo zitten om een pan op het gas te zetten als ik niet thuis ben, we hebben een kat en ik kan me er allerhande gruwelijke ongelukken bij voorstellen :-/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan