Vergeet het bloedgroepenverhaal, dit is pure flauwekul. Je bent nog van het typisch Nederlandse 'overal waar TE voor staat' en vindt dat je alles 'met mate' moet kunnen eten. Jammer, maar daar ga je je ontstekingen niet mee verhelpen! Als ik zie wat je dan wel eet, word ik ook niet vrolijk.
Maar ik snap je probleem wel. Zuren werken niet goed, want je kampt met ontstekingen en zweren en die worden op deze manier alleen maar extra geprikkeld. En dat terwijl je wel kampt met een maagzuurtekort. De uitweg uit deze patstelling is, zoals al eerder voorgesteld, vette bouillons op basis van gelatinerijke dierlijke ingredienten. Kippeklauwen zijn het rijkst aan gelatine en je zou dus eens kunnen informeren bij een goede slager of poelier of je hier aan kunt komen. Gelatine lijkt als twee druppels water op de beschermende slijmvlieslaag van je maag en darmen en het is deze laag die hersteld moet worden, want deze is nu flink aangetast.
Een goede tweede, van plantaardige oorsprong, is pectine. Je zou dus naast de bouillons met dierlijke gelatine ook zure appels in stukken kunnen snijden en in een kom vermengen met honing en kaneel en deze in flink veel roomboter tot snot kunnen bakken, waardoor je een slijmerige (maar zeer smakelijke) brei krijgt. Die brei is de pectine.
Ik weet dat bepaalde zaden, zoals lijnzaad maar ook haver en gerst, eveneens heilzaam kunnen zijn vanwege dezelfde slijmachtige eigenschappen als deze worden gekookt, maar ik heb je zojuist twee veel betere alternatieven gegeven, die weinig of geen antinutrienten (zoals fytinezuur en scherpe en harde vezels) bevatten.
Dan heel belangrijk: geen vloeibare suikers! Appelsap met wortel en ananas is suiker met suiker en suiker. Dit is een vloeibaar recept voor diabetes! En het is suiker die de ontstekingen en zweren in stand houdt en verergert. En weinig eiwitten? Hoe denk je dan dat je beschadigde weefsels kunt herstellen? Ons materiele lichaam is gemaakt van eiwitten!
De H. Pylori pak je zeer effectief aan met zoethout, die je als verse thee kunt kopen in natuurvoedingswinkels van het merk Piramide. Als je geen artsen kunt vinden die je B12-injecties willen geven, schaf dan zelf sublinguale B12-tabletten aan, tabletten die je onder de tong moet laten smelten.
Dit lijkt me voorlopig genoeg info voor je om aan de slag te gaan!
Mike