slijmvorming na drinken melk of zelfgemaakte yoghurt

G

Guest

Guest
ik merk dat ik na het drinken van rauwe melk gisterne en vandaag een schaalte zelfgemaakte yoghurt meer slijmvorming heb in mijn keel.

Komt dat doordat ik eigenlijk koemelkallergie heb? ik mocht altijd wel biologische yoghurt en kwark en karnemelk gebruiken

 
Moeilijk om te zeggen. Het kan een allergisch reactie zijn, het kan ook zijn dat je allerlei rommel in slijm hebt opgeslagen en dat dit nu loskomt. Wie het weet mag het zeggen.

Mike

 
ik ben 4 weken in turkije geweest en heb daar amper melk gedronken omdat er alleen uht melk te vinden is,een paar keer op de boerderij daar was wel verse melk.Wel yoghurt gegeten iedere dag. nu we bijna 4 weken terug in nl zijn en ik weer volop verse rauwe melk drink heb ik veel last van vol zitten in neus en keel,de meisjes van 1 jaar en 4 jaar zijn ook sinds 2 weken snotterig,in Turkije hadden we nergens last van.Nu heb ik een paar dagen geen melk gedronken en het volle in neus en keel is meteen weg.Hiervoor had ik dit ook wel met rauwe melk,maar na Turkije echt heel erg.İk doe in mijn melk altijd een scheut slagroom omdat ik dat lekkerder vind smaken,dat is gepasteuriseerd dus misschien ligt het daar aan.İk ga morgen weer eens melk drinken en dan zonder slagroom kijken hoe dat gaat.

 
Danielle,

dit ervaar ik trouwens ook met regelmaat. Mijn neus loopt niet altijd vol maar meestal wel wat slijm vorming in de keel. Nu net een uur geleden een glas melk met 2 rauwe eigelen genomen maar volgens mij heb ik er dan geen last van. Ik merk het ook met griekse yoghurt.

 
Het hoeft natuurlijk niet slijmvorming te zijn nav melk/yoghurt, maar juist dat de slijm nu loskomt. Lijkt mij niet verkeerd, ik zou wel zoveel mogelik de slijm uitspugven en niet weer doorslikken. De chinezen doen dit vast niet voor niets.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan