Slechte opname B6 en zink (HPU)

Irthe

New member
Hallo,

ik heb HPU en CVS.

Als ik Depyrrol neem, worden mijn B6 waarden te hoog, maar geen opname in mijn lichaam.

HPU klachten blijven en er is ook zink tekort, want witte vlekjes op mijn nagels.

Ondertussen van alles geprobeerd, maar niets helpt.

Gebruik nu eetlepel saffloerolie en eetlepel lijnzaadolie om opname te bevorderen en gebruik 3 gram Carnitine per dag en om de dag 1 Depyrrol-Kind.

Eet geitenmelk en yoghurt met zaden, boekweit- en havervlokken, speltbrood, eieren, kip, rund, vis, bieten-selderij-wortel-appel-gembersap, kruidenthee. Geen suiker, geen koffie, geen koemelk, heel weinig gluten, heel weinig nachtschade en vlinderbloemigen (bonen).

Mijn bijnieren zijn in het ziekenhuis getest, niets abnormaals. Kantelbanktest laat lage bloeddruk zien en ritmestoornissen.

Lage bloeddruk en lage suikerspiegel.

Geen medische verklaring voor spierverzuring, gewrichts- en darmklachten, neurologisch onderzoek gaf geen verklaring voor coordinatie- en evenwichtsproblemen.

Voel me erg vermoeid, onrustig, ongelukkig(las dat voor omzetten 5-HTP voor aanmaak serotonine ook zink en B6 vereist zijn)

Mijn arts wil porfyrie laten onderzoeken.

Volgens mij komen al mijn klachten doordat mijn lichaam B6 niet opneemt, of verwerkt.

Wie weet raad!?

 
Hallo Irthe,

Ik zou alle zaden, granen en haver weglaten. En de rauwe groente en fruitsappen.

Dit is m.i. allemaal heel belastend voor de darmen.

En dan de darmen proberen te helen met botten bouillon, misschien dat dan al vanzelf je opname problemen verholpen zijn.

Waarom neem je geen koemelk? Rauwe melk of rauwe kefir is heel goed voor je, en helemaal als je depressieve klachten hebt.

En dan natuurlijk veel natuurlijke produkten eten waar zink en b6 in zit zoals (eventueel rauwe) lever en vlees.

Quote:
Gebruik nu eetlepel saffloerolie en eetlepel lijnzaadolie om opname te bevorderen


Dit snap ik niet. Kan je dat uitleggen?

 
Je kunt me nog meer vertellen over de uitslag van die bijniertest, maar HPU en CVS zijn allemaal verschillende benamingen voor bijnieruitputting! Lees mijn ebook hierover en je zult jezelf hierin herkennen! Je moet als de donder aan dierlijk bijnierextract, plus je voedingspatroon omgooien, weg van de koolhydraten en naar de dierlijke vetten en eiwitten!

Mike

 
Dag Irthe,

Jouw klachten komen me heel bekend voor om de reden dat ik hier ook lang aan geleden heb. Volgens mij zit het begin van alles in het prikkelbare darmsyndroom (deel van de darm die geblokkeerd zit) en in dat geval worden de benodigde voedingsstoffen en mineralen waaronder de B-vitamines niet optimaal door je lichaam opgenomen.

Een goed boek om in dit geval te lezen is het boek "Waar de meeste ziekten beginnen" van Andreas Moritz die hierin het verband legt tussen de toestand van de darm en tal van gezondheidsklachten.

Ik kan je vertellen dat genezen mogelijk is. Eén ding staat vast dat je overgevoelig bent voor meerdere voedingsbestanddelen. Dit kan desgewenst uitgezocht worden door een mesoloog. Een ander forumlid had voor haar baby hier hele goede ervaringen mee.

Het belangrijkste is het starten van de dag met een koffielepeltje sole (sel de Guérande) opgelost in citroensap en in een glas water.Wat in je lijstje nog ontbreekt is het volgen van een ontgiftingskuur met chlorella en het drinken van groene thee. Tevens bestaat er inderdaad de mogelijkheid dat je in het geheel zowel niet tegen tarwe, spelt, haver en rogge kan en dat gaat gepaard met vermoeidheid, futloosheid en het gevoel van pessimisme.

Inderdaad zijn er veel mensen die niet goed reageren op gepasteuriseerde koeienmelk. Wat wel kan is biologisch - dynamische yoghurt en karnemelk die beiden gefermenteerd zijn. Rauwe melk is persoonsgebonden. In jouw geval zou ik op veilig spelen en bekijken hoe je op de kefir reageert en vooral geen melkproducten nuttigen in de late namiddag en avond om de reden eventuele problemen met de bloedsuikerspiegel pas 8 uur na het nuttigen van het melkproduct waarneembaar worden. Wij hebben hier de koeienmelk vervangen door biologisch - dynamische yoghurt, karnemelk en geitenmelk. Wat ook kan is amandelmelk uit de natuurvoedingswinkel.

Gestoofde witlof werkt trouwens ook zuiverend. De bottenbouillions zijn heel goed bij de aanvang van de herstelperiode.

Veel succes. Moest je vragen hebben, laat ze dan vooral weten.

 
Bedankt voor jullie reacties!

Het dieet dat ik volg is een mengelmoes van alle adviezen van vele alternatieve artsen, bloedonderzoek en tests die ik gedaan heb.

De twee olieen zouden de opname van stoffen in de cellen verbeteren. (plantaardige variant van omega, visolie, net als Teunisbloemolie)

Bij het ebook kwam inderdaad veel herkenning, ondanks ziekenhuis uitslagen die bijnier- en schildklierproblemen uitsloten.

Uit het ebook haalde ik supplementen advies, alleen staan niet altijd de hoeveelheden aangegeven en waar kun je deze producten kopen.

Het volgende als advies uit ebook (4 weken)

R-alfa liponzuur

selenium

mariadistel

levertraan

adrenanorm

Multi Pro Gluco

biergisttabletten

Keltisch zezout

zoethoutthee

vit. C

appelazijn

Bouillon van botten

Teunisbloemolie

"Je voedingspatroon omgooien" verzadigde vetten, ik eet rundvlees en kip en eieren, elke dag kip/rundsoep en geitenmelkproducten. Wat verander ik. Is ergens op dit forum een goed dieet in verband hiermee geplaatst?

Palmolie en kokosolie zouden helpen, hoe(veel)?

Verder een lever en gal reiniging, staat aangegeven. Ik heb eerder Resium gebruikt, is dit hiervoor geschikt of andere tips?

Het dierlijk bijnierextract is Adrenanorm?

Ik heb allerlei tests gedaan op gebied van voeding en steeds komen er andere en tegenstrijdige uitslagen en adviezen uit. Heb veel verschillende voedingsmanieren uitgeprobeerd, ik blijf proberen. Alleen moet ik uitkijken dat ik niet op ondergewicht uitkom.

Als verdere tips chlorella, groene thee en gestoofde witlof.

Het blijft zoeken, een heel gedoe en een strijd, en daar word je moe van, dus bedankt voor jullie reacties en geboden hulp, alleen kom ik er niet uit.

 
Hoi Irthe,

waar je ook veel tips (ook over voeding) kunt vinden is op de site van Lia( poekie op dit forum) en bij het alleen lezen gedeelte onder aan deze pagina .

Véél succes

 
@ Irthe

Goed te begrijpen dat er heel wat op je afkomt.

Er zijn verschillende tests bij je gedaan en de ene testvariant meet niet op dezelfde manier als de andere waardoor de uitkomst hiervan vertekend kan zijn. Het boek bijnieruitputting van Wilson onderstreept dit trouwens ook heel duidelijk.

Als ik alles goed lees, heb je volgens mij nog niet aan ontgifting gedaan.

Zelf was dit in mijn geval het begin van het genezingsproces en kwam ik hierdoor blijvend van de vermoeidheid af . Dus in eerste instantie vooral aan de sel de Guérande, chlorella en groene thee en dan kijken of je je beter en energiek gaat voelen. Voor de rest zou ik stapsgewijs gaan overschakelen en kijken wat het effect van elke aanpassing is.

Zelf reageer ik heel goed op de kokosolie

 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de twee linken opgeslagen in mijn favorieten en ga eens rustig lezen want ik zag heel veel (lees)voer wat me zou kunnen helpen.

Is sel de Guerande hetzelfde als Keltich zeezout?

Hoeveel gebruik je van kokosolie, sel en chlorella, Vivianne?

 
Sel de Guérande is inderdaad hetzelfde als Keltisch zeezout.

Chlorella opbouwen naar 1 tabletje voor de maaltijd (uitgaande van 3 per dag) tot 6 tot het moment dat het heel goed met je gaat. Daarna overgaan op onderhoudsdosering van 2 tot 3 tabletjes voor elke maaltijd.

Sole : 1 tot 2 maal per dag. 1/2 uur voor ontbijt en desgewenst tussendoor : 1 theelepeltje uit oplossing van 1/3e keltisch zeezout op 2/3e water oplossen met citroensap in een glas water.

Kokosolie minimaal 1 soeplepel per dag. Kan puur of b.v. op 1 sneetje zuurdesembrood.

 
Sole kun je ook meer als 1 a 2 keer per dag nemen hoor, gewoon kijken wat goed bij jou valt. Wij drinken ons water niet meer zonder sole, alhoewel we niet zoveel water meer drinken, door vet blijf je lang verzadigd.

Lia

 
Hier wordt er aan ons gebakken vlees, gekookte eieren en gegrilde vis standaard keltisch zout toegevoegd in plaats van zeezout. Smaakt trouwens veel lekkerder.

Voor de mensen die zelf hun brood bakken is keltisch zout ideaal voor het bevorderen van het rijsproces. Bij een groot brood mag er 15 tot 20 g aan het deeg worden toegevoegd.

 
Quote:
Dr. Klinghardt een zeer gerenomeerd lyme-arts heeft enige tijd geleden ontdekt dat 80% van de Lyme patienten lijdt aan HPU (Hemopyrrollactamurie). Dit zou een stofwisselingsziekte zijn waar de vitamine B6, zink en Mangaan wordt weggevangen. Normaal gesproken zou HPU een aangeboren afwijking zijn, maar de conclusie van Klinghart is dat het ook na een zware infectie kan ontstaan. Door het toedienen van hoge dosis vitamine B6, Zink en Mangaan zouden klachten kunnen verminderen.

http://www.lymebehandeling.nl/2013/06/20/borrelia-heeft-mangaan-nodig/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan