Slecht slapen en slechte adem

Gadsie

New member
Ik denk ik stop 2 vragen in 1 topic aangezien ik sowieso al vol zit met vragen maar niet het forum helemaal dood wil spammen :)

Ik word mn hele leven al 1-3x per nacht wakker. Soms omdat m'n blaas vol zit, maar meestal gewoon zomaar. Ik zou echt niet weten hoe dit kan. Ik doe 2uur voor het slapen altijd een blauw-licht blokerende bril op, ik ga om 22:00 slapen. Deze bril heeft het probleem van niet in slaap komen opgelost (hier had ik ook last van) maar ik word nog steeds vaak wakker 's nachts. Is dit een bekend probleem met een oplossing?

Ook stinkt m'n adem, dit al mijn hele leven zo maar vroeger gebruikte ik nog tandpasta en dat werkte nog redelijk om de geur te verbergen. Ik poets m'n tanden met zuiveringszout en spoel soms met kokosolie. Ik neem butter en cod liver oil en ik eet rond de 100g koolhydraten. Voor de rest gewoon rauwe melk, vlees, eieren dat rijtje.

Ik heb een gele aanslag op m'n tong die je er een beetje a kan schrapen en ik weet niet wat het is maar ik ben vrijwel zeker dat dat de reden is van de slechte adem. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen

Heel erg bedankt

Hier kan je eens zien wat er lichamelijk gaande is op het moment dat je wakker wordt: http://asahimanuelepraktijk.nl/index.php/orgaanklok

Die gele aanslag herken ik. Kan best dik zijn. Maar ik geloof niet dat dit zorgt voor een slechte mondgeur, tenminste, ik ben me er niet bewust van. Ik vraag me wel af wat die laag is. De ene dag is t dikker dan de andere dag.

Quote:
Ik word mn hele leven al 1-3x per nacht wakker. Soms omdat m'n blaas vol zit, maar meestal gewoon zomaar. Ik zou echt niet weten hoe dit kan. Ik doe 2uur voor het slapen altijd een blauw-licht blokerende bril op, ik ga om 22:00 slapen. Deze bril heeft het probleem van niet in slaap komen opgelost (hier had ik ook last van) maar ik word nog steeds vaak wakker 's nachts. Is dit een bekend probleem met een oplossing?

Ja, bijnieruitputting. Slecht inslapen of doorslapen zijn klassieke symptomen hiervan. Lees mijn ebook hierover.

Quote:
Ook stinkt m'n adem, dit al mijn hele leven zo maar vroeger gebruikte ik nog tandpasta en dat werkte nog redelijk om de geur te verbergen. Ik poets m'n tanden met zuiveringszout en spoel soms met kokosolie. Ik neem butter en cod liver oil en ik eet rond de 100g koolhydraten. Voor de rest gewoon rauwe melk, vlees, eieren dat rijtje.

Ik heb een gele aanslag op m'n tong die je er een beetje a kan schrapen en ik weet niet wat het is maar ik ben vrijwel zeker dat dat de reden is van de slechte adem. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen

Dit kan twee redenen hebben:

- Slechte eiwitvertering door te weinig maagzuur. Lijkt de hoofdverdachte, want te weinig maagzuur en de daaraan gekoppelde slechte eiwitvertering zijn symptomen van...bijnieruitputting. Hierdoor ontstaan er rottingsprocessen en door de omhoog stuwende werking van de gassen die vrijkomen komt de rotting (die stinkt) er via de adem uit.

- Ketoacidose. Een proces waarbij het lichaam onvoldoende in staat is om koolhydraten goed te verteren en zijn toevlucht neemt tot vetverbranding (ketose). Door de hoge inname verloopt dit proces evenmin goed, waardoor er verzuring ontstaat. Ketoacidose geeft ook een slechte adem. Het is echter een symptoom van diabetes, dus ik vermoed dat jij last hebt van gasvorming (rotting) door een slechte eiwitvertering (te weinig maagzuur).

Mike

oil pulling werkt ook prettig bij slechte adem en aanslag op de tong

http://nutribliss.wordpress.com/2012/08/07/verbeter-je-gebit-en-mond-met-oil-pulling-olie-trekken/

moet dit perse met zonnebloemolie , kan je het niet met olijfolie of kokosolie doen dat zijn wat gezondere olien.

Ja die oil pulling doe ik dus, maar het werkt niet. Het enige wat een paar minuten werkt is mint olie, maarja dat is ook maar oppervlakkig. Ik ga het ebook lezen :)

Je hebt speciale tongreinigers, dit werkt heel goed tegen die aanslag. Ik gebruik er 1 met aan de ene kant een borstel en aan de andere kant een schraper, van het merk GUM, verkrijgbaar via de apotheek. Beetje tandpasta/ kokosolie of wat je gebruikt op de borstel, hele tong goed borstelen en daarna schrapen.

Het kunnen ook zogenaamde tonsil stones zijn, dat komt vanuit je amandelen. Men is er niet over uit wat het is, de een zegt bacterien en de ander zegt etensresten.

Ik schraap wel met mijn tanden of mijn tong. Maar de ene dag is het helemaal niet, de andere dag juist heel erg. Gevoelsmatig heeft heters te maken met mijn vertering, maar dat weet ik niet zeker.

Ik denk dat het te maken heeft met stres. Ik heb soms ook last van een beslagen tong.

Het valt me op dat als ik lekker in een flow zit en aan niet te veel denk dat mijn tong dan ook minder beslag heeft. Maar het kan ook komen door een droge mond en wat daar de oorzaak van is weet ik ook niet.

slecht slapen komt ook vaak door stres. Ik had eerder een baan waar ik veel stres van kreeg en slapen ging slecht. Ik werd steeds wakker om te plassen in slaap vallen ging moeilijk. Toen ben ik op een gegeven moment gaan mediteren en het slapen ging stukken beter. Niet in slaap kunnen vallen komt door gedachten in je hoofd. Volgens de tcm is je hart dan nog niet tot rust gekomen en daar kan ik me wel in vinden. Ik denk nu soepeler en ik val vaak in 5 minuuten is slaap. Als je niet kunt slapen dan kan je dat het beste maar acepteren, want piekeren geeft ook stres. Ik slaap nu zeker 9uur aan een stuk door. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik niet meer wist waar ik was toen ik wakker werd.

Denk maar eens aan vakantie, meestal slapen mensen daar heel goed. Als je thuis ook zo kan slapen dan is het goed. Ik heb nu in de ochtend ook meer plezier en sta iedere dag rond 7 uur op.

Op de slaapkamer doe ik verder niks anders dan slapen. Ik heb er ook geen electronica staan. Ook geen raare dingen aan de muur die me kunnen afleiden.

Honing en kaneel

Mensen uit Zuid Amerika gorgelen als eerste in de morgen met een theelepel honing en kaneelpoeder die in heet water gemengd zijn, dus blijft hun adem de hele dag door fris.

Dit heb ik gelezen, of het echt zo is, weet ik niet.

Misschien dat anderen er meer van weten.

Honing en kaneel dat zou wel ontsekingsremmend werken, alleen zou ik de dag niet beginnen met honing. Je kan ook je tong poetsen met sole dan weet je zeker dat je de hele dag een roze tong hebt.

Als je een lange tijd al slecht slaap dan zou je misschien je levensomstandigheden aan kunen aanpassen. Volgens de orgaanklok komen bepaalde organen op bepaalde momenten niet tot rust als je dan wakker wordt, en dat is ook logisch als je weinig geslapen hebt. Snacht moeten de organen weer energie krijgen voor de dag. Een paar keer slecht slapen zou nog kunnen maar op ten duur is het natuurijk helemaal niet goed. Ritme lijkt me ook hadig en dan voorral iedere dag op zelfde tijd opstaan. Na een paar weken wordt je op het zelfde tijdstip wakker en ben je gelijk fris. Ik was me ook altijd met koud water en vind het heerlijk.

Stress en bijnieruitputting gaan hand in hand. Zal eens proberen in de gaten te houden of het beslag te koppelen is aan bewuste stress.

Sommige mensen ervaren stres ook niet bewust. Het kan ergens verborgen zitten in je lichaam. Ik voel dat altijd aan mijn keel. Ik houd dan de energie vast maar nu laat ik de engergie zakken naar mij buik.

Yeeaaahh net in de spiegel gekeken : 0% aanslag :D

Ik heb gisteren extra veel boterolie genomen, m'n koolhydraten heel erg beperkt, en voor het eten appelazijn genomen. Ik weet niet wat van de 3 heeft geholpen maar iets heeft geholpen :)

een vriendin van mij heeft ook geen aanslag op haar tong, heel mooi roze.

Ze heeft heel regelmatig heftige migraine, eet slecht volgens WAPF en is een echte stresskip. Wel heel lief :D

Forum statistieken

Onderwerpen
4.553
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan