Slagroom

G

Guest

Guest
Ik haal slagroom bij de bioplanet, zonder toevoegingen, van bioferme. Omdat ik 45 min van die winkel woon koop ik veel, ik bewaar het in de koelkast maar hoe weet ik nu of slagroom zuur is? Ik had net een aangebroken potje waarvan het dekseltje neit zo lekker rook, de room rook nog goed, werd ook snel stijf maar ik vond toch dat de smaak zuurder was als anders. Ik heb het gewoon op maar moet je met slagroom opletten ivm kleine kinderen? Kan het kwaad als je het eet als het niet meer zo heel vers is? de room is wel gepasteuriseerd natuurlijk. Het blijft een dag of 10 goed staat op het flesje.

 
Hey Iklustvet,

Nu ik je hier online tref, had ik je graag een vraagje gesteld, heeft wel niets te maken met je topic (sorry).

Zou je mij het adres kunnen doorgeven van Veeakker? Hebben ze daar ook rauwe melk?

Alvast bedankt!

Groetjes

 
Niet, ik kan geen enkel adres vinden waar koeien gras krijgen. Ik haal de meter melk in de bioplanet, die is wel gepasteuriseerd maar niet gehomogeniseerd en die kan ik een week of twee in de koelkast bewaren. Ik kan niet elke 5 dagen heel belgie doorkruisen voor rauwe melk. Tot nog toe maak ik er kefir van en chocolademelk, dus dan neem ik het er maar bij dat die melk gepasteuriseerd is. Misschien dat het in de zomer gemakkelijker gaat zijn.

 
Bedankt Iklustvet!

Als ik me wat beter voel, ga ik ook die Demeter melk eens testen en zien wat het geeft ivm caseïne intolerantie.

Mocht ik een adresje vinden voor rauwe melk, ik laat het je weten!

 
Hebben jullie wel een mascarpone met slagroom samen geklopt in een verhouding van 1 op 1? Er ontstaat dan een heerlijke dikke romige creme. Jammer dat die zo snel vult...

 
Ja die ken ik , die wordt hier erg gewaardeerd zeker samen met frambozen of aardbeien. Ik maak het wel eens als toetje en als er wat overblijft ontbijt ik er mee, goddelijk maar inderdaad erg machtig.

 
@Dennis,

Die combinatie lijkt me echt heerlijk. Ik ben alleen nog nooit biologische mascarpone tegengekomen. Welke gebruik jij?

 
Bij Ecoplaza verkopen ze mascarpone, het kost €4,15 voor 250 gr.

Het is re vinden bij de voorverpakte mozzerella en kaas.

 
@Cham

Bij mij in de buurt is geen Ecoplaza. Wij hebben een kleine natuurwinkel met biologische slagerij bij ons op dorp. Wellicht kunnen zij dat voor mij bestellen.

Bedankt in ieder geval.

 
Wij kopen biologische verse slagroom, deze is wel gepasteuriseerd. Na het kloppen hebben we dan heerlijke stevige slagroom. Deze bewaren we in de koelkast. Alleen zakt hij na 1 dag al wat in, en de tweede dag is het restant grotendeels weer vloeibaar. Hebben jullie dit ook, of moeten we gewoon sneller de slagroom opeten…

 
Klein beetje zout toevoegen heb ik weleens gelezen

Moet dan lijkt me wel een heel klein beetje zijn,anders bah..

 
Ik gebruik vaak een slagroomspuit, maar die schud ik ook voor ieder gebruik weer een beetje anders komt er drap uit. Toch moet slagroom wel een tijdje dik kunnen blijven in de koelkast volgens mij. Ik merk wel dat die onder in de kom de slagroom wat vloeibaarder wordt. Bij taarten die met slagroom bespoten zijn blijft de slagroom wel stevig, maar volgens mij gebruiken die bakkers een slagroomverstevigingsmiddel. Dat ligt ook in de supermarkt te koop.

 
Ja die bakkers gebruiken een hoop troep. En slagers ook, laatst stond ik te wachten omdat ze midden op straat een vrachtwagen met slagersbenodigdheden stonden uit te laden. Hele paletten vloeibaar ei reden ze er naar binnen, het zal me wat lekkers wezen :-/

Ik klop slagroom gewoon elke keer vers, ik vind dat geklopte slagroom heel snel naar koelkast gaat smaken. Ik heb altijd wel wat klaargemaatk eten of soep in de koelkast, en dat gaat niet samen vind ik.

goede tip van die mascarpone dat ga ik dadelijk halen! :)

 
Klonk lekker, die mascarpone met slagroom. Ze hadden vandaag nog 1 bakje bij de ekoplaza. Omdat ik hier las dat t erg machtig is heb ik 100 gram van beiden genomen. Oef, daar ga ik een hele dag mee doen geloof ik. Wel lekker goedkoop dan :wink: Het is wel erg lekker! Bedankt voor de tip.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan