slager bij mij in de buurt

debje_b

New member
Ik koop mijn vlees biologisch in de supermarkt of 1 keer in de tijd bij de groene slagers. Maar dat is best een stuk rijden.dus meestal biologisch vlees uit supermarkt, kreeg ik van iemand de tip dat een slager bij ons in de buurt ook heel goed bezig was, deze opgebeld, het schijnt dat hun hun vlees van texel halen, de beesten hebben de ruimte en en worden zelf door de bboer aar de slacht gebracht, allemaal op texel zodat de beesten bijna geen stress ervaren zoals in kleine kooitjes in een vrachtauto vervoerd worden naar de slacht, ze eten jeneverbes . Maar denk eigenlijk wel dat ze af en toe krachtvoer krijgen. De slager zei dat vlees in supermarkt wat biologisch het vaak uit buitenland vervoerd word uit landen zoals roemenië. Dat hij dan eerder voor vlees uit zijn slager zou kiezen als HetHet vlees wat biologisch in supermarkt ligt.

Ik vind het moeilijk, wat vinden jullie? Is dit een goed alternatief? Of beter uit supermarkt vlees kopen?

 
Welke slager is het? Het beste kun je het vlees gewoon bij de boer halen. Zelf haal ik het bij Schotsehooglanders.nl Die bezorgen eventueel ook dus wellicht is dat een mogelijkheid

 
Schotse hooglanders heb ik gemailt maar bezorgen helaas niet in den Helder,

Ik zal een link opzoeken van de slager bij mij in de buurt,

 
Binnenkort bezorgen ze toch door het hele land ? (schotse hooglanders)

http://www.schotsehooglanders.nl/bestellen/

'We zijn bezig met landelijke bezorgmogelijkheid, zodat bestellen vanuit heel Nederland mogelijk is. Binnenkort volgt hierover meer informatie. Houdt onze website in de gaten, of schrijf u in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven. U kunt gerust alvast bestellen in afwachting van deze informatie'

Of zit Den Helder er dan ook niet bij?

Dat Texelse rundvlees ziet er in principe wel goed uit. Ik zou dan nog wel willen weten of ze soja gebruiken in het voer. Zo niet dan is het een redelijk alternatief voor grasgevoerd denk ik.

En het vlees is 'extreem laag in cholesterol' ook goed natuurlijk :roll: :wink:

Ook interessant,

http://www.modderbaard.nl/grasgevoerd/

Er zit er een vlak bij jou in de buurt.

 
Lijkt me helemaal niet verkeerd, dat Texelse vlees! Ik heb daar veel bewustzijn gezien van diverse voedselproducenten omtrent duurzaamheid, bodembehandeling, etc. Ik zou het zo eten!

Mike

 
We zijn inderdaad bezig met de landelijke bezorgmogelijkheden voor de pakketten grasgevoerd vlees. Volgende week ronden we de afspraken hierover af. We hopen dat eind deze maand landelijke bezorging mogelijk is, dus ook in Den Helder.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan