Slaapproblemen

G

Guest

Guest
Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder kamen met slaaproblemen. Dwz niet in slaap kunnen komen en veel/lang wakker liggen.

Waar ligt dit aan?/Waar kan dit aan liggen?

 
Bijnieruitputting. De adrenaline houdt hen hyper-alert, waardoor ze letterlijk rusteloos zijn. De cortisol-melatonine balans raakt hierdoor verstoord en melatonine is het hormoon dat je vertelt dat het tijd is om te gaan slapen, om je accu op te laden. 's Ochtends vroeg is het cortisol dat je vertelt dat je op moet staan en dat het tijd is om dingen te doen.

Mike

 
Waar kan het aan liggen als je wel prima inslaapt maar niet diep genoeg slaapt dus snel wakker bent en dan smorgens niet meer makkelijk inslaapt. Magnesium tekort?

 
Opnieuw bijnieruitputting. Magnesiumtekort is een gevolg hiervan, want stress vreet magnesium. Dit staat allemaal beschreven in mijn ebook over bijnieruitputting.

Mike

 
Klinkt bekend, met voor mezelf als oplossing magnesium en melatonine supplementen voor het slapen gaan.

Ik heb nog weinig mogelijke nadelen aan melatonine kunnen vinden, hoewel het wel mijn doel is zonder te slapen, want als alles in evenwicht is heb je het niet nodig. Voor nu denk ik dat het beter is dan slecht slapen. (ik neem weinig: 0,6 mg)

Gisteren dacht ik nog dat ik eerder moe wordt en eerder wakker wordt, terwijl ik nog wel iets te laat ga slapen en dus redelijk kort slaap, toch dwingt mijn lichaam me langzaam eerder te gaan slapen en op te staan.

(nog niet zo lang met WAPF bezig en ik ben nog niet specifiek met mijn bijnieren bezig)

 
Wat is een goed magnesium supplement?

Is dit wat?

Maar goed magnesium alleen lijkt me niet een complete oplossing.

 
Ik heb gelezen dat combinatie met vit B6 goed is, ik gebruik magnesiumolie en bitterzout.

 
mijn jongste van net 1 jaar oud slaapt sinds enkele weken slecht savonds en snachts

ze slaapt overdag goed,soms 2 keer op een dag nog enkele uren,of 1 keer per dag 3 uur

dat is wat alle babies doen

savonds gaat ze rond 8 uur er weer in en slaapt dan goed in,maar na 1 a 2 uur wordt ze huilend wakker en wil dan aldoor aan de borst sabbelen en slapen,snachts hetzelfde

het kan geen honger zijn want ze eet voldoende overdag en ook is ze overdag heel zoet.

tandjes komen door en misschien heeft ze daar last van snachts ik weet het niet

wat kan het zijn,

las over bijnieruitputting bij slaapproblemen,maar overdag slaapt ze wel goed(maar dat kan zijn omdat ze moe is van snachts steeds woelen en wakker worden)

mag ik haar adrenanorm geven(neem dat zelf ook al in)er staat op dat het vanaf 1 jaar mag

of zou het helpen als ik magnesium ga slikken dan komt het in mn borstvoeding

bedankt en groet

 
Je bent net terug uit Turkije, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Dat ze uit haar ritme is en dus weer even wat tijd nodig heeft om weer te wennen aan thuis?

Lia

 
Danielle,

Ga zelf adrenanorm slikken, dan krijgt je kleine het via de borstvoeding binnen. Jij kunt het zelf maar al te goed gebruiken en de honger van je baby heeft dan ook te maken met een honger naar specifieke voedingsstoffen die ontbreken in de moedermelk, niet met de hoeveelheid. Forumlid Lay slikt ook adrenanorm en geeft borstvoeding en heeft hier zeer goede ervaringen mee. Lay, zou jij jouw ervaringen willen delen, zodat Danielle hierdoor geholpen wordt?

Mike

 
Er zitten wel chemische additieven in die supplementen, dus beter die van dr Ron bestellen.

 
Hoi Mike, Ik dacht dat Adrenal beter was?

Ik sta ook op t punt bijnierhormoon te bestellen vandaar mijn vraag...

Mijn jongste slaapt ook moeilijk in s avonds.Die is nmet gemak tot 10 uur s avonds wakker savonds. Maar ja zij is al 3 en krijgt geen borstvoeding.

 
hoi Lia

het is idd gekomen nadat ik uit turkije ben teruggekomen

ik slik adrenanorm van aov,is een goed merk denk ik

adrenal is sterker dus misschien niet geschikt bij borstvoeding?

Lay

als je dit leest..

 
ik heb vanacht voor het eerst sinds tijden weer eens heel lekker geslapen en maar 1x even wakker geweest.

Voor ik ging slapen flink magnesium gesmeerd. 5 spuitjes op elk been, stuk of 8 op buik en nog handen afgeveegd aan mijn wangen.

Vanavond ga ik weer flink smeren. Kijken of het dan weer lukt met slapen.

 
Voor meer melatonine-aanmaak en meer: vergeet de uvb-lamp niet: de meest snel voelbare uitwerking die de uvb-lamp op mij had/heeft is dat mijn slaap is verbeterd: ik slaap vrij vast sinds ik om de dag 15 minuten voor de uvb-lamp zit.

En nu zie ik ook dat je kennelijk door uvb-licht (van de zon normaliter, maar die is er hier in NL niet altijd en dan nog moet je de gelegenheid hebben) melatonine aanmaakt in een nieuwsbrief van Ron Fonteine over de zon/uvb-licht in relatie tot melatonine-aanmaak:
Quote:
Vitamine D speelt ook weer een rol bij je slaaphormoon (melatonine) die tevens een sterke kankerremmer is. Dus misschien zijn de voordelen die nu worden toegeschreven aan vitamine D eigenlijk het effect van een betere melatonine aanmaak.

http://www.leefbewust.com/120413.htm

 
Dat slaapproblematiek samen gaat met een bijnieruitputting is me allang duidelijk. Een verstoring in de cortisol-melatonine balans.

Een half jaar geleden begon al deze slaap-ellende bij me, en wist ik nog niet van het bestaan van een bijnieruitputting.

Toen ik eenmaal diagnose burn-out kreeg besefte ik me iets meer 'dat moeilijk slapen dus te verklaren was', al snapte ik nog steeds niet waarom.

Niemand kon het me vertellen! Alleen de 'wijsheid' dat slapen dan echt 'een ding' wordt.

Na lang zoeken kwam ik er dan zelf achter dat een burn-out een bijnieruitputting is.

Inmiddels ben ik al maanden lang thuis en herstellende van de burn-out (ik noem 't liever bijnieruitputting, al klinken ze beide niet vriendelijk ;-), dat lijkt me meer te kloppen).

Slapen kwam weer in wat rustiger vaarwater en leek wat meer te lukken. Dit betekende overigens niet dat slapen fijn was, want tot op heden ervaar ik niet het 'ooh wat lekker, ik lig in bed en ontspan zo' gevoel. Ik kan aardig in slaap vallen (vooral als vriendjelief rug kietelt - wat 'ie braaf elke avond doet), maar wanneer ik 's ochtends wakker word (rond 7u) ben ik altijd klaar wakker, terwijl ik dan weet dat ik nog niet voldoende geslapen heb om aan te sterken. Het gaat bij mij dus niet op: het 's ochtends niet uit bed kunnen komen (typerend bij bijnieruitputting). Ik ben direct hyper-alert.

Eigenlijk, voel ik altijd een soort van adrenaline. Zowel bij in slaap vallen, als bij wakker worden. En als ik ''s nachts wakker word ben ik ook direct alert: 'ik ben wakker, nee toch! -ogen op m'n hoofd idee-'.

Afgelopen nachten is het weer meer dan raak. In slaap vallen is lastig, met daarbij komend zelfs hartkloppingen. Vannacht was zelfs zo erg dat ik om 03u nog lag te draaien.. Ik werd zo wanhopig, en dat terwijl ik echt veel melatonine naar binnen had gewerkt voor het slapen! (Paar pilletjes van 5mg), en 400 mg magnesium citraat. Uiteindelijk viel ik rond 4u in slaap en werd ik, zoals bekend voor me, weer hyper-alert wakker om 08u.

Ik ga mezelf dan ook niet meer pushen om te slapen, maar ik baal natuurlijk wel. Ik zie er al zo slecht uit in m'n gezicht met kringen onder m'n ogen.. Daar doet dit slaapfestijn geen goed gaan.

Kan iemand er de vinger op leggen waar het nou fout gaat bij me?

 
hoi floortjel,

5 jaar geleden ging ik 5 keer per jaar voor een training naar florida. En om de jetleg wat te ondersteunen dacht ik er goed aan te doen melatonine te slikken. Wat schetste mijn verbazing.... ik sliep 3 nachten helemaal niet. Dus op de een of andere manier werkte het

bij mij averechts.

Nu neem ik hele sterke valeriaan thee en die werkt het beste voor mij. Heb altijd wel problemen gehad met doorslapen maar ben nu goed op weg met Wap eten dus gaat steeds beter. maar als ik denk dat ik slecht zal gaan slapen neem ik valeriaan thee.

 
Waarschijnlijk weet je dit allang, maar toen ik je post las dacht ik alleen maar als je je zo focust op slapen is belangrijk, ik moet slapen!, dan wordt slapen een stress factor. Dus loslaten! Ga gewoon liggen en laat het gebeuren.

 
Dat idee had ik ook Tanja! En Floortje, heb je wel eens magnesium olie geprobeerd in plaats van oraal? Dit werkt bij mij veel en veel beter. Half uur voor slapen helemaal vol plempen met dat spul 30 min laten zitten kort afdouchen en naar bed.

Enne een paar pilletjes 5 mg melatonine is mi echt veel te veel hoor.

Max 5mg moet toch echt voldoende zijn anders heeft meer niet zo veel zin.

 
Het enige dat ik lees is stress! Soms helpt het te accepteren dat je gewoonweg niet slaapt,ieder uur is dan meegenomen. Maar je stresslevel zal naar beneden moeten, anders komen je bijnieren nooit tot rust. Neem je bijniersupplementen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan