Siliciumdioxide, Magnesiumstearaat...

Jocoma

Member
Veel medicijnen bevatten Siliciumdioxide, Magnesiumstearaat ....etc.. conserveringmiddelen ....deze stoffen zitten verwerkt in het product medicijn zelf. Deze stoffen zijn toch schadelijk voor de gezondheid ? Of zijn de concentratie's verwaarloosbaar klein < mac ,of anders... bijvoorbaat dank !
 
Wat mij betreft te verwaarlozen, de risico's wegen niet op tegen de voordelen. Zo slik ik momenteel een hoge dosering magnesium (Magnesium 600) met raapzaadolie erin. Nou, dan is dat maar zo, denk ik dan. Voorlopig heb ik er wel degelijk baat bij.

Mike
 
Grappig, ik wil ook magnesium gaan nemen maar kom deze hulpstoffen tegen. Ik vroeg mij af of ik het kan nemen, wilde Mike vragen wat hij ervan vindt. Zie ik hier het antwoord! Helemaal goed, dan kan ik het met een gerust hart nemen.
 
We doen soms te spastisch over dit soort dingen. Zo is er ook veel te doen over kleurzout/colorosa in vleesproducten (E250/251). Vooral als er ook citroenzuur in het product zit is er niets aan de hand want samen met vit. C is dit juist gunstig! En al is het niet gunstig, van dat kleine beetje ga je echt niet dood en krijg je ook geen kanker, zoals vaak wordt beweerd. Idem met smaakversterker (E621), mits je dit niet te vaak consumeert is er niet zo veel aan de hand. Wel.kan het zijn dat sommige mensen hier extreem gevoelig voor zijn, zij hebben dan al onderliggende (psycho)somatische klachten. De stelregel is: indien er geen sprake is van lichte of ernstige verschijnselen is er niets aan de hand!

Mike
 
Magnesium kan als poeder worden gebruikt in plaats van pillen. Dan zitten die E-nummers er niet in.
Een schepje poeder in een glas water/melk of wat anders, even roeren en opdrinken.
 
Ga gewoon op gevoel af. Als die e nummers niet aan staan zijn er alternatieven als Epson zout. Voelt dat goed dan dan hoef je niks te elimineren en is het een blijvend product. Andersom hetzelfde, voelen of werken die e nummers averechts gebruik het dan niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan