Schüsslerzouten

Annelynn

New member
Wie heeft ervaring of is bekend met Schüsslerzouten? Zouten/mineralen om het lichaam in balans te krijgen bij klachten en/of tekorten. Ooit ontdekt door Dr. Schussler (1821-1898).

Zijn deze zouten vergelijkbaar met Keltisch zeezout?

Annelynn

 
Ja daar ben ik bekend mee!

Ik twijfelde ook, toen me dit werd aangeraden door een natuurkundig therapeute. Ze heeft heel zorgvuldig al mijn klachten doorgenomen (zeg maar rustig 20 A4tjes met vragen, gerelateerd aan fysieke/uiterlijke kenmerken en gedragingen) en daarop gebaseerd verschillende nummers geadviseerd.

Zo waren er drie bij elkaar die tezamen energie zouden geven.. En twee andere die daarbij ook nog eens veel uiterlijke kenmerken in mindering zouden brengen (tot verwijderen aan toe).

Ik moet zeggen: ik was heel hoopvol en vol van vertrouwen..

Ik slik deze zouten nu al circa zes weken.. En of het resultaat boekt? Geen idee.

Ik heb zo'n zware bijnieruitputting, dat er meer nodig was. Allerlei supplementen om aan te sterken, die niet vervangen zouden kunnen worden voor schüsslerzouten.

Het is een prima aanvulling op goede uitgebalanceerde voeding en het aanpakken van je algehele levenswijze.

Als ik voor de rest in 'gezonde' staat was, en echt één symptoom te lijf wilde gaan, was het vermoedelijk een top manier!

Maar nu was er veel meer nodig... En doordat ik zoveel aangepakt heb, weet ik ook niet meer precies wat nou wat teweegbrengt en geneest.

Ik slik ze overigens nog dagelijks braaf, die 1000 pillen moeten toch op ;-)).

Ik ben van mening dat ze wel een heel goede rol kunnen vervullen, ze zijn meer toegespitst nog dan keltisch. Dus ik zal zeggen: beide.

Waar wil je het voor nemen? En zit je hiervoor bij een deskundig iemand?

 
Dankjewel voor je uitgebreide verhaal. Ik ga ook overstag met mijn voedingspatroon en las over solo en daarmee de mineraal inname door keltisch zeezout. Vervolgens komt een vriendin hiermee. Het is meer nieuwsgierigheid en of het überhaupt een eerlijk product is.

Inderdaad, bij een enkele klacht lijkt me dit product super.

 
Hai Hai,

Heb er ook ervaring mee en helaas niet zo'n positieve; op advies van iriscopiste heb ik oa celzout nr 6 (kaliumsulfaat) gebruikt... Deze zou mijn eigen 'ik' weer moeten versterken...

Nou dat heb ik geweten... kreeg totale waanbeelden, psychotisch, helemaal door ht lint, destructieve gedachtes en gedrag (echt letterlijk...) mijn vriend is thuisgekomen van zijn werk (was niet meer vertrouwd om alleen te zijn gezien mijn gedrag...) en is 2 wk thuis geweest. Moest maar 1 pilletje p/wk ter grootte van een speldenknop. Na eerste pilletje helemaa mis, therapeut gebeld en ze zei dat eerste keer reactie heftig is maar daarna veel minder. dus daarom week daarop weer geprobeerd. Maar ipv minder was de reacite alleen maar erger... veel erger heeft bijna maand geduurd voordat alles weer uitgewerkt was en ik weer enigszins "normaal" functioneerde...

Wil niemand bang maken, maar als je gevvoelig bent kun je dus heel heftig reageren...

Nu heb ik een tijdje terug PH-Correct poeder geprobeerd op advies van iemand, om zo mijn minerealen weer op orde te krijgen. Daar zit ook kkalium in en daar reageerde ik dus ook op, wel veelminder heftig omdat de dosering niet zo hoog is, maar had dus wel effect...

Dus mss ligt het wel aan mij, ben ik zo uit balans dat ik overal te heftig op reageer....

 
Ik kom dit tegen op internet:

'Dr. Wilhelm Heinrich Schüβler (1821-1898) was een Duitse arts en hij ontdekte tijdens zijn werk als biochemicus, dat als hij het lichaam van iemand die zojuist was gestorven, cremeerde en daarna de as analyseerde, de as nog maar bestond uit 12 ingrediënten: de 12 celzouten.

De bio-energie wordt gevormd door de energie van 12 minerale verbindingen.

In de medische astrologie staat elk van de 12 basiszouten voor een dierenriemteken

Aan de hand van een horoscoop of geboortedatum kan worden afgeleid welke tekorten zich voordoen. Het aanwezig zijn van de 12 celzouten in een juiste verhouding binnen het organisme is bepalend voor de algemene conditie en het verwerkend en herstellend vermogen. De Schussler celzout therapie is er dan ook op gericht om het door overbelasting optredend tekort aan celzouten aan te vullen, ter voorkoming c.q. genezing van (chronische) functiestoornissen.'

 
Mijn fytotherapeut gebruikt het. Het werkt ook op energetisch niveau en direct op celniveau.

Mijn broer heeft schizofrenie en heeft 3 x meegemaakt dat zijn celzouten op zijn. Dan gaat het echt beduidend slchter met hem. Mijn moeder was dat opgevallen.Zodra hij zijn celzouten weer had ging het goed.

Je kunt ze zien als een stukje van de puzzel.

IK gerbruik ze momenteel bij mijn dochters, Calcium phosphoricum en calciumfluoratum voor de calciumstofwisseling in hun tanden.

Zelf neig ik naar tekorten van kalium en magnesium en gebruik ieder jaar een potje hiervan.

 
Quote:
Moest maar 1 pilletje p/wk ter grootte van een speldenknop. Na eerste pilletje helemaa mis, therapeut gebeld en ze zei dat eerste keer reactie heftig is maar daarna veel minder.


Weet je zeker dat dit celzouten waren? want als je zegt speldenknop denk ik eerder aan een homeopatisch middel, dat zijn kleine witte bolletjes. En die kunnen idd een zeer hevige reactie geven, veel heviger dan je van celzouten zou verwachten. Ik vind het dan wel een beetje vreemd om dan een week later het middel nog eens te nemen. Zo een hevige reactie wil eigenlijk zeggen dat de potentie té hoog is (wat met een D6 van schlussler echt niet logisch is). Homeopathie moet je zien als energie, je geeft iemand als het ware een duwtje en op dat duwtje reageer je. Het heeft dan geen zin om een week later nog eens een duw te geven, dat kan de reactie op het vorige middel ook verstoren. Dat is wat er bij mij op komt als ik je reactie lees.

Celzouten zijn verwreven mineralen. Ze zijn niet geschud (gepotentieerd) zoals homeopathische middelen en werken dus op een heel ander niveau. In klassieke homeopathie worden ook veel grotere verdunningen gebruikt als de celzouten, zodat er geen materie meer in het middel zit.

Ik neem zelf sinds kort schlussler nr 7, het valt me wel op dat er xilitol in zit, ik heb er van Unda, zijn er ook nog andere merken zonder xilitol?

 
Ik heb celzout nr 5 gebruikt na een test op de VSM site (volgens mij is de test eraf gehaald). Ik weet niet of ik verschil heb gemerkt. Ik had ze van het merk Pflugler ofzo.

Ben ermee gestopt, zoals zoveel andere uitprobeersels.

gr

Marco

 
Ik begrijp iets niet. Regelmatig komen hier de verzouten voorbij. Maar dat zijn bewerkte zouten volgens mij. Waarom zijn die beter dan het Keltisch Zeezout? Zit daar niet gewoon alles in?

 
Ik heb er persoonlijk ook goede ervaringen mee.

Onze homeopaat schrijft ze weleens voor en ik gebruik ze zelf ook weleens als ik een 'haakarm' heb :) (als in : te veel en te lang gehaakt waardoor ik een pijnlijke geforceerde elleboog en arm heb)

 
Hmm.. ik ben er toevallig van de week mee gestopt, omdat ik niet meer weet wat dit voor me betekent naast al m'n andere supplementen. Door de supplementen het bos niet meer zien dus ;-)..

Ik vroeg me tevens af.. of deze tabletten wel goed zijn als je candida hebt?

Melksuiker.... (ik roep maar wat hoor, ik kan het helemaal bij het verkeerde eind hebben!)

 
Ik gebruik 1 en 2 voor de kids op aanraden van mijn homeopaat. Om een sterker gebit te krijgen. Dus ik gebruik ze zelf ook maar.

Ik kon ze blijven gebruiken zolang ze in de mond uiteen vielen. Dan waren ze nog nodig. Ik denk wel dat je ze het meest gericht in kan zetten met een goed advies van de natuurgenezer erbij. Voor het juiste nummer en de juiste hoeveelheid/verhouding.

De 1e keer heb ik ze apart moeten bestellen, maar van de week zag ik ze bij de DA.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan