schrik

vogel

New member
Hallo,

Ik heb in het verleden een paar x een dikke darmonsteking gehad, maar door het wapf eten was dit niet meer van toepassing.

tot mijn schrik heb ik afgelopen dagen een paar keer kleine bloedpropjes in mijn ontlasting, vanochtend niet gehad, maar wel slijm.

Nu drink ik over de dag verdeeld wat meer kefir, zou ik ook een paar dagen alleen melkkefir als voedsel kunnen gebruiken?

Ik denk dat het door het patatje oorlog + frikandel is gekomen, want dit eet ik eigenljk nooit meer.

 
Quote:
zou ik ook een paar dagen alleen melkkefir als voedsel kunnen gebruiken?


Ja, dan zet je jezelf op een kefirkuurtje en dat is heel gezond.

Quote:
Ik denk dat het door het patatje oorlog + frikandel is gekomen, want dit eet ik eigenljk nooit meer.


Wat bezielde je om dit sowieso te eten? Maar goed, nu weet je dus dat je dit voortaan uit je hoofd moet laten.

Mike

 
Mike, bedankt voor je reactie.

Quote:
Wat bezielde je om dit sowieso te eten? Maar goed, nu weet je dus dat je dit voortaan uit je hoofd moet laten.



zegt dat wel, we waren met een groep vrienden weg en gingen eten bij een vreettent, de volgende keer doe ik hier NIET MEER aan mee, zo dat moest er even uit, voor mijzelf :)

Hoe ziet een melkkefir kuurtje eruit? kruidenthee kan ik er ook bij drinken? in de ochtend en avond sole + appelazijn gebruiken?

 
Mijn 1ste dag van de melkkefir kuur zit erop, ben hiermee begonnen omdat ik tot schrik bloed en slijm in mijn ontlasting zag :(

ik heb 1.5 liter kefir verdeeld over de dag opgedronken, tussendoor sole + appelazijn, kruidenthee, levertraan + boterolie capsule gebruikt.

Paar keer grote boodschappen in de w.c achtergelaten, dit lucht op, alleen wat slijm, geen bloed vandaag.

Hoe lang is verstandig om deze kuur te volgen?

Vriendelijke groet van mij

 
Wat ik mij afvraag is of het altijd erg is als je bloed in ontlasting ziet of kan het vaker onschuldig zijn?

Ik denk dat ik me een hoedje zou schrikken en vervolgens niet meer zou durven ontlasten... :roll:

 
Ik heb ook af en toe wat slijm en bloed in mijn ontlasting gehad. Zodra je dat de eerste keer ziet denk je aan een aambei of zo. En je blijft het dan in de gaten houden. Maar het was allemaal heel af en toe, 1x in de drie maanden, misschien zelfs 1x in het jaar. Ik vond ook dat er een vreemd luchtje zat als ik toiletpapier gebruikte. Niet aan de ontlasting zelf, maar aan het beetje slijm.(dat was soms een beetje rozig) Uiteindelijk naar huisarts gegaan voor de zekerheid. Die stuurde me door naar het ziekenhuis. Dus een darmonderzoek gehad. Dan kun je meekijken op het scherm. En ja hoor, poliepen in de endeldarm. Zag er niet gezond uit. Uiteindelijk geopereerd. Ik had geen kanker maar ze hebben me wel uit voorzorg bestraald. Ze zeggen dat door het bestralen het gezwel kleiner wordt en gemakkelijker te opereren. Nu klachten overgehouden (zie voorstellen endeldarmschade). Ik was toen ook nog niet bekend met dit forum. Achteraf hadden ze me niet moeten bestralen. In het bloed was geen kanker geconstateerd en ook in de biopsie zaten geen aanwijzingen. Dit is tegelijkertijd een waarschuwing. Zoveel mogelijk vooraf te weten zien te komen. Heb ik pas achteraf gedaan toen ik merkte dat ik klachten overhield. Dus bloed en slijm lijkt me zeker iets om goed in de gaten te houden. Hoop dat het niemand overkomt.

 
Dag 2 melkkefir kuur

Vanochtend 1.5 liter melkkefir + 1 capsule levertraan en boterolie gehad.

Vanmiddag 2 koppen kefir + eigeel opgedronken.

Ik begin wel wat zin te krijgen in vast voedsel.

Ik drink zo dadelijk weer een kop kefir.

Kan ik mij darmen nog ondersteunen door andere dingen? geelwortel? kaneel? supplementen?

 
Hallo beste mensen,

Ik heb 2 dagen de melkkefir kuur gevolgd, langer kon ik het niet volhouden, mijn buik bromde, veel trek en ben weer begonnen met vast voedsel.

Vanochtend begonnen met een halve liter kefir, hierin 2 eidooiers, grapefruit, olijfolie, red palmolie (amanprana) gember, kaneel, levertraan + botorolie.

tussendoor: salie thee.

Tussenmiddag: rundergehakt gebraden in ghee, zwarte peper, keltisch zeezout, verse gember, rode ui, knofloof, kokosmelk, anijszaadjes, witlof, advocado en garammasale + een kopje basmati-rijst.

Maar nu.. voor mijn darmonsteking,bij mijn ontlasting slijmpropjes, iemand ervaringen of tips?

ik gebruik jodium 2x per week 2 druppels, veel sole, chlorella 1x daags theelepel, veel kokosolie, ghee, kefir.

Ik ben de laatste dagen erg moe, spierpijn, veel trek en slaap niet goed.

magnesium?

 
Probeer kleinere porties te eten. Gebruik de jodium transdermaal (1 x daags 4 tot 6 druppels op de buik) en kijk even of je voldoende selenium binnen krijgt (zou in de eierdooier moeten zitten, maar dat is alleen als de kippen ook voldoende selenium in het voer krijgen. Selenium en zink zijn mineralen waar onze landbouwgronden een tekort aan hebben, net als aan jodium trouwens.

Chlorella bevat geen jodium, spirulina wel, daar kan je ook nog mee experimenteren.

 
@Gerard

Bedankt voor je reactie.

Ik heb 2 uur geleden 4 druppels jodium op mijn buik gesmeerd, nu (2uur later) is alles ingetrokken.

 
Als de vlek na 2 uur al weg is, heb je een flink tekort. Nu kan je 2 keer per dag 4 druppels doen, na een paar dagen zal het langer duren. je kan dan weer 1 keer per dag doen, tot het ongeveer 24 uur duurt, dan is de jodium wel even op peil. Af en toe onderbreken.

 
@Henk is dit DE hen van de chocolade? ;-) welkom terug dan!!

 
@Henk ik hoop dat het gesmaakt heeft, ik heb sinds Moederdag een heerlijke lovechock liggen, maar wacht tot het juiste moment.

kan nog wel ff duren.................. ;-)

 
@ Gerard, ik ga de jodium nu dagelijks op deze manier gebruiken, bedankt.

@ Henk bedankt, welkom terug.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan