schouderbladpijn

G

Guest

Guest
Ik heb ineens last van wat pijn aan het rechter schouderblad en voel het ook wat trekken aan mijn nek tot aan het rechter sleutelbeen, ook voel ik me extra vermoeid. Heb net wat gerust. Heb al eens gezocht op het forum en ik las dat twee anderen hier ook al last van hadden en het met de lever te maken zou hebben. Is dat zo, of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

Die schouderbladpijn geeft precies een 'vies', zuur, moe gevoel, raar om te omschrijven, maar ja ik vind het een beetje naar gevoel.

Kan natriumbicarbonaat helpen of moet ik een volledige leverreiniging volgen?

 
Ik denk dat het inderdaad goed de lever kan zijn. ik heb zelf ook heel lang last gehad van rechterschouderblad. Sinds de milde leverreiniging en ws ook de andere voeding ( meer vetten/minder koolhydraten) Is de pijn meestal weg.

 
Lekkerromig: jij omschrijft precies waar ik ook last van had en soms nog heb. Hoe gaat het nu met jou? Heb je de leverreiiniging gedaan?

 
Ik herken het gevoel precies maar het kan ook wat lager zitten, net eronder. Dan voel je het vlakbij je ruggenmerg. Hoelang duren die pijnen, bij mij meestal MAX een uur. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het langer dan dat duurde.

 
Ik ben voor deze klachten en vooral de pijn bijna een jaar ziek thuis geweest (het trekken van mijn nek trok door tot rug voorhoofd en (over)vermoeidheid), ik merk nog steeds dat ik er geregeld last van heb bij verkeerde houding en stress situaties zoals hierboven door verschillende wordt genoemd.

 
@ Angela,

ik heb er onlangs weer last van gehad en ben weer extra vermoeid. Heb de leverreiniging zoals die van Hulda Clark al één keer gedaan met niet zoveel resultaat maar ik had ook wat te weinig epsom zout gebruikt eigenlijk. Ik zou het nogmaals willen doen, maar alleen indien ik me wat sterker voel.

Heb jij zelf al meerdere leverreinigingen gedaan?

Ik ben ook van plan om meer kruiden te nemen die goed zijn voor de lever zoals Kurkuma en paardenbloem.

 
@lekkerromig: wat vervelend dat je weer last hebt. Ik heb sinds vandaag ook weer last. Bah! Ik dacht dat ik het verholpen had met de milde leverreiniging maar ik voel nu een echt drukkende pijn onder mijn ribbenboog en achter bij mijn schouderblad. Heb jij de milde reiniging weleens overwogen? Wisten we maar wat het was en waarom we pijn hebben hè? :roll: Ik ben trouwens ook erg moe de laatste dagen...

 
@ Angela

de milde leverreiniging zoals jij die beschreven hebt, heb ik nog niet gedaan maar iedere morgen in mijn smoothie doe ik sowieso 1 citroen, 1 ei, rauwe lever en recent ook kippenhartjes (indien ik geen organen heb liggen, gebruik ik 2 eieren), 2 el kokosnootolie, een scheutje olijfolie en dan nog een paar kruiden en meestal een appel. Zou normaal gezien ook moeten helpen denk ik, maar steentjes krijg ik er niet van.

Nog een nieuw ontdekte kruid die goed is voor de lever: bhringraj (ayurvedisch)

Het valt me op dat die pijn gelinkt aan de lever gepaard gaat met extra vermoeidheid wat kan wijzen op verhoogde cortisol. Heb het ff gegoogled en lees dat hoge cortisol idd gelinkt is aan 'fatty liver'.

Because high levels of cortisol are linked to the development of fat deposits in liver cells, if cortisol levels are lowered, scientists believe the formation of fatty liver will diminish. Researchers at the Helmholtz Association of German Research Centres found that when the cortisol receptor was turned off in mice, the triglyceride levels in mice livers were significantly reduced. Upon further investigation, researchers found that in the absence of cortisol HES1 protein levels were increased, which enhances the production of an enzyme responsible for breaking down fats in the liver, resulting in a reduction of liver fat accumulation.

Read more: [URL]http://www.livestrong.com/article/529052-high-cortisol-fatty-liver/#ixzz1vFaVWBkI

[/URL]

Ipv rechtstreeks iets aan de lever te doen (wat wel kan helpen natuurlijk), kunnen we misschien beter focussen op het balanceren van de cortisol levels. Ik denk dat ik alvast het kruid Ashwaganda ga bestellen, dit zou de bijnieren en de schildklier ten goede komen en verlaagt cortisolwaarden.

Nog andere kruiden die een vergelijkend effect hebben: [URL]http://www.livestrong.com/article/529052-high-cortisol-fatty-liver/[/URL]

 
:|@ lekkerromig: eet jij rauwe lever en andere organen? Brrr ik kan me er wel voor schudden :roll: Ik vind het al heel wat dat ik rauw eigeel eet;) Heeft cortison met stress te maken? Ik heb nl wel wat spanning op mijn werk gehad de afgelopen weken..l

 
ja maar dan wel in m'n smoothie gemengd met citroen, zo proef ik er niks van! :wink:

Cortisol is een stresshormoon, heeft met de bijnieren te maken. Ik weet niet wat je gezondheidsproblemen precies zijn, maar er zijn er hier veel op het forum die last hebben van uitgeputte bijnieren. Die spanningen op je werk kunnen je daardoor ook extra vermoeid maken omdat je meer cortisol aanmaakt tegen de stress.

 
Ik zie hier juist een interessante video over hoe je kunt weten of je lever slecht werkt en idd deze dokter zegt ook dat rechterschouderpijn een signaal van een slecht werkende lever is. Alsook pijn aan de rechterknie, wat ik soms ook heb!

Er zijn nog andere signalen waaronder aambeien die hij vermeld in deze video.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan