Schisandra chinensis extract

Dirtsa

New member
al zoekende kwam ik deze tegen http://www.iherb.com/Dr-Venessa-s-Thyroid-Balance-120-Veggie-Caps/23124?at=0

ter ondersteuning van schildklier, maar het stofje schisandra chinensis zou ook iets met de bijnieren doen..

lees:

De Schizandra voedt de nieren: het stimuleert de corticoïdenaanmaak door de bijnieren. Door de aanmaak van energie bij de bron te stimuleren, wordt chronische vermoeidheid met succes bestreden. Het kan gedurende langere periodes worden gebruikt zonder enige bijwerking. De vrucht van de Schizandrine sinensis behoort tot de versterkende middelen met een samentrekkende werking. Het wordt gebruikt voor het verhogen van de weerstand en het verbeteren van de fysieke, intellectuele en seksuele conditie. Het wordt echter ook gebruikt voor problemen met het ademhalingsorgaan en het spijsverteringsstelsel. Het is een adaptogeen middel dat het lichaam beter bestand maakt tegen stress.

¤ Door Japanse wetenschappers is aangetoond dat twee liganen van Schizandrine (schizandrine en gomisine) een krachtige beschermende werking hebben voor de lever, zelfs tegen een giftige stof als tetrachloormethaan. Chinese onderzoeken tonen eveneens een beschermend effect aan voor de lever bij een virale hepatitis, of bij aantasting van de lever door alcohol.

¤ In Rusland wordt Schizandrine gebruikt voor het behandelen van vermoeidheid en het verbeteren van het gezichtsvermogen. Ook zijn er rapporten die de lustopwekkende en nootropische effecten van Schizandra beschrijven.

Misschien een heel goed stofje?...

 
Hallo Ikke,

Ik heb even nagedacht over dit stofje, maar waar ik aan twijfel bij zulk kruiden, is of het niet de bijnieren opjaagt, en daardoor uitput.

Het mag dan wel een adaptogeen zijn, als je bijnieren het allemaal niet aankunnen, dan heeft het geen zin om die op te jagen. Ze moeten herstellen en dat lukt niet als ze opgejaagd zouden worden.

Zelf heb ik met zwaar uitgeputte bijnieren Rhodiola, eveneens een adaptogeen, geslikt, maar ik denk dat mijn bijnieren zelfs daarvoor te zwak waren, want ik had er geen effect van.

Ik zou er iets meer informatie over inwinnen.

Overigens geloof ik inmiddels niet meer zo heel erg in het aan het werk zetten van bijnieren en schildklier. Een onderbouwing heb ik er niet echt voor, maar gezien het feit dat je lichaam altijd terug wil keren naar een evenwicht van gezondheid en dat alleen niet zou doen wanneer iets anders dat in de weg staat, geloof ik erin dat er een reden voor is dat je bijnieren en schildklier niet functioneren zoals zou moeten. Als je lijf ertoe in staat zou zijn geweest, zou het het doen. Denk ik, hoor.

 
pinklady,

Dat is idd de vraag, ik weet niet in hoeverre dit stofje dan 'goed' is. Het suppl bevat hiernaast nog wel een aantal andere belangrijke vit en mineralen en kruiden die de schildklier ondersteunen. Ik ga het even verder onderzoeken..

 
Ken het stofje niet en denk ook niet in stofjes, sorry :)

Als ik de link naar iherb bekijk van dat product zie ik gewoon vele synthetische stoffen bij elkaar met een paar natuurlijk. Dus gewoon een combi-mix van diversen wat een ondersteuner wordt voor...

Geef mij maar vetten, cholestorel etc ter ondersteuning van de schildklier en het hormoonsysteem. Wij kunnen nooit zo intelligent zijn om met losse stofjes e.e.a. op te lossen. Het gaat om de synergie, daarom is voeding je medicijn... die Schizandra kun je misschien al losse bes krijgen? Dan heb je dus weer een volwaardige voeding, dat is altijd beter.

 
ja heb je gelijk in gerrit,

was benieuwd naar je visie hierop. Maar zijn grandulars dan wel oke als ondersteuning? Slik je nog sk hormoon?

 
Bijnierconcentraat ben ik zelf gaan zien als tijdelijke ondersteuning van bijnieren, maar hierbij moet je dan wel werken aan herstel van de bijnieren, dus met rust, slapen, slapen en nog eens slapen, vit c, goede vetten etc.

Je lichaam gaat er namelijk aan wennen en dan heb je weer meer nodig voor hetzelfde effect. Ga het dus NOOIT ALS PEPMIDDEL gebruiken, dit is wel heel verleidelijk omdat het je tijdelijk een energie boost geeft en dan ga je weer rennen. Oppassen dus, heel goed spul, maar gebruik het zoals het moet en niet als drugs...

 
ik begrijp dat dit niet goed is, alle suppl zouden alleen tijdelijk moeten zijn. Maar neem heb je nog sk hormoon nodig gerrit>? slik je nog armour?

 
Mike, Welkom terug in het natte Nederlandje!

Kun je jouw kritische blik nog eens hierover laten gaan?

 
Gerrit maakt hier een onderscheid dat ik niet meteen zie of onderschrijf. Bijnierhormoon en schildklierhormoon zijn wat mij betreft allebei ter ondersteuning en ter aanvulling. Wel ben ik het met hem eens dat je ernaar moet streven dit zo kort mogelijk tot je te nemen, zodat je lichaam het uiteindelijk kan oppakken met VOEDING. Dit is mijn mening in zijn algemeenheid over supplementen. Ze kunnen een mooi noodverbandje leggen omdat de tekorten zo hoog zijn opgelopen dat je er simpelweg niet tegenaan kan eten, maar na verloop van tijd kan het noodverband weg en heelt de wond uit zichzelf, omdat het lichaam hernieuwde kracht heeft. Ik maak altijd de grap over aanhangers van het paleodieet die supplementen gebruiken. Ik zeg dan: waar haalde de oermens zijn supplementen, drie grotten verderop? :wink:

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan