Schimmelnagels en H2O2

Catharina

New member
Hoi allemaal,

Ik heb het hele forum doorgespit, maar het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Ik ben ongeveer een week geleden begonnen met het uitwendig aanbrengen van H2O2 3% op mijn schimmelnagels (twee grote tenen en die tenen ernaast). Omdat ik nog borstvoeding geef, gebruik ik geen H2O2 inwendig. Nu werd mij verteld in mijn voorstelpost dat ik niet zou gaan ontgiften van 3% uitwendig aanbrengen, maar na deze week vraag ik mij af of dit werkelijk zo is. De dag nadat ik begonnen ben met het constant nathouden van mijn teennagels (watje doordrenkt met H2O2 afgeplakt met een pleister), gebeurden er een aantal dingen. Voor het eerst sinds tijden kreeg ik een ongeloofijke eczeemuitbraak in mijn gezicht. Omdat ik in een ander topic gelezen heb dat alle huidproblemen aan te pakken zijn met H2O2, heb ik de plekken aangestipt met 3% H2O2. Dit brandde ongelooflijk, maar ik ging er vanuit dat het beter zou worden. Dit is nog niet het geval.

Daarnaast kreeg ik een tandvleesontsteking bij de bovenste rij kiezen aan de rechterbovenzijde en mijn teen naast mijn rechter grote teen ging ook ontsteken. Deze teen had ik ook afgedekt met een watje en H2O2, maar echt een schimmelnagel zit er niet. Hij groeit al een tijdje niet zoals het hoort, dus ik ga er vanuit dat hier ook een schimmel zit.

Maar, wat zijn deze reacties? Ontgifting? En wat te doen? Gewoon doorgaan of stoppen? Want als dit ontgifting is, krijgt mijn dochter via de borstvoeding waarschijnlijk iets binnen en dat wil ik natuurlijk niet.

 
Ik zou zelf nooit H202 op eczeem doen, omdat eczeem mini open plekjes heeft. Zo ervaar ik dat. Dus dat gaat zeer doen en ik hou niet van pijn...

Het lijkt me sterk dat je van een paar druppeltjes op een nagel gaat ontgiften. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is.

Heb je je voeding aangepast? Rauwe melk geeft bij mij bv ook ontgiftingsreacties.

 
Constant nathouden van meerdere nagels.

Voor de schimmelnagels is dat niet perse nodig, er is niks mis mee, maar een paar uur per dag is genoeg.

Als je de hele dag aan het bij-druppelen bent, dan heb je het over behoorlijke hoeveelheden, je zal een (klein) gedeelte opnemen.

Persoonlijk begin ik bij 10 druppels 35% in water inwendig pas iets te merken, maar er zijn er die al heel snel een reactie krijgen. Te lang een watje met 3% gaat bij mij weer niet goed.

Of dat beetje h2o2 verantwoordelijk is voor je reacties of dat het wat anders is?

Je denk dat het h2o2 is, even stoppen met je nagels?

 
Bedankt voor je reactie Alexandra. Ik heb 3% H2O2 op mijn eczeem gedaan, omdat Mike in een ander topic aanraadde dat H2O2 bij alle huidproblemen gebruikt kon worden. Daarnaast heb ik mijn voeding niet aangepast.

JP, ook dit werd aangeraden door Mike. Zie onderstaande link. https://www.fatsforum.nl/topic/nagelproblemen-voeding-en-een-vicieuze-cirkel. Wat gebeurt er bij jou als je een watje met 3% gebruikt?

Ik ben nu in ieder geval gestopt met het constant nat houden van mijn nagels, maar ik druppel nu een paar keer per dag.

 
heb je al het idee dat je schimmelnagels minder worden Catharina? Ik wil er ook graag vanaf, maar vergeet ze steeds te behandelen. Misschien motiveert het extra als ik positief nieuws hoor ;-)

 
schimmelnagels is symptoom van een overwoekering van candida. Dus als je het alleen aan de buiten kant behandeld zal het zeker hardnekkig zijn.

 
Ik heb ze ooit gekregen in de periode dat ik veel antibiotica gebruikte jaren geleden. Toen was ik ook aan de pil. Inmiddels al jaren geen candidasymptomen meer, alleen die nagels gaan niet vanzelf over.

 
Nee ik heb ook geen last meer van vaginale schimmel

Wel vaak last van jeuk tussen mn tenen.Maar in de zomer met blote voeten heb ik daar geen last van,

Ik had het begin deze week nog heel erg,die jeuk tussen mn tenen

Heb er kokosolie opgesmeerd,1 keer maar en nu ik er aan denk heb ik geen last meer!kokosolie werkt schimmeldodend heb ik gelezen.

Je kunt het ook op je nagels smeren,of vaginaal inbrengen.En natuurlijk gewoon wat lepeltjes van eten.

Had ook aan 2 voeten last van kalknagels,nu nog maar aan 1 voet,mn rechter.heb er niets opgesmeerd ofzo.Ik ga daar eens kokos opsmeren.

 
Catharina: continu h2o2 is sneller, maar een paar uur per dag een watje of druppels werkt ook. Altijd zelf blijven aanvoelen of het goed is wat je doet.

Iemand anders die al jaren last heeft is net begonnen met 1x per dag een paar druppels 3% en het lijkt erop dat dat na enkele weken al begint te werken. (en 2 liter kefir per week)

Ikzelf heb hetzelfde als San, ik doe het nogal onregelmatig. Is het bijna weg, geen h2o2 meer, komt het een paar maanden later terug 2 tenen ernaast, toen nog een tijdje niet gedaan en dan dus een volledige schimmelnagel.

Ondertussen voeding verder aangepast, goeie kans dat dit mijn laatste 2 schimmelnagels worden.

Van een avond een watje steeds nat met 3% merkt ik weinig, het wordt wel allemaal zacht, een dag zou ik niet doen. Wel af en toe, dat ik 's nachts of de dag erna merk dat de teen of nagel "actief" aanvoelt.

En inderdaad, het is symptoom bestrijding, maar ze gaan met candida bestrijden van binnen uit niet of heel moeilijk weg.

 
Hoi San, toch nog een reactie van mij. Ja, ik heb het gevoel dat het beter wordt. Bij mijn grote teennagels heb ik weer nagelriemen en het slechte gedeelte begint er uit te groeien. (Ik moet er wel even bij vermelden dat de nagelriemen ook al een tijdje voor ik begon met het gebruik van h202 beter werden. De goede voeding doet blijkbaar ook zijn werk. ;-)) Ook de meest hardnekkige schimmelnagel, de teen naast de grote teen, lijkt iets minder te worden, want de nagel begint weer te groeien! Dus probeer het, want volgens mij ben ik op de goede weg, dus dan lukt het bij jou vast ook. :-D

 
Waarschijnlijk maakt je hypofyse overuren en kan het bijna niet bolwerken. Maak er werk van om uit te vinden waar de onbalans in de hormoonhuishouding zit en neem de juiste maatregelen . Ik denk dat je hormoon-onbalans die mogelijk is ontstaan in de kinderjaren (soja is een sterke hormoonverstoorder) in stand wordt gehouden door stress.

 
Mijn schimmelnagels zijn verleden tijd! :-D Een jaar later zijn alle nagels genezen. WAPF eten en een korte periode h2o2 gebruiken, hebben mijn nagels gered. Hopelijk heeft iemand er iets aan!

En Gerard, nog bedankt voor je reactie! :-)

 
Wat een geweldig nieuws! Al mijn tien nagels zijn schimmelnagels. De grote teen begint nu uit te groeien. Twee nagels zijn haast weer gezond.

Ik gebruik geen h2o2. Wel propolis. Verder ben ik mogelijk beter doorvoed en consumeer ik nauwelijks suiker en fruit.

 
Fijn dat jullie succes hebben met de H202 op de nagels. Bij mij groeit het er soms uit maar dan zit er gewoon weer een nieuwe plek.Al jaaaren. Het blijft wel onder controle op deze manier.

Wapf eten heeft tot nu toe nog geen verbetering gebracht.

Candida is aan te tonen middels een ontl. onderzoek. Jammer dat er geen andere manier is om dat aan te tonen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan