Schimmelinfectie bij 4-jarige dochter

G

Guest

Guest
Wij denken dat onze dochter van 4 een schimmelinfectie heeft rond haar billen en schaamstreek. Het is rood en ze moet heel vaak plassen. (het is geen blaasontsteking)

Het reguliere medische circuit proberen we zoveel mogelijk te vermijden.

Wat raden jullie aan? Ze drinkt al dagelijks meerdere glazen rauwe melk en eet levertraan van green pasture (gemengd met honing) en eet zo weinig mogelijk suikers en tarwe producten (1 keer per dag spelt zuurdesem brood).

Hebben jullie nog andere tips?

 
Abim,

Erg effectief tegen schimmels is kefir. Dit kun je heel simpel maken van rauwe melk. Op deze manier krijgt ze nog minder suikers (lactose) binnen + een stuk of 30 verschillende probiotische bacterien.

Quote:
Opmerkelijk is ook het feit dat kefir – waar een Candida variant in zit – werkzaam is tegen de hardnekkige kwaal Candida. Dat kan omdat de variant die in kefir zit, de gehele dag door Candida albicans nuttigt, en die laatste is verantwoordelijk voor de kwaal.


http://www.melkkefir.nl/therapeutische_werking.html

Verder kun je ook nog kokosolie smeren. Ook erg effectief!

 
@Abim,

Ik denk dat de schimmelinfectie en het vele plassen niets met elkaar te maken hebben.

Het lijkt mij dat het vele plassen een andere oorzaak heeft.

Geef je haar niet teveel levertraan? Een goede dosering voor een volwassene is een theelepeltje per dag. Voor een klein kind kan dat al veel te veel zijn.

 
Ik denk dat het wel degelijk met elkaar te maken heeft. Het vele plassen wijst op (pre(diabetes, veroorzaakt door een te hoge bloedsuikerspiegel. De bloedsuiker is weer voer voor schimmels.

Mike

 
Ik heb zelf wel eens een schimmelinfectie aan de binnenzijde van mijn bovenbenen gehad, tot aan de schaamstreek toe, en ik hoefde daar niet extra door te plassen.

Maar natuurlijk moet schoonheid van binnenuit komen. Er moet inderdaad een oorzaak zijn, waardoor de schimmel een aanknopingspunt heeft om te kunnen groeien. En dat kan dus een huid zijn, die niet in goede conditie is.

Snap dan alleen niet waar die hoge bloedsuikerspiegel vandaan moet komen, aangezien de vader er al goed op let dat zijn kind, niet te veel suiker binnenkrijgt.

De meeste ouders letten daar totaal niet op, dus zou je dan verwachten dat bijna alle kinderen een schimmelinfectie hebben...

 
Hoe lang geef je je kind al deze verbeterde voeding, abim? Ik krijg de indruk dat het van recente datum is. Dan moet je dit zien als een gevolg van de daarvoor genuttigde verkeerde voeding en evt. ook vaccins.

Mike

 
Ik denk dat door een teveel aan vitamine D (levertraan), haar lichaam een tekort aan bruikbare vitamine A heeft.

En vitamine A heeft te maken met ons afweersysteem. En ons afweersysteem moet ons beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf, zoals schimmels en bacteriën.

Dus ik denk: minderen met de levertraan en zorgen dat er meer vitamine A in haar systeem komt.

 
Volgens mij is er meer aan de hand. Ik wil graag weten van abim wat zijn/haar kind at voordat hij/zij haar deze verbeterde voeding gaf.

Mike

 
H202 moet je meerdere keren per dag opbrengen, dat kan bij een kleuter wat lastig zijn. Een alternatief kan zijn de actimariscreme.

www.actimaris.nl of www.gezondeshop.nl

 
Als een kind (elk mens) verbeterd eet en er ontstaan dan klachten, dan ben ik geneigd te denken dat het lichaam nu eindelijk kan afrekenen met rotzooi die er was opgeslagen. Het immuunsysteem wordt geactiveerd en pakt dingen aan. Het lichaam kiest een manier, bij sommigen is dat de huid, bij anderen bijv. de slijmvliezen of de darmen.

Een vit A probleem denk ik dan weer niet omdat jullie je dochter blue ice levertraan geven, dit bevat synergetische hoeveelheden vit. A en D.

Hilda

 
Bedankt voor al jullie reacties; fijn dat jullie mee denken! Hierbij wat meer informatie over onze dochter:

Ze eet vanaf haar geboorte (na 7 maanden borstvoeding) bijna geen suikers, 1x per dag zuurdesembrood (sinds een half jaar is dat spelt daarvoor was het tarwe-zuurdesembrood) helaas ontkom je bijna niet aan snoep/koek op school en bij vriendinnetjes. Ze heeft 2 vaccinaties (dtp) gehad toen ze rond 1 en 1,5 jaar was. Ze heeft helaas wel direct na haar geboorte een antibiotica-kuur gekregen (helaas waren we toen niet zo mondig en wisten we nog niet zoveel). De rauwe melk drinkt ze sinds een aantal maanden en de levertraan van green pasture krijgt ze sinds een half jaar 3 a 4 x per week een flinke theelepel (is dat teveel?).

Wat betreft het plassen: ze heeft vaak aandrang maar moet dan slechts enkele druppeltjes plassen. Het doet geen pijn en lijkt ook niet te jeuken.

We hadden gisteravond al voor de zekerheid 3% waterstofperoxide aangebracht maar dat vond ze pijn doen en wil ze niet meer...

Nogmaals, fijn dat jullie meedenken!

groeten, Abim

 
Bijna geen suikers? En het zuurdesembrood dan? Het desembrood van nu is niet meer het desem van vroeger, er wordt nu gist bijgegooid om sneller brood te krijgen. Valt het je niet op dat zuurdesembrood tegenwoordig helemaal niet zo zuur meer smaakt? Daarnaast zijn er nog de vaccins, de antibiotica en de koekjes, snoep en andere rommel op school en bij vriendinnetjes.

Ik had al zo'n vermoeden dat het hier een erfenis uit het wat verdere verleden betreft, maar nu weet ik het zeker. Ik zou in ieder geval stoppen met graanproducten en het kind lekker veel vetten en eiwitten geven van dierlijke producten van de allerbeste kwaliteit die je maar kunt vinden. De tip van Dirtsa voor die zalf is een goede uitwendige oplossing.

Mike

 
En denk dus ook aan de kefir, eventueel gemengd met blauwe besjes of zo (smoothie) liefst iedere dag een glas.

 
In een ander topic plaatste cham een link naar dit uitstekende artikel van Jesse v/d Velde over bijnieruitputting. Hierin las ik o.a. het volgende:

Quote:
Overmatige dorst en plassen: Iemand met een lage aldosteronspiegel kan dagelijks wel vijftien tot twintig keer naar het toilet moeten en vele liters water wegwerken;


Ik moest meteen aan je dochtertje denken, abim. Er is iets wat haar bijnieren belast, bijv. fytinezuur in granen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.272
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan