schaaldierenallergie

margos

New member
Ik heb een levensbedreigende allergie voor schaaldieren. De levertraan die door deze site aanbevolen wordt (Blue Ice) kan sporen van schaaldieren bevatten. Dat risico kan ik niet nemen. Is er nog een goed alternatief?
 
Waar haal je vandaan dat Blue Ice sporen van schaaldieren kan bevatten? Dave Wetzel krijgt bevroren levers binnen en fermenteert deze zelf. Hoe zouden deze levers in contact moeten zijn gekomen met schaaldieren?

Mike
 
Die 'old-fashioned' CLO is gewoon commerciele Noorse visolie. Nu begrijp ik waarom je Kaayla Daniel beschouwde als een 'moedige klokkenluider' met haar ongefundeerde beschuldigingen van vermeende 'ranzigheid' van Blue Ice Fermented CLO - je hebt totaal geen kennis van zaken!

Mike
 
Weer wat geleerd en dan met name over lever.
Aangezien er hier best vaak runderlever op de kaart staat is het toch oppassen met vitamine D3 in verhouding tot A.


Additionally, the vitamin D found in cod liver oil and butterfat from pasture-raised animals protects against vitamin A toxicity, and allows one to consume a much higher amount of vitamin A before it becomes toxic.(1-3) Liver from land mammals is high in vitamin A but low in vitamin D, and should therefore be consumed with other vitamin D-rich foods such as lard or bacon from pasture-raised pigs, egg yolks, and oily fish, or during months in which UV-B light is sufficient to provide one with adequate vitamin D. - See more at: http://www.westonaprice.org/health-...ics-and-recommendations/#sthash.oAOVIF4v.dpuf

 
Ik ben niet zo bang voor de vermeende giftigheid van vit. A als ik in het boek van Price lees hoe enthousiast hij is over deze koning van de vetoplosbare vitamines en welke hoeveelheden sommige natuurvolkeren (zoals bijv. de eskimo's met hun zeehondenolie) binnen kregen.

Angst voor overdosering van en vergiftiging door vit. A is afkomstig van Merck (jawel, de farmaceut), die verhalen in omloop hebben gebracht van overdosering door consumptie van ijsberenlevers. Dat is dan ook een roofdier en geen prooidier, dus 1 stap hoger in de voedselketen met meer concentratie van voedingsstoffen afkomstig uit prooidieren tot gevolg, waaronder ook vit. A.

De leverolie die in deze tekst wordt beschreven is afkomstig uit prooidieren, die bovendien vele malen kleiner zijn dan ijsberen. Niets om je zorgen over te maken dus.

Mike
 
Maar dan niet meer beginnen over de 'ranzigheid' van Blue Ice levertraan, wetende dat hittebehandelingen van commercieel geproduceerde Noorse levertraan juist de onverzadigde vetzuren ranzig maakt.

Mike
 
Ik ben niet zo bang voor de vermeende giftigheid van vit. A

Ik ook niet, het is een prima testo booster en volkomen natuurlijk.
Het ging mij hierom in het artikel:

Liver from land mammals is high in vitamin A but low in vitamin D, and should therefore be consumed with other vitamin D-rich foods

Dat is zoiets als vit. D3 suppleren zonder vit. A in de juiste verhouding erbij.


The putative toxic dose of 100,000 IU per day would be contained in 3 tablespoons of high vitamin cod liver oil, 6 tablespoons of regular cod liver oil, two-and-one-half 100-gram servings of duck liver, 150 grams of beef liver, seven pounds of butter or 309 egg yolks. - See more at: http://www.westonaprice.org/health-...n-bodybuilding-nutrient/#sthash.sTgJr0o2.dpuf


Met ruim 2 ons vrijwel rauwe runderlever en nog wat hapjes kom ik morgen wel aan die vermeende giftige dosis van 100.000 IU. Tot dusver heb ik er nog niets van gemerkt.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben nu al een beetje wijzer geworden. Ik geloof dat ik de Rosita maar eens probeer.
 
Dat had ik niet van die kleine donderstenen verwacht.
Hun voeding is zo te zien vegetarisch onderwater.
http://animals.mom.me/krill-eat-1744.html
Astaxanthin misschien dan?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan