Saturatie

Dag neste mensen

Sinds een week de volgende situatie: Ga van de woonkamer naar de keuken en weer terug, bekaf. Saturatie meter er op gezet, 79. Als ik 3 minuten blijf zitten, dan gaat ie langzaam naar 89 90 91. Naar de wc, precies het zelfde, kom terug in de woonkamer, bekaf, saturatie 79, zitten en wachten en puffen, tot de boel weer hersteld is. Nou ja, boven de 95 komt ie niet, hoogstens 91. Nu zitten voor de comuter, valt het wel mee. Als ik zit dan wordt ie weer 89-90-91. Als de saturatie 87 is, dan is het bijna stikken gevoel. Moet dan denken aan mijn vader 2 uur voor hij siierf, die stike ook zo wat, en kreeg morfine. Toen ws het snel voor bij.

Zijn er hier mensen bekend mee, had al even op saturatie gezocht op ons forum, maar vond niks waar ik wat aan had. Ben ook aan het hoesten, dus natterman en broomhexide of zoiets al geprobeerd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bart

Ik was al bij de dokter geweest, die wil dat ik de saturatiemeter weg doe. Mensen van de huisartsenpost, zijn bij mij thuis geweest, maar dan zit ik, en is saturatie 89-90, dat vond hij prima. Maar toen ik de deur op slot deed en terug liep naar mijn bank, bekaf, saturatie 79. Das dan weer jammer, het gebeurd dus bij inspanning/

Wat zegt de saturatie meter over je hartslag?
Als je hart niet goed pompt of je hebt verstopte aderen kom je zuurstof tekort.
Duizelig en kort van adem?

Hartslag was 113 en 123. Dus gemiddeld boven de 100. Nu is die 92 en omdat ik even gelopen heb, was saturatie 82. Ik slik vitamine d 50 microgram en calcium-magnesium-zink, al jaren.

Geen duizeligheid., kort ademig is meer als ik ga zitten en de saturatie is 79 en moet om hoog, dan wel korter ademhalen om zo snel mogelijk die 79 omhoog te krijgen.

Dit gaat onze expertise te boven. Ik adviseer je een arts te raadplegen, want dit is potentieel levensbedreigend. Als je niet tevreden bent over je huidige arts, ga dan voor een second opinion. Je kunt altijd naar een huisartsenpost bij jou in de buurt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.662
Leden
8.695
Nieuwste lid
FAGAgueda5
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan