saneren van amalgaan vulling

fil

New member
hallo,

ik ben nieuw hier. en wil onmiddellijk van start gaan met een heel aparte vraag. (eentje die niet recht in het voedingsdebat thuis hoort, maar dankzij de kennis die hier zit op dit forum tot een goed eind zou kunnen gebracht worden);

Ik heb heel veel problemen met gewrichten en verteren. Alles wijst in de richting van amalgaan vergiftiging.

Graag zou ik een paar vragen stellen

a)welke vulling is er op dit ogenblik de meest veilige (de prijs niet rekening gebracht). Voor zover ik kon nagaan zouden inlays het veiligst zijn. Maar er bestaan ok verschillende materialen... het zwitserse ELS van Saremco of Clearfil Photo Core van kuraray-dental om er maar een paar te noemen.

wat met kronen ? zirkonium ?

b)ontgiften: wanneer en met wat ? veelal lees je dat je moet beginnen ontgiften nog voor dat je het amalgaan laat wegboren, maar dat zou vooral veel zware metalen ontrekken aan de aanwezige vullingen... Het lijkt me beter te ontgiften op het moment van de wegname. De vraag is ook wat komt het beste in aanmerking om te ontgiften... Vaak hoor je norit... of chelatietherapie... Ik zou het graag met natuurproducten doen.

c)heeft iemand ervaring met een bio-tandarts ? die mensen slagen er in om bijvoorbeeld galvanische stromen te meten; hypnose te gebruiken ipv verdovende injecties, compatibiliteitstest ivm de legering van nieuwe vulling;

dankjewel

doei

 
Hoi fil, er is hierover al veel geschreven, als je weston price en je zoekterm googled, kom je verder als met de waardeloze zoekfuntie van het forum.

Ik heb zelf ook een amalgaam sanering achter de rug, bij een bio-holostische tandarts en heb voor het Zwitserse composiet van sarenco gekozen, hoewel er mbv kinesiologie bij mij nog een andere uitkwam waar ik de naam niet van weet. Ik heb chlorella gebruikt om de zwaarmetalen te ontgiften en ben 3 weken van tevoren begonnen tot 6 weken erna. Alles is kinesiologisch uitgetest van tevoren (welk tempo, hoeveel chlorella, welk verdovinsmiddel, welke composiet etc)

https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...e-tandarts-houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig

https://www.fatsforum.nl/topic/amalgaam-vullingen

https://www.fatsforum.nl/topic/helpgoede-bio-tandarts

https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts

https://www.fatsforum.nl/topic/composiet

 
dankjewel Tanja,

ik heb al goed rondgekeken op het forum en had de posts al bekeken.

ik vind jouw eigen verhaal heel interessant. en zou graag even willen inpikken op het chlorella verhaal. Zou een nieuwe topic misschien kunnen openen?

in de aanloop naar een sanering zou ik graag al ontgifting opstarten. Het is lang nog niet duidelijk wanneer ik een deugdelijke bio tandarts ga vinden (ik woon in Belgie).

Had zelf al wat rondgekeken en men wist altijd te vertellen dat ontgiften best door een professional begeleid wordt, want dat het anders pas echt slecht voor je kan zijn. zoals ontgiften als je nog veel amalgaan hebt zitten, want dan zou het amalgaan uit de vulling nog meer in het lichaam komen.

ik vraag me ook af "hoe en wat met die chlorella". Waar koop je bijvoorbeeld chlorerlla die niet verontreinigd is, kortom waar koop je de beste chlorella. Blijkbaar bestaan er dan ook nog meerdere types ? en is ook de hoeveelheid niet onbelangrijk....

zou het kunnenn dat ik bijvoorbeeld eenmalig bij uw arts langs ga (om al deze zaken uit te meten en te testen ) en daarna bij een andere tandarts dichter bij huis de behandeling te laten uitvoeren ?

Als ik jouw verhaal lees, dan heb je een heel goede tandarts nodig, die van veel markten thuis is. Ik heb er in Belgie nog geen gezien die al deze technieken beheersen.

dankjewel

 
fil,

ik weet dat er wordt gezegd dat je geen chlorella zou moeten slikken als je veel amalgaam in je mond hebt. Ik had 3 vullingen en dus niet zo heel veel, bovendien is alles uitgetest en ga ik maar even uit van de wijsheid van mijn lichaam. Misschien had ik beter kunnen wachten tot na de sanering, zou best kunnen, ik heb geen grote lichamelijke ontgiftingsverschijnselen ervaren.

De chlorella tabletjes van Ron heb ik genomen en de hoeveelheid is dus weer uitgetest.

Mijn tandarts werkt met een natuurgeneeskundige samen, die de kinesiologische testen uitvoert en een behandelplan opstelt voor de tandarts. Die zou je kunnen bezoeken als je dat wilt natuurlijk.

Quote:
dat ontgiften best door een professional begeleid wordt


Hoe zou zo'n begeleiding eruit moeten zien?

 
dankjewel Tanja voor je zeer interessante bijdrage.

een natuurgeneeskundige zoeken die dat allemaal kan. dat lijkt me een goed idee.

maar geven die geen aanbeveling wanneer de chlorella moet ingenomen worden ?

welke testen heeft de natuurgeneesheer gedaan bij jou ? en welke de tandarts ?

dank

 
fil,

De ng therapeut heeft dmv kinsiologie/spiertesten alle materialen die de tandarts wel en kan gebruiken uitgetest (verdoving, vulmiddel, composieten, maar ook implantaten, kronen, goud etc). Dit doet zij door de materialen op je lichaam te plaatsen en dan de spiertest uit te voeren. Is dus wel een voorwaarde dat alle materialen die gebruikt zouden kunnen worden voorhanden zijn.

De aanbevelingen rond de chlorella zijn dus ook zo uitgetest.

De tandarts kan zelf ook kinesiologisch testen en doet dat soms, bij mij bijvoorbeeld met de Zwitserse composiet die hij op mijn verzoek heeft gebruikt.

Succes

 
dankjewel Tanja,

dat lijkt inderdaad iets zeer zinvol, het gebeurt dus door kinesologische onderzoek.

dank, ik ga er mijn osteopaat over aanspreken.

 
Tanja, ik weet dat wij dezelfde tandarts hebben. Ik heb hem ook gevraagd om de Zwitserse bpa-vrije vulling, maar hij raakte eigenlijk wat geïrriteerd. Zei dat de kinesiologe de juiste vulling voor mij had getest. Maar tja... voor wie is bpa nu goed?

Ook mocht ik tijdens de sanering beslist niet ontgiften, omdat mijn lichaam al genoeg aan het ontgiften was. Mijn gevoel was ook dat ik chlorella moest nemen, maar dat heb ik dus niet gedaan.

Ben na 1,5 jaar van al mijn amalgaam af en ook de wortelkanaalbehandelingen zijn verwijderd. Met de getrokken kiezen ben ik naar een bioresonatie-therapeut geweest (die ook met de tandarts samenwerkt), die daarvoor nosodes heeft gemaakt. (Een tegenfrequentie op de stoorzenders die de kiezen veroorzaakt hebben.)

Volgende week ga ik opnieuw naar de kinesiologe voor de totale eindtest. Daar ben ik ontzettend benieuwd naar.

Toch blijf ik me niet totaal happy voelen met de bpa composietvullingen. Ik zorg wel dat ik op andere manieren verder geen bpa binnenkrijg. Geen plastic flesjes, geen blikvoer...

Weet iemand overigens of in de Zwitserse composietvulling niet toevallig de bpa vervanger, het nog slechtere bps zit?

 
Dat had ik ook al bedacht Riney, dat het wellicht vervangen is door iets wat ook niet pluis is. Bij mij testte hij zelf even uit of de Zwitserse ook goed was voor mij en het maakte geen verschil, ik zei dat mijn hersenen ook nog weleens iets in willen brengen.

Ik zou me er niet al te druk om maken, want dat is ook niet gezond ;)

Had je reactie op de nosode?

 
hoi Riney, wat ik begreep van biotandarts Bert Heintzberger is dat de gemiddelde composietvulling voor de gezondheid nog veel funestere stoffen bevat dan bpa.

 
@Tanja. Toen de kinesiologe de nosode testte, bepaalde zij dat ik er nog even mee moest wachten. Ik had 2 behandelingen vrij kort op elkaar gehad, en de laatste was een totale verrassing. Onder een kroon scheen een cyste te zitten die enorm stoorde. De tandarts bleef maar herhalen dat hij nog nooit zoiets gezien had...

Mijn lichaam is dus flink aan het ontgiften. Heb me zeker 5 of 6 weken na de behandeling heel moe gevoeld en futloos. Ik sliep wel 9 of 10 uur per nacht.

Nu komt de energie weer wat terug gelukkig. Maandag de 14e ga ik voor een uitgebreide eindtest terug naar de kinesiologe en ik zal dan ook mogen beginnen met de laatste nosode.

@Hamster. Tandarts Abeling, een holistisch werkende bio-tandarts, zit net onder Maastricht. Hele prettige praktijk, met meerdere lieve assistentes. (Mijn oude tandarts hier in België werkte zonder assistente, en dat vond ik nooit prettig.)

@Lievergezond. Ik dacht altijd dat een composietvulling een composietvulling was, maar daar zit dus veel variatie in. Mijn tandarts laat van tevoren testen welke vulling het beste is voor je, net zoals verdovingen, etc. Ik ga er dus vanuit dat ik een minder schadelijke variant heb dan dat ik bij een willekeurige, reguliere tandarts gekregen zou hebben. Wat is het alternatief? Een gebakken porceleinen inlay laten inlijmen?

Mijn vullingen zijn te diep om voor een natuurlijk herstel te gaan... denk ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan