salers rund Belgie

keizertje

New member
Voor mensen in West en Oostvlaanderen in Belgie heb ik een nieuw adres gevonden voor natuurlijk bijna volledig grasgevoerde runderen nl localfoodbox.be. Check it out!
 
Inderdaad, ik ben Olivier en landbouwer/rundveehouder uit Keiem (Diksmuide).
Ik ben 3jaar geleden gestart met de kweek van Salers natuurrunderen (die ik zoveel mogelijk op een natuurweide laat lopen)en mijn doel was om deze rechtstreeks tot bij de consument te brengen en daarom ben ik begonnen met de website wwww.localfoodbox.be

Iedere maand wordt er een rund geslacht en kan je jou vers stukje vlees kiezen. Bestellingen kunnen geplaatst worden tot en met het einde van de maand en dan wordt er in de eerste week van de nieuwe maand aan huis geleverd.
 
Nu snap ik de topictitel pas! Ik dacht dat het een soort Engels-Duitse mix was ('sale' en 'rund', Duitse woord voor 'rond') en dat het verwees naar verkopers rondom Belgie! Het gaat dus om een runderras in Belgie!

Mike
 
De "Salers" is een frans runderras uit de Cantal streek. Door zijn eigenschappen is het een ideaal rund om op natuurweide te laten grazen.
De verschillende eigenschappen:
- Gekrulde haren op hun vel: als het regent vallen de druppels veel rapper van hun huid en drogen ze ook veel rapper. Zo staan ze minder lang in de wind met natte haren en dus worden ze bijna nooit ziek.
- Ze brengen volledig natuurlijk kalveren ter wereld.
- Kunnen heel goed omgaan met grassen op armere gronden.
- Het vlees is mooi doormarmerd met vet en geeft een unieke wilde smaak
-...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan