rugpijn en zure urine

Poekie

Administrator
Mijn zus heeft last van haar rug en zure branderige urine.

Nu heb ik zelf de link gelegd: haar rugpijn zouden haar nieren kunnen zijn die protesteren en de zure urine geeft een blaasprobleem aan. Dit als gevolg van te weinig water/sole inname.

Ze eet heel veel vet. In haar eentje gebruikt ze per week 7 bekertjes slagroom en 7 bekertjes crème fraiche, naast melk en kefir.

Ze drinkt nog maar 2 glazen water/sole per dag, dit in de ochtend na het opstaan.

Nu denk ik dat ze tekort water drinkt, wat nadelig is voor je blaas en nieren.

Denk ik de goede kant op?

Verder voelt ze zich goed en haar vaste ontlasting gaat prima.

 
Is het pijn in de onderrug? Zo ja, dan zijn het haar bijnieren die opspelen. Zure, branderige urine duidt op een ontgiftingsproces waarbij het lichaam zich bevrijdt van melkzuurfermentatie omdat er meer zuurstoftoevoer is naar de cellen. Deze ontgifting kan een (over)belasting vormen voor haar bijnieren, misschien gaat ze iets te hard. Wellicht overdrijft ze enigzins met haar vetinname.

Mike

 
Quote:
Ze drinkt nog maar 2 glazen water/sole per dag, dit in de ochtend na het opstaan.

Nu denk ik dat ze tekort water drinkt, wat nadelig is voor je blaas en nieren.

Denk ik de goede kant op?


Wat mij betreft denk je de goede kant op.

Als ik niet genoeg (minimaal 1,5 liter) water (dat moet dan echt water zijn en daarnaast kan ik dan nog drinken wat ik wil) drink dan stinkt mijn urine en ik krijg (nog meer) hoofdpijn dan ik normaal al heb.

En zeker bij blaas/nierproblemen is (water) drinken volgens mij echt belangrijk.

 
In sommige gevallen kan rugpijn ook nog duiden op galstenen. Ik weet niet of je zus ook leverreinigingen doet?

 
Galstenen is absoluut een mogelijkheid. Door de hoge vetconsumptie van je zus wordt de galblaas gestimuleerd zich te ledigen. Als de galkanalen echter verstopt zitten kan de boel nergens naartoe.

MIke

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.589
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan