Rosacea, zullen we het ze vertellen?

Painless

New member
YouTube: Rosacea, voeding als medicijn

Naarmate je er meer van af weet, wind je je misschien meer op over het gebrek aan eerlijkheid bij instituten. 'Neem .... en dat is beter voor je huid!'

Ik vertel in mijn praktijk nog wel eens iets over gezonde voeding (voor zover ik dat kan natuurlijk) en ik merk dat dit zeer gewaardeerd wordt.

Maar veel mensen merken dat op dat aan dat soort kennis héél moeilijk te komen is.

En als ze wat horen of lezen, dan gaat het meestal om een 'speciaal' product wat dan moet helpen.

Zullen we ze onder dit filmpje gewoon vertellen dat verzadigd vet je huid gewoon beschermt tegen ontstekingen?

Frank

 
Er is niet heel moeilijk te komen aan de nodige informatie, maar men weet niet waar men moet beginnen.

Wat men namelijk gewend is, is de reguliere media te gebruiken als bron van informatie en als leidraad voor het onderscheiden van wat goed is en wat niet. En daar gaat het dus (al heel lang) fout.

Men wil de informatie makkelijk aangereikt krijgen en er niet zelf voor op zoek hoeven gaan. Maar men is gebrainwashed om voor zichzelf te leren denken en men wil dat de overheid en de grote bedrijven het beste voor hebben met de burger/consument.

Ik ben best bereid anderen een hint te geven, maar de weg bewandelen zullen ze toch echt zelf moeten doen. Waarom? Omdat ze wel zelf-gemotiveerd aan hun eigen gezondheid moeten leren te werken. Dat doen wij hier ook allemaal.

 
@Painless,

Het staat je vrij om onder dat filmpje gewoon je mening te ventileren.

Daar heb je onze toestemming toch niet voor nodig?

Of begrijp ik je vraag verkeerd?

 
tja...Eric Alexander moet ook aan z'n boterhammetje komen he... :D

en ja...het lukt hem aardig...veel schoonheidssalonnen verkopen zijn dure suplementen.

Dia..

 
Hier &feature=related wordt de link gelegd tussen vitamine b3-gebrek (niacinegebrek dus) en rosacea

 
Dag allemaal,

In het kader van mijn extra onderzoek aan de HvA in Amsterdam doe ik in opdracht van de HvA en een externe organisatie onderzoek naar Rosacea in Nederland. Zoals algemeen bekend zijn er weinig oplossingen voor Rosacea. Door middel van dit onderzoek wil ik het probleem duidelijk in kaart brengen en kijken of er harder gewerkt kan worden aan een oplossing.

Je doet me dus een groot plezier door deel te nemen aan de enquête. Dus heb je regelmatig last van Rosacea? Vul dan mijn enquête in. De enquete is anoniem.

Tevens maak je kans op een Bol.com cadeaubon t.w.v. €25,- !

Alvast hartelijk dan voor het invullen van de enquête.

Onderzoek Rosacea

 
De oplossing voor rosacea/couperose is wel degelijk bekend: verbeter de darmflora en maak meer maagzuur aan. Ik beschouw dit als spam en grijp bij deze in. Wie toch mee wil doen aan de enquete, kan de link in bovenstaande post aanklikken.

Mike

 
Van wat ik weet: spirocheteninfecties kunnen de opname van bepaalde b-vitaminen tegengaan: met name vitamine b3, b6 en b12.

Mensen die dus last krijgen van spirocheteninfecties, die verlossen zichzelf ervan door o.a. door met vitamine b3 te suppleren.

En wat blijkt verder? Een subgroep van mensen met deze infectie (vaak wel als de infectie chronisch is geworden) heeft dus ook de uiterlijke kenmerken van pellagra: maar daar heeft men een ander woord voor gevonden: acrodermatitis chronica atrophans (ACA): een huidaandoening.

Op deze manier legt men dus niet snel de link tussen pellagra en dit symptoom (ACA) van de infectie waar ik op doel.

Overigens ook al door de chronische variant te ontkennen van infecties met deze bacterie, door testen zeer onbetrouwbaar te maken om de infectie te kunnen herkennen, door artsen niets hierover te vertellen en door in de richtlijnen weinig te zeggen over ACA omdat dit symptoom een blijk is van dat de chronische infectie weldegelijk bestaat.

Men doet net alsof men nog niet genoeg afweet van deze ziekte/dit symptoom van deze ziekte om het issue te vermijden in de behandelrichtlijnen.

Zo doet men dat dus: dezelfde symptomen verschillend benoemen of in subcategorietjes opdelen en daardoor mensen bewust weghouden bij de oorzaken (infecties) en de oorzaken van de oorzaken (ondervoeding -door verkeerde voedingsrichtlijnen-? vergiftiging? bijnieruitputting? zuurstoftekort?).

Dit is wat ik noem onderdeel van bewuste ziektepolitiek en het wordt op veel manieren toegepast.

Dus: Pellagra (en rosacea is daar ook een onderdeel van) en acrodermatitis chronica atrophans zijn inwisselbaar.

Een waardebon van bol.com, het moet niet veel gekker worden!

Net zoiets als een ipod als men zich laat vaccineren voor het hpv-vaccin?

 
Zijn er meer factoren die het opnemen van belangrijke voedingstoffen kunnen belemmeren?

Ik zit namelijk te denken dat het niet opnemen van belangrijke voedingstoffen mede de oorzaak is van bijv. auto-immuunziekten (waaronder dan weer ALS, waar ik momenteel onderzoek naar doe).

"Kans" op een waardebon. Kans op dit, kans op dat, kans op een hartverzakking door allerlei prijsvragen en wedstrijden. Maak er maar een wedstrijd van, dan heb je gegarandeerd publiek. Walgelijk.

 
Hoi Vrijzuiver, wat ik weet over ALS is dat het niet uitsluitend valt onder de categorie auto-immuunziekten voor zover die term uberhaupt de lading dekt van het fenomeen dat officieel heet dat een lichaaam zichzelf aanvalt, wat een verkeerde voorstelling van zaken is: immers: een lichaam richt zich niet tegen zichzelf. Echter via vaccinaties worden dingen in het bloed gespoten waar het lichaam niet op zit te wachten maar waartegen het zich moeilijk kan weren. Was het via de orale weg binnengekomen, dan had het lichaam er via de normale weg vanaf gekund (alhoewel dat ook niet meer klopt in een vervuild en ondervoed lichaam).

En uiteraard daarnaast vallen we onszelf ook via de orale weg lastig met allerlei stoffen waar we -zeker nu we gemiddeld zwaar ondervoed en vergiftigd zijn- helemaal niet tegen kunnen.

Maar los hiervan: ALS is voor een deel ook te verklaren vanuit infectieziekten (die vaak weer voortkomen uit vergiftigings/ondervoedingsfactoren): immers sommige ALS-patienten knappen op door antibioticatoediening.

Ik zie net dit trouwens: men gaat in een onderzoek (mogelijk het onderzoek dat men hierboven bedoelt) mensen met antibiotica helpen tegen rosacea. Dat is niet gek gezien wat ik hierboven schrijf, maar het is wel... om de hete brei heendraaien aan alle kanten!

http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/...ermatologie/Meedoen-aan-onderzoek/Rosacea.htm

 
@Lievergezond: bedankt voor je reactie. Ik probeer toch de term te gebruiken om aan te geven waar ik het over heb, of dit de lading dekt en of de benaming correct is laat ik in het midden.

Ik zal hier verder niet op in gaan, want dat is buiten dit topic over rosacea.

 
Hi

Ik heb zelf ook last van rosacea en dit bericht kwam ik recentelijk op het internet tegen:

(https://www.facebook.com/Gladskin.Skin.Care?fref=ts)

''Maak nu kans op een gratis behandeling met Gladskin Acne of Rosacea!''

Ter viering van de opening van Micreos Human Health in Den Haag geven wij 10 behandelingen weg bij de Haaglanden Kliniek!

Interesse? Mail naar info@gladskin.com. Wees er snel bij want vol=vol!

Ik heb al diverse producten tegen rosacea geprobeerd en weinig waren succesvol. Ik heb mij uit wanhoop dan ook maar ingeschreven en daarnaast gevraagd om meer informatie.

Zijn er meer mensen die dit bericht ook hebben gelezen/gezien? Gladskin hebben gebruikt? Of zich ook hebben ingeschreven?

Zie graag jullie reacties!

Groetjes

Casper

 
Casper..ik "had" roseaca...maar dat is op een een of andere manier weggegaan door waarschijnlijk mijn voeding. Ik heb het idee dat vooral de extra vierge olijfolie en boekweit daar een grote rol in gespeeld hebben.

 
Quote:
Zijn er meer mensen die dit bericht ook hebben gelezen/gezien? Gladskin hebben gebruikt? Of zich ook hebben ingeschreven?

Zie graag jullie reacties



He Casper!

Bij deze mijn reactie:

Je bent een zeer triest figuur, ga een zinvolle baan zoeken of vraag desnoods een bijstandsuitkering aan maar ga mensen niet lastig vallen met deze bull shit oke?

 
Ik ben op het moment hooggedoseerde biotine (vitamine b7 / vitamine h) aan het gebruiken.

Niet om haaruitval tegen te gaan, maar tegen candida.

Ik krijg er ook vlinderuitslag van in mijn gezicht, dezelfde bekend van het gebruik van niacine/vitamine b3.

Ik gebruik het samen met ascorbinezuur: dan is de reactie ook nog meer te verwachten.

Ik denk ook dat meespeelt dat ik het vanochtend op nuchtere maag innam.

 
There is a high prevalence of Helicobacter pylori (Hp) infection seen
in patients with rosacea, with evidence of dermatological improvement
in patients treated with antibiotics for this infection. In a study done on
Rosacea patients after eradication of Hp, 51 out of 53 treated rosacea
patients became Hp negative. The symptoms of rosacea disappeared in
51 patients, markedly declined in one and remained unchanged in one
patient. Conclusion from this study is that Hp eradication helps a majority
of patients with Rosacea http://tinyurl.com/zgb2kb7

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan