Root Canal Cover-Up

Quote:
Wat ik prachtig vind aan Nigella is niet noodzakelijk haar grote borsten. Wat ik mooi vind is haar volle, ronde zandloperfiguur met brede heupen. Ze voldoet aan de menselijke blauwdruk met haar ronde gezicht, brede neus, brede kaken, dikke nek en brede heupen. Dergelijke voluptueuze vrouwen zijn uit de mode (kijk maar naar de bonestaken in Holland's Next Top Model) en hetzelfde geldt voor haar kookkunsten. Toch heeft ze haar eigen kookprogramma en dat vind ik supergaaf! Enne...had ik niet eerder geschreven dat het figuur van mijn vriendin door WAPF is veranderd van tenger naar breder met vooral bredere heupen? I rest my case.


Mike ik heb wat vraagjes en overpeinzingen. Zelf heb ik een vrij smal gezicht maar tandartsen zijn altijd zeer verbaast over mijn kaasrechte gebit. Ik heb geen beugel gehad.

Ook heb ik een vrij smal bovenlichaam (bijna geen borsten vooral na 2x borstvoeding :cry: )In verhouding heb ik wel iets meer heupen en benen, ik heb 2 zeer makkelijke zwangerschappen gehad en bevallingen. In mijn beide kant van families komen haast geen fysieke degeneratieve ziektes voor. (waarschijnlijk wel in de maak).

In de boekbespreking die je hier al een paar keer heb gelinkt zegt die man dat het eigenlijk onmogelijk is een smal gezicht met een heel recht gebit. Ben ik dan een uitzondering? En lijkt een gezicht vaak ook niet ronder qua structuur als iemand dikker is?

Ik bedoel toen ik dikker was (van ongezonde koolhydraten) zag ik er meer Weston Price uit als nu, ik ben nu een stuk smaller terwijl ik veel meer WAPF-vriendelijk eet!

En is een botstructuur niet iets wat (op een gegeven moment) vaststaat

of kan die veranderen naarmate je dieet veranderd. Bij kleine kinderen in de groei kan ik me er wat bij voorstellen maar niet bij mensen die zijn uitgegroeid.

 
Quote:
In de boekbespreking die je hier al een paar keer heb gelinkt zegt die man dat het eigenlijk onmogelijk is een smal gezicht met een heel recht gebit. Ben ik dan een uitzondering?


Ik heb er nooit eerder van gehoord, dus ik denk dat je dit uitzonderlijk kunt noemen.

Quote:
En lijkt een gezicht vaak ook niet ronder qua structuur als iemand dikker is?


Ja, dat kan een vertekend beeld geven. De vraag is ook nog eens: wat beschouwen we als dik of dun? WAPF-voeding leidt op termijn tot grotere aanmaak van magere lichaamsmassa (spieren en botten) en verbranding van vetten (zogeheten 'bruin vetweefsel'). Hierdoor wordt het lichaam rond en stevig, iets wat wij zijn gaan zien als 'dik' (je BMI gaat er ook van omhoog, omdat spieren en botten veel wegen, waardoor een BMI van 25-30 kan ontstaan, zonder dat je werkelijk overgewicht hebt). Jouw eigen woorden bevestigen dit:

Quote:
Ik bedoel toen ik dikker was (van ongezonde koolhydraten) zag ik er meer Weston Price uit als nu, ik ben nu een stuk smaller terwijl ik veel meer WAPF-vriendelijk eet!


Overigens kan je waist-to-hip-ratio nog wel veranderen, of wellicht is dat al gebeurd!

Quote:
En is een botstructuur niet iets wat (op een gegeven moment) vaststaat

of kan die veranderen naarmate je dieet veranderd. Bij kleine kinderen in de groei kan ik me er wat bij voorstellen maar niet bij mensen die zijn uitgegroeid.


De botstructuur wordt al in de baarmoeder gevormd en daarnaast spelen de eerste 8 jaar nog een rol, daarna zit je vast aan de botstructuur die je hebt en deze verandert niet meer, ook niet door WAPF-voeding.

Mike

 
Ok bedankt! Mijn kindjes zijn 2 en 4.

Gelukkig had ik het boek Nourishing Traditions rond 2003 ontdekt en eet sindsdien wel veel verzadigde vetten Ik heb vanaf toen niet helemaal WAPF gegeten maar wel veel dingen veranderd en geïntergreerd zoals veel roomboter/kokosolie en steeds wat superfoods als bijenpollen chlorella en maakt met regelmaat die soepen. Eind 2006 raakte ik zwanger van de eerste en ik heb toen liters melk gedronken rechtstreeks van de boerderij. (BD melk helaas wel gepasteuriseerd.

Opvallend is wel dat mijn meiden allebij een vrij rond hoofd hebben en lekker spekkig in t koppie zijn/ookj in t lijfje .Ik hoop dat het zijn goede uitwerking heeft gehad. De komende jaren zal ik ze nog zo veel mogelijk vet proberen te voeren!

Wat is eigenlijk een goede waist/hip ratio?

Mijn taillie is 69/70 cm en mijn heupen 97/98

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.453
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan