Roos en voetschimmel

G

Guest

Guest
Geen ernstig probleem, maar toch knap vervelend als je hier last van hebt. Ik heb dus vreselijke roos en soms jeukende hoofdhuid en zelfs roos in m'n wenkbrauwen en soms rode plekjes boven mijn wenkbrauwen. Tegelijk heb ik last van voetschimmel en vraag me af of dat in verband staat met elkaar en wat ik het beste kan gebruiken daartegen. Ik zat aan appelazijn te denken, naar wil graag weten, wat ik misschien nog meer kan doen. Alvast bedankt weer voor reakties!

Thineke
 
Voor roos: borax, verzadigde oplossing, ermee wassen, uitspoelen nog een keer er op en dan niet uitspoelen.
Voerschimmel: waterstofperoxide 6%. Als je wondjes hebt 3%.
Deze middelen lossen de oorzaak niet op. Stress vermijden, ontgiften, weinig koolydraten, veel dierlijke vetten, kortom, dat waar het meeste(?) van dit forum over gaat.
 
Vooral goed eten dus! Bedankt Gerard voor de adviezen.
Wat ik me nog afvroeg: kan het zijn, dat de klachten verergerd zijn de laatste tijd, doordat ik nu ook kefir drink?

Thineke
 
Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag, de complexiteit van het organisme maakt het onmogelijk om exact te weten hoe het allemaal werkt. Zelf proberen kan helpen om inzicht te krijgen in hoe je lijf op dit moment ergens op reageert. Dat kan over een tijdje weer anders zijn trouwens.
Ben je nog aan het afvallen? Ik zou daarmee voorzichtig zijn als je niet optimaal gezond bent. Elke ochtend vasten helpt wel om te ontgiften, de reinigingsfase kan wat langer doorgaan en de spijsvertering kan even tot rust komen. Ik heb geen idee wie ooit bedacht heeft dat een stevig ontbijt vroeg op de dag goed voor de mens is. Je krijgt vanzelf trek in de loop van de ochtend, dat is het moment om lekker te gaan eten. Eten tegen heug en meug omdat het gezond is, is ongezond.
 
Ik ben nooit een goede ontbijter geweest, nu is het een grote beker rauwe melk met een rauw ei en dat bevalt me prima. Soms doe ik daar wel 2 uur over.
Het afvallen staat een beetje stil. Misschien ook wel mijn eigen schuld, ik verval soms nog in oude gewoontes, dus is het voor mij vooral belangrijk ook om te focussen wat voor mij goed is. Daarom is dagelijks hier op het forum kijken en lezen ook erg belangrijk voor me. Je zou kunnen zeggen, dat jullie me bij de les houden ;-) Wat kan ik trouwens nog meer doen aan ontgiften. Ik drink rauwe melk, kefir, sole. Misschien nog wat daarbij om meer de aandacht op het ontgiften te leggen? Borax wil ik nog een keer aanschaffen ook om andere redenen. En wat is trouwens teveel vet om te eten? Ik doe dat nog te weinig en moet daar echt aan denken.

Thineke
 
Sinds een paar dagen zijn de rode plekjes boven mijn wenkbrauwen (eczeem?) uitgebreid tot over mijn neus en boven mijn mond. Ik begin er steeds meer gevlekt uit te zien. Ik dep de plekken een paar keer per dag (sinds 2 dgn.) met appelazijn en smeer mijn gezicht in met kokosboter. Heeft dit ook met ontgifting te maken en wat kan ik hier verder tegen doen? Help!?

Thineke
 
Thineke, wellicht verteer je de caseïne niet goed uit de melk. Is dit begonnen nadat je meer zuivel bent gaan drinken?

Mark
 
Gisteren was ik behoorlijk in paniek, toen ik al die rode vlekken in m'n gezicht zag. Met ook in m'n achterhoofd mijn broer die ooit vreselijk eczeem had. Maar als ik er goed over nadenk, weet ik dat dat bij hem even iets anders was. En veel heftiger. De appelazijn blijkt aardig te werken. Vandaag is alles veel 'rustiger'.
Nu nog een goede shampoo kopen, want mijn roos blijkt daar ook mee te maken te hebben.
Ik voel me een beetje schuldig dat ik hier gelijk aan de bel heb getrokken, sorry daarvoor. Ik ben een paniekerige stresskip. Misschien leer ik dat nog eens af ;-)

Thineke
 
Ik kan je adviseren om boraxwater als shampoo te gebruiken. Het ontvet op een milde manier en werkt teven goed tegen roos. Inwassen, uitspoelen, inwassen, dan niet uitspoelen en haar drogen.
Voel je maar niet schuldig hoor, we zijn er om elkaar te helpen, dat zit in de mens ingebakken en is nog leuk ook, vind ik dan.
Als stresskip heb je ook snel last van huidprobleempjes, het komt door de aanhoudende vecht/vlucht toestand waar je lichaam in verkeert. Probeer daar op een vriendelijke manier wat aan te doen, sprak hij uit ervaring.
Het gaat goed komen!
 
Iemand die me kan vertellen, of de borax-poeder van de door mij geplaatste link een goeie is?
Oh bah, ik mag toch hopen, dat ik ooit eens van die rottige onzekerheid afkom. Ik vind het eng om weer te vragen, maar durf ook niet zomaar iets te bestellen.

Thineke
 
Borax wordt zo'n beetje opgeschept als zand bij Katwijk. Dat kan in Turkije gebeuren of in Canada. Er valt weinig aan te bewerken en waarom zou men dat doen als het als delfstof al prima te gebruiken is? Borax is dus (vrijwel) altijd prima zuiver.
Het is wel prijzig bij de smeedwinkel.
Je kan het ook bestellen waar ik het bestel:

http://www.taruvandenborn.nl/

Hij heeft geen webshop, maar kan het wel leveren.
Ik heb bij hem nagevraagd hoe zuiver de borax is, dat is 99,9%.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan