Rookruimtes

dick

New member
Met het aankomende algeheel rookverbod (1 Juli 2014) is er alleen een rookverbod in de kleine horeca zonder personeel.

In de grote horeca is er vaak een rookruimte waar personeel in moet om glazen op te halen, schoon te maken of op te ruimen.

Ook als er iets in de rookruimte gebeurt (ruzie/vechtpartij, glazen die kapot vallen) moet iemand van 't personeel naar binnen en krijgen ze rook binnen.

Rookruimtes ook afschaffen.

rookruimtes verbieden << klik hier

 
Naja ik weet het nooit zo met verboden... ik ben zelf iemand die vrij liberaal/voluntaristisch denkt en ik eerder vind dat de mens de vrije keus moet hebben of je ergens kan roken of niet.

Slecht is het voor je, bekend, second hand smoking is alweer iets duisterder en het er zijn altijd risico's in het vak... in de stad wonen is misschien nog wel schadelijker voor je dan als je soms 2 min in een rookruimte moet zitten... die meestal actief worden gefilterd.

Ik zie eerder misschien in iets als plekken waar je dus wel mag roken en plekken waar je niet mag roken. Zelfde voor persoon, van te voren wordt er aan je gevraagd of je er moeite mee hebt dat je in rookruimte moet zijn... dan of accepteer je dat of je kan onderling regelen dat jij niet in de ruimte hoeft te werken. Anders misschien een ander beroep en anders een andere horeca gelegenheid?

Hoe kan je mensen 'beschermen' die langs de snelwegen moeten werken.... is ook beroepsrisico... men weet waar je voor kiest so to say...

Maar nee, verboden/regels/wetten ik heb het er niet zo mee... het liefst zo min mogelijk.

 
Ik ben ook vrij anarchistisch aangelegd, maar ben toch wel erg blij dat er bijvoorbeeld in openbare ruimtes en kantines niet meer gerookt mag worden. Dat mensen zichzelf en hun eigen omgeving willen vergassen en vergiftigen is hun eigen keuze, maar val er je medemens niet mee lastig. Maar dat kunnen mensen misschien ook tegen mij zeggen wanneer ik in de auto zit of een vuurtje stook in de tuin. Van mij had het rookverbod niet gehoeven, maar persoonlijk ben ik er wel echt heel blij mee. Als ik dan een keer wil uitgaan, dan kom ik tenminste niet stinkend van de rook thuis. Een kwartiertje tussen de rokers en heel je lichaam stinkt van vinden en van buiten naar die troep.

 
Ik ben ook blij met rookvrije horeca hoor, inderdaad die stinkende kleding is vreselijk. Maar om die ondernemers eerst rookruimtes te laten bouwen en peperdure afzuiginstallaties te laten plaatsen om er vervolgens alsnog een algeheel verbod door te duwen vind ik erg. En inderdaad die 2 minuten die het personeel daar binnen komt is te overzien lijkt me. Bovendien zijn ze niet echt geïnteresseerd in onze gezondheid, anders zouden ze hele andere maatregelen nemen.

 
De openbare ruimtes kan ik heel goed begrijpen inderdaad, restaurant ook... kan ook best begrijpen als een restaurant bewust besluit om roken toe te laten... als er genoeg mensen zijn die er geen problemen mee hebben, de klanten maar ook personeel... wie ben ik of jij om te zeggen dat het niet mag... je kiest er namelijk zelf voor of je daar wilt eten of niet. Als niemand het wilde... dan gaat de tent vanzelf dicht.

Laat de markt het lekker zelf regelen...

Voor mij is het een principe ding... ik moet/mag de keuze hebben om dat te doen of niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan