rood vlees minder goed voor vrouwen?

G

Guest

Guest
ik hoorde van iemand die gelezen had ergens op deze site dat vrouwen beter wit vlees kunnen eten ipv rood vlees ivm meer risico op borstkanker?

is vlees van een koe dus niet zo goed, beter kip eten?

 
volgens mij is deze mythe al verscheidene keren doorgeprikt hier op het forum, alles staat en valt met: welk rood vlees. Van welke koe, en wat deze koe te eten heeft gehad.

Kip, mits biologisch grasgevoerd, en dan niet de magere fileetjes, maar de lekkere vette pootjes en bouillon van de karkassen, is ook niets mis mee.

 
Kip is zelfs nog iets te mager, dus voeg hier gerust nog flink wat boter aan toe. Sheila, als dit waar zou zijn was jij er nu niet geweest, want dan waren al je vrouwelijke voorouders gestorven aan kanker a.g.v. rode vleesconsumptie. En ze kan dit nooit op deze site gelezen hebben, onmogelijk! Don't believe the hype!

Mike

 
ok mike, ik zal nog eens vragen waar ze dat gelezen had volgens haar wat het ergens op dit forum.

ja het biovlees dat ik heb ik echt donkerrood met witte stukjes vet erin smaakt heerlijk

 
Weet niet of het ergens anders al staat op het forum(deze vraag is immers al enkele maanden geleden gesteld) maar ben sinds gisteren alleen maar aan het lezen, lezen en nog eens lezen, en Mike het klopt in het E-book (basisregels gezonde voeding) wat ik gratis kan downloaden staat op pagina 6 geschreven eet bij voorkeur wit vlees (kippenvlees) want dat is vele malen gezonder dan rood vlees, vrouwen moeten vooral uitkijken met rood vlees omdat zij een groter risico lopen op borstkanker als gevolg van de consumptie van rood vlees.

 
Sheila dat betreft zeker supermarkt concentratiekamp vlees vol met hormonen en troep

dat doet denk ik zeker wel wat ja met je hormoonhuishouding en al helemaal als je geen reserves heb.

Het gaat er om dat je gras gevoerd vlees eet van gezonde dieren.

 
Als je vlees eet, zorg dan wel dat je vlees uit de niet-bioindustrie eet, zodat je geen dierenleed, medicijnen en groeihormonen consumeert.

Eet bij voorkeur wit vlees (kippenvlees), want dat is vele malen gezonder dan rood vlees (varkens-, rund- of lamsvlees). Vrouwen moeten vooral uitkijken met rood vlees omdat zij een groter risico lopen op borstkanker als gevolg van de consumptie van rood vlees. Als je veel zuivel eet, ga dan voor volle, rauwmelkse en ongehomogeniseerde zuivel. Hoe natuurlijker het vetgehalte en hoe minder bewerkt, hoe beter. Zoek een biologische boer op die deze producten verkoopt


dit is wat er staat en niks over als zijnde supermarktvlees

 
Volgens mij komt dit uit de tijd dat Mike schreef voor Ron Fonteine, en denkt hij nu heel anders over rood vlees. Met name rund en lam is ontzettend goed, voor mannen én vrouwen.

 
Rood en vet vlees, hoe vetter hoe beter. Droge witte kip brengt veel minder goeds dan het donkerrode vlees van de lever. Even als voorbeeldje :wink:

 
Voortschrijdend inzicht heeft mij doen inzien dat ik dit estijds helemaal verkeerd zag. Als je echter eenmaal iets op het internet plaatst, is het onbegonnen werk om te voorkomen dat deze info in circulatie komt. Hier vind je de meest actuele inzichten die ik in de loop der tijd heb opgedaan. Rood vlees is goed voor je!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan