rode palmolie

Zonne

New member
Hallo,

In mijn zoektocht naar kokosolie kwam ik ook rode palmolie tegen. Vervolgens hier op het forum naar gezocht, maar ik kan er niet zoveel over vinden.

Wat vinden jullie van rode palmolie, waarvoor gebruiken jullie het ? Voegt het nog wat toe aan skate liver oil, butter oil, kokosolie etc ?

 
Ik heb het gekocht om in de yoghurtsmoothie te doen. Vond het persoonlijk geen succes. Heb het weleens in de stoofpot gedaan. Maar tegenwoordig staat het eigenlijk gewoon in mijn kast te staan....

 
Naast zeer rijk te zijn aan vitamine E, bevat deze verzadigde olie carotenen die makkelijker opneembaar zijn dan de carotenen in wortelen.

 
Ik heb de rode palmolie ook gekocht vanwege de vitamine E en heb ook even moeten zoeken hoe deze te gebruiken. Nu neem ik het dagelijks in mijn beestenbottenbouillon en/of in mijn smoothie met van alles en nog wat. Gewoon een flinke dessertlepel vol. Ik begin de smaak ook steds meer te waarderen.

 
Rode Palmolie is rijk aan alle componenten vitamine E en dat beschermt tegen evt. ranzig worden van vetten die je tot je neemt.

Ik doe het sinds een paar weken ook in mijn lichte leverreinigingsshake.

Misschien even googlen op Weston Price en rode palmolie. Er is hier een tijdje geleden over gesproken.

 
Dank je wel Archie60. Naar aanleiding van het verhaal in die link, vroeg me af wat jullie er hier op het forum van zouden vinden ..... -:)

 
Goed spul! Ik mengde het altijd met kokosolie/boter, omdat ik de smaak een beetje stoffig vond, nu vind ik het eigenlijk best lekker, ook de kleur van je saus wordt er prachtig van en aangezien de meeste rode groenten nachtschades zijn (tomaten, paprika) of oxaalzuur bevatten (rode bieten) is een beetje rood/oranje wel welkom.

 
Tsja, ik herken het typische smaakje van het eten zoals ik dat in Afrikaanse landen heb gegeten. Misschien ken je dat?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan