Rode kringen onder ogen kind

G

Guest

Guest
Onze kleine (10 maanden) heeft de laatste tijd af en toe rode kringen onder zijn ogen. Nu kan ik er via google niet echt wat zinnigs over vinden dus dacht stel de vraag hier maar even. (kwam wel wat allergie dingen tegen maar volgens mij kan het dat niet zijn omdat ik nog geen verband heb gezien tussen zijn voeding en de kringen)

Zelf zat ik te denken aan wellicht te weinig drinken gedurende de dag.. (Meen dat er een verband zit tussen nieren en verkleuring onder ogen) Hij krijgt overdag steeds meer hapjes en " vaste" voeding. In de nacht komt hij nog vaak voor BV maar overdag wil hij weinig drinken (geen water met wat sole of BV).

Hij is verder vrolijk, groeit goed en voor zover wij kunnen bepalen zeer gezond.. :D

iemand suggesties?

 
Vochtgebrek leidt eerder tot donkere kringen onder de ogen. Zouden de rode kringen kunnen worden veroorzaakt door de zon? Mijn vriendin krijgt ook rode kringen onder de ogen als ze te lang wordt blootgesteld aan direct zonlicht.

Mike

 
Zou kunnen.. maar heb je ook enig idee wat hier dan de reden van is?

Zonneallergie?

 
SK, mijn dochter had rode kringen toen ze last had van eczeem (en niet zo'n beetje). Ik heb haar toen laten testen op voedselallergie en daar kwam wel wat uit. Inmiddels is ze daar overheen (gegroeid zeggen ze dan). Ik zie het vaker bij eczeem kinderen sindsdien, misschien omdat ik er op let.

 
Ik zie heel vaak bij mensen die allergisch zijn mn voor gluten dat ze een rode exceem onder de ogen krijgen. Eet hij al brood?

 
Nee hij krijgt nog geen brood.

alleen:

Rundvlees/ bouillon

Kip / bouillon

Lever

bataat

groente (broccoli, bloemkool, soms wat boontjes)

Eigeel

Kwark

levertraan

Proberen alles langzaam te intoduceren Dus verschillende soorten fruit proberen we meestal een dag of 3 om te kijken of hij daarop reageert.

Hij heeft geen last van exceem alleen af en toe dus de rode kringen onder zijn ogen..

Zoals ik al zei we kunnen nog niet echt een verband vinden maar zal er sterker op gaan letten of het wellicht toch met voeding te maken heeft.

 
Hoe slaapt hij? Rond 10 maanden hebben ze vaak een overgang naar meer wakkerheid, meer willen spelen en wat lastiger (in)slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan