risperdal

Nou waar ik wel heel boos over ben is dat ze hem 2 maanden geleden gewoon de griepspuit hebben gegeven! Zo zie je maar de invloed van de farmacie! Het is te belachelijk want hij is fysiek gewoon gezond! (behalve te dik door medicijnen en verkeerd voedsel). Zo zie je maar hoe belangrijk bewustwording in alle lagen van de bevolking is en iedereen moet proberen invloed uit te oefenen op bepaald beleid.

Er is een keer zo`n onderzoek geweest met visolie en volgens mij naar het mediterane voedsel toe de ene groep en de andere suikerrijk voedsel. Het verschil in aggresiviteit was opzienbarend. Ik heb dit jaren terug al ergens gelezen. Dus reik dat eens aan bij je baas (als het nog terug te vinden is). :) maar goed dat is natuurlijk ook weer een kostenpost want gezond voedsel is veel duurder.

 
De link tussen voeding en criminaliteit is allang bevestigd. Er is jaren geleden een proef geweest in een gevangenis in Amerika, veel agressie daar, heeeeel veel dus

Daar hebben ze de gevangenen verse groente etc voorgezet en het criminele gedrag werd zienderoog sterk minder.

maar, wat doen ze ermee, waar is het gevolg?

 
Uit het boek van Weston Price:

Quote:
De mensen in de Lötschentalvallei vormen een gemeenschap van totaal tweeduizend die een wereld op zich zijn. Ze hebben geen arts of tandarts, omdat ze er zo weinig behoefte aan hebben. Ze hebben geen politieagent of gevangenis, omdat er geen noodzaak voor bestaat.


Quote:
De vraag doet zich onmiddellijk voor of er niet iets in de levensscheppende vitamines en mineralen van het voedsel zit dat niet alleen de fantastische fysieke structuur vormt waarin hun ziel gehuisvest is, maar de geest en het hart vomt van een hoger type mens, dat de materiële waarden ondergeschikt maakt aan het individuele karakter.


Quote:
Het eergevoel onder deze stammen is dermate groot dat praktisch al hun hutten, tijdelijk onbewoond vanwege de afwezigheid van de Índianen tijdens de jacht, niet beschermd waren met sloten en de kostbare bezittingen van de Índianen duidelijk zichtbaar werden achtergelaten.


Quote:
De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”

De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”

De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.

— Ernest Thompson Seton


Quote:
Hun sociale structuur is van dien aard dat vrijwel iedere persoon die intiem contact met hen heeft gehad, verklaarde dat zij nog nooit hebben meegemaakt dat er ook maar één Aboriginal schuldig is geweest aan de diefstal van wat dan ook.

Zelfs als ze gedeeltelijk gemoderniseerd zijn, zoals in de grote overheidsreservaten, zijn zij betrouwbaar. Een verpleegster in een ziekenhuis vertelde mij dat zij haar geld, juwelen en andere persoonlijke bezittingen open en bloot achterliet op plaatsen waar honderden inheemse voorbijgangers deze mee konden nemen en dat zij nog nooit had meegemaakt dat er ook maar iets mee was genomen. De andere zusters hadden dezelfde ervaring.


Quote:
Met een redelijke nauwkeurigheid kan worden gesteld dat er bij de stammen waarmee wij te maken hebben gehad, in hun onbesmette samenleving, geen armoede, geen betaalde prostitutie, zeer weinig dronkenschap en over het algemeen verrassend weinig misdaad is.

En dat terwijl praktisch iedereen voldoende te eten heeft, voldoende kleding en een dak boven zijn hoofd, volgens de primitieve inheemse norm. Van welke beschaafde gemeenschap kan iets dergelijks worden beweerd?

— Majoor Browne, Britse regeringsfunctionaris


Mike

 
De conclusie van Price:

Quote:
Er is een voedingsbasis voor moderne fysieke, mentale en morele degeneratie.


Mike

 
Misschien ooit nog eens een lezing in de gevangenis? Is een mooie les in deskundigheidsbevordering :D

 
Ik ben het volledig met Price en de andere mensen die je aanhaalt eens. Voor Indianen was het ook onbegrijpelijk dat blanke mensen hun woord niet hielden. Dat klinkt naïef, maar het bevond zich echt buiten hun referentiekader. Nou kunnen we natuurlijk niet generaliseren, maar inderdaad stond eer en geweten zeer hoog in hun vaandel. Gezichtsverlies lijden binnen de stam was een van de ergste dingen die je kon overkomen!

Bij dorpsgemeenschappen in het westen zie je ook nog wel wat van deze mentaliteit terug. Mensen komen bij elkaar achterom binnen en doen hun deuren niet op slot en laten spullen buiten staan. Ze letten op elkaar en helpen elkaar. Deze sociale controle is in de moderne samenleving soms ver te zoeken. Een nadeel van zo'n dorpsmentaliteit vind ik als mensen bang gaan worden om af te wijken in de zin van: wat moeten anderen daar wel niet van denken? Bij Indianen was er wel veel ruimte voor persoonlijke expressie.

 
Buitenstaanders hebben nogal eens het idee dat die denken dat je in een kleine gemeenschap niet mag afwijken.

meestal wonen die niet in zo'n gemeenschap, vreemd genoeg. Maar ze hebben wel een oordeel hierover.

Wij wonen in zo'n kleine gemeenschap, waar de deuren open staan,de voordeur amper gebruikt wordt, fietsen voor 't huis staan, buurtbewoners een oogje houden op je kinderen en hen eventueel aanspreken op hun gedrag, en je kind thuisbrengen als ze vallen op het ijs ( :wink: toevallig vanmiddag)

Is alles perfect? Vast niet, maar het is een verademing hier te wonen, nadat wij eerst in een vinexwijk hebben gewoond in de stad.

 
In de VS wordt Johnson & Johnson nu aangeklaagd vanwege dat iemand diabetes ontwikkelde na het gebruik van Risperdal. Het bedrijf wordt aangeklaagd omdat het info over diabetes irt het medicijn zou hebben achtergehouden:

http://www.naturalnews.com/034975_Risperdal_diabetes_lawsuit.html

Quote:
He went to them for help and they gave him diabetes," said Trammell of J&J concerning his client. This client, who reportedly did not have diabetes at the time and was not overweight, had begun taking Risperdal in 1996 after attempting to commit suicide. But not long after, the plaintiff reportedly gained a lot of weight very quickly, and by 2002 had developed full-blown diabetes.


 
Quote:
ik heb dus een dochter(7 jr) met ppd-nos en eigenlijk rijp voor een cluster-4 onderwijs.

cluster4-onderwijs is een basisschool voor kinderen met een gedragsprobleem met een gemiddeld IQ

maarja, de overheid wil bezuinigen, en moeten we dus vele paden bewandelen om haar op dat cluster-onderwijs te krijgen.

nu hebben ze dus een behandelplan voor mijn dochter, oke heel goed.

maar ze moet eigenlijk ook aan het medicijn risperdal, dat is voor mensen met schizofrenie.


Ik heb in het cluster 4 onderwijs gewerkt. Het klopt dat scholen en docenten risperdal stimuleren, omdat een klas vol kinderen met pdd-nos of adhd zonder medicijn bijna niet te hanteren is. Eén paar ouders wilden dit niet, en zette hun kind opp dieet. Tot ergenis van mijn collega's, dien vonden het maar lastig. Een pilletje hielp veel beter. :cry: :cry: :cry:

 
Lola, misschien kun je eens kijken op de site van Gerrit http://www.gapsdieet.nl/]gapsdieet.nl[/url]. Hier staan ook filmpjes van moeders in de vs die door hun kind op het gapsdieet te zetten, duidelijk zichtbare verbeteringen in hun gedrag hebben gekregen.

 
Je moet behoorlijk stevig in je schoenen staan om geen pillen te willen/de korte termijn behandeling. Dat is een groot probleem in deze tijd, je wordt als niet normaal beschouwd als je wilt kijken naar de voeding, van jezelf of van je kinderen.

Je moet je dus verantwoorden tegenover leerkrachten/artsen/en familie waarom je geen gif in je kind wilt stoppen (of in jezelf).

het doet mij denken aan mijn oudste broer, die moest voorkomen (rechtbank/krijgsraad, dat weet ik niet meer) omdat hij dienstweigeraar was. Hem werd gevraagd waarom hij niet in dienst wilde.'

Hij antwoorde toen: waarom moet ik mij hier verantwoorden en niet diegenen die wel bereid zijn andere mensen neer te schieten?

 
Toen onze zoon 6 was ( hij is nu 14) werd door de GGZ kinderpsychiater PDD-NOS geconstateerd met kenmerken van ADHD ( inmiddels bijgesteld naar autistische stoornis). Ook wij werden geadviseerd om direct met medicatie te beginnen. Gelukkig had ik al zoveel gehoord over bijwerkingen dat we dat gelijk hebben afgewimpeld. Nooit zal ik de blik van die vrouw vergeten toen ik haar vertelde dat ik geen rotzooi in mijn zoon wilde stoppen om hem aan te passen aan de maatschappij. Ik moest niet zo neerbuigend doen over medicatie aldus mevrouw de psychiater.

Helaas wist ik toen nog niet wat ik nu weet over voeding maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen. Gelukkig is er op ons nooit druk uitgeoefend vanuit het speciaal onderwijs maar werden we gerespecteerd ondanks het feit dat wij over heel veel dingen anders denken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de dochter van Lola gaat?

 
onze dochter zat destijds heel kort in een ZMLK setting en daar ging het zo radicaal fout in maar een maand tijd. Daarna werd medicatie (Risperdal) "geadviseerd" anders kon ze niet meer terugkeren in de groep. Met de rug tegen de muur hebben we dit geprobeerd maar gelukkig kreeg onze Marieke daar meer epilepsie van en was het geen geschikt middel. En gelukkig hebben al dit soort middelen dezelfde bijwerking. (personen met epilepsie krijgen dus meer toevallen) Risperdal is overigens een middel voor volwassenen en nooit voor kinderen uitgetest!

Uiteindelijk hebben wij andere opvang voor haar gevonden toen.

Ook jarenlang van ong. 1,5 jaar tot 7 jaar Tegretol (carbamazepine) heeft ze geslikt tegen epilepsie. Wij hebben de medicatie tegen de zin van de neuroloog afgebouwd. Er veranderde niets daarna.

Misschien even wat uitleg:

Marieke (21) werd gezond geboren in onze ogen en kreeg met 15 maanden iets van 100 toevallen opeens op 1 dag. Pas jaren later (toen ze 7 of 8 was of zo) werd ik me er van bewust bij toeval, dat die aanvallen kwamen binnen 2 weken nadat ze met 15 maanden de BMR prik heeft ontvangen. Toen is ze dus ingesteld op die medicatie. Het heeft jammer genoeg een aantal jaren geduurd voor ik wakker werd. We waren puur aan het overleven met haar en toen ze 3 was kreeg ze diagnose autisme. Er werd ons verteld dat het onomkeerbaar was en dat ze haar levenlang 24-uurs verzorging nodig zou hebben.

Jammer dat ik toen niet wist van WAPF en GAPS. Ze heeft veel schade opgelopen. Sinds kort woont ze uit huis in een beschermde omgeving.

 
Wendy en Marijan,

Ik heb net een boek gelezen van Tinus Smits, arts en homeopaat. Hij heeft vele kinderen genezen (80 tot 100%) van autisme.

Dit door homeopatische middelen die o.a. vaccinaties bevatten in een sterk verdunde vorm. Het is opzienbarend als je dat leest.

Zelfs bij kinderen op oudere leeftijd, dat geeft toch hoop?

Ik heb zojuist een topic geopend over autisme.

Op mijn site ga ik ook een hoofdstuk openen over autisme, het is bijzonder onderbelicht.

Lia

 
hier ook een dochter die gediagnostiseerd werd adhd en aan de ritalin zou moeten gaan.

Gelukkig hadden wij te maken met een alternatief denkende kinderpsychiater en die wees ons op voeding,met name de E-nummers.

Sindsien gaat het goed en merken we alleen veranderingen in het gedrag na een bezoek aan anderen waar ze ook anders eet dan thuis.

De diagnose adhd is na een 3 kwart jaar geschrapt uit het dossier, ze reageerd met name op voeding/e-numers

 
Een tekort aan magnesium is ook vaak een oorzaak van heel veel (psychische) klachten.

Zie het boekje van Dr. Marianne Mousain-Bosc: 'magnesium'. Een Franse kinderarts die heel succesvol was in haar behandeling van kinderen en volwassenen met ADHD, epilepsie, autisme en depressies. Door ze te supplementeren met o.a. magnesium.

Lia

 
Marieke krijgt op dit moment 1 caps. levertraan en 1 caps. bijnierconcentraat.

Verder ben ik bezig om het huis waar ze nu woont (antroposofisch) proberen te interesseren voor de voeding.

Ik heb heel veel geprobeerd in het verleden vanaf dat ze ongeveer 7 a 8 jaar oud was, zowel gedrag als fysiek, zelfs met haar in Amerika geweest voor gedragstherapie. en het meeste heeft niet geholpen.

We eten al wel jaren biologische produkten zoals olijfolie, kruiden enzo. maar niet groente, fruit en vlees en roomboter, dat is pas sinds 2 jaar.

Ze heeft ook heel regelmatig last van epilepsie en sinds een maand of zo zijn we nu elke dag magnesiumgel (Zechsal) aan het smeren. Ik heb nog niks gehoord van epilepsie van "het huis" dus ben benieuwd.

Ik wil ze wel meer bijnierconc. en levertraan gaan geven maar we bouwen heel langzaam naar meer, veel geven werkt averechts heb ik al die jaren al gemerkt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan