rijstdrank

Henry

Member
Wat vinden jullie van rijstdrank ? heb deze gekocht van Rice Dream.(Soja lactose en melk vrij)

Het is verdacht lekker ,het bevat 4g suikers

Het bevat Calcium vitamine D2 en B12.ingrediënten: water rijst (13,8 %)zonnebloemolie,calciumfosfaat,zeezout

er zijn geen suikers toegevoegd volgens de pak.

 
Dit is voor vegetarians and vegans, zie je niet dat de vitaminen toegevoegd zijn, en de calcium ook is toegevoegd aan gefermenteerde rijst daar komen ook die suikers vandaan, en dan nog de zonnebloemolie erbij gemixt, nee hoor geef mij maar gewoon rauwe melk.

En natuurlijke vitamine D3, is beter dan vitamine D2. Net als vitamine B12. Pak toch lever 2 keer per week.

Als het niet kan lopen, zwemmen, vliegen, of groeien of gemolken kan worden, eet het dan niet.

 
Dit kun je inderdaad beter niet drinken! Inderdaad, het is een nepdrankje, en er zit zonnebloemolie in. Ook bevat het ws. fytinezuur van de rijst.

 
Rauwe melk is natuurlijk super, maar als het echt niet gaat ivm een allergie oid kun je ook kijken naar bio haver-, quinoa-, of amandelmelk.

 
Nog beter is bottensoep. Of 24 uur gefermenteerde yoghurt of kefir, en als je een smaakje aan de kefir wilt laat het dan nog 12 uur langer fermenteren met een biologische sinaasappelschil erin met wat vruchtvlees eraan, of een citroenschil met wat vruchtvlees eraan of een teentje gekneusde knoflook erin etc.........

http://www.culturedfoodlife.com/how-to-second-ferment-kefir/

 
Ik wil een tijdje geen zuivel meer nuttigen,om te kijken wat het doet met mijn huidklacht en artritis.Heb de afgelopen 3 maanden veel rauwe melk gedronken.Er is ook kokos-rijst van provamel ,maar deze is denk ik ook niet aan te raden.Lijkt me ook allemaal flink bewerkt.Voor in de koffie of dessert zoek ik nu een alternatief.Ik dacht dat amandelen ook fytinezuur bevatten,kan me vergissen met andere noten.

 
Koffie is niet goed voor als je Artritis! En dessert zit dat bij jou vol met suiker!?

Pak je geen bottensoep?

Lees ook op poekie haar site over 'reuma' en over 'juiste voeding' en over de 'lever/galblaas reinigingen' (groot en klein)

http://www.voedingisgezondheid.nl/Reuma_Jicht_Artrose.html

Lees jezelf ook eens in op het 'alleen lezen forum' met teksten van onze Mike.

En de 'gebruiksaanwijzingen voor beginners' van Dennis.

 
ben aan het afbouwen met de koffie ,drink nu alleen 's ochtends 2 koppen koffie ,dit zijn er toch wel 6 a 7 geweest (dat waren toen ook nog de senseo's)

ja de sites daar heb ik me veel in verdiept

 
Bouillons getrokken van beestenbotten zijn goed voor gewrichten en botten. Ze bevatten o.a. glucosamine en Chrondroitinesulfaat, die heel zinvol zijn bij het herstel van beschadigde gewrichten. Het zijn beide suikerverbindingen die de afbraak van kraakbeen verminderen en de opbouw van nieuw kraakbeen stimuleren. Ze beschermen bestaand kraakbeen en de smering (synoviaal vocht).

 
Als je je verdiept hebt in deze sites weet je ook dat je je maagzuur moet versterken.

 
Waarom al die troep nuttigen rijstmelk ,amandelmelk wat zie ik allemaal niet voorbijkomen..

amandelmelk is een zwaar bewerkt product vol fytinezuur dat de opname van belangrijke mineralen remt.

Waarom niet back to basic

probeer is Rauwe melkkefir te maken met een rauwe ei er in veel beter

 
Ja robinAlexander ze lezen niet wat ik of jij neerschrijf. Dat merk ik wel vaker voortaan, dat ze van alles vragen en hier neerzetten, maar dan niet de antwoorden goed lezen.

 
Amancy, er zijn ook mensen die niet zo snel kunnen overschakelen of durven en/of niet zo snel iets ouds los kunnen laten.

Ze lezen wel maar nemen niet zo snel op waarschijnlijk.

Daarom is de verwijzing naar Lia's ( Poekie's ) site het beste advies om te starten.

 
Quote:
Rauwe melk is natuurlijk super, maar als het echt niet gaat ivm een allergie oid kun je ook kijken naar bio haver-, quinoa-, of amandelmelk.


Niet mee eens! Gadsie trekt me de woorden uit m'n bek:

Quote:
Waarom al die troep nuttigen rijstmelk ,amandelmelk wat zie ik allemaal niet voorbijkomen..

amandelmelk is een zwaar bewerkt product vol fytinezuur dat de opname van belangrijke mineralen remt.

Waarom niet back to basic

probeer is Rauwe melkkefir te maken met een rauwe ei er in veel beter


Zowel Gadsie als Amancay schrijven hier de meest ware woorden.

Mike

 
En ik zeg niet dat het geen ware woorden zijn, maar de manier waarop.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan