Richard stelt zich voor

G

Guest

Guest
Hallo,

Mijn naam is Richard ben 45 jaar en woon ik Wijchen( Nijmegen).

Ik ben 1.80 lang en weeg 96 kilo, ben vanaf mij 25 ste al aan het lijnen

weight watchers ken ik van binnen en buiten.

Mijn grootste probleem is zoetigheid (snoep en koek) en cola light.

Probeer daar ieder keer mee te stoppen maar naar een paar dagen

vreet ik me weer helemaal klem.

Nu heb ik sinds een jaar of 5 las van mijn onderrug,als ik mij rug strek

heb ik veel pijn, de fysio bezocht ik de eerste 3 jaar ieder half jaar een keer.

De laatste jaren steeds vaker, het laatste jaar kwamen de klachten naar 2a3 weken weer terug,in het ziekenhuis is een scan gemaakt en daar vonden ze vocht tussen de

onderste werfels, dus weggehaald en de klacht was zogoed als weg maar de pijn komt

toch wel weer iets terug heb ik het gevoel.

Nu heb ik sinds 3 maanden ook een beetje stijf/pijn gevoel in mij vingers en kramp

gevoel in mij voeten.

S'nachts kramp in mij kuit 1a2 keer in de maand.

Laatste half jaar ook last van mij rechter hamstring een soort kramp gevoel als ik

een auto rit heb van meer als 30 minuten, de fysio kon niks meer doen, ben door gestuurd

naar de orthopeet maar na 3 behandelen zijn de klachten hezelfde, hij vond wel dat mij darmen gevoelig waren en dat ik tijdens de behandeling af en toe kramp gevoel kreeg in mij rug ( dat had ik bij de fysio ook ).

Ook allebei mij onderbenen t/m mij knie achter zit een soort gevoel van net geen tinteling en ik voel dat af en toe mij mond/kaak een beetje vast zit

( soort lichte kramp )

Vaak last van zweet handen en mij ogen zijn de laatste 4a 5 jaar achteruit gegaan.

Ik lijk me dus in een soort krampachtig lichaam te zitten en daar wil ik graag vanaf.

Graag zou wel wat hulp kunnen gebruiken.

Richard

 
nog vergeten te zeggen, heb regelmatig terug kerende schimmel infectie in mij

liesstreek, zalfje gekregen van de dokter.

 
Richard, wat jij nodig hebt is totale verandering van voedingsgewoontes. je krijgt waarschuwing op waarschuwing van je eigen lichaam, hoog tijd hier wat mee te doen.

neem eerst volop de tijd je in te lezen, je te verdiepen, en een plan van aanpak te maken.

Kijk bij ; alleen lezen topic en de site van Poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Als het goed is gaat je hele kijk opvoeding en gezondheid veranderen. En dat is nodig ook, als je graag snoep/koek en cola light eet.

 
En daar je last heb van je rug en gewrichten: laat alle nachtschades staan: tomaten, paprika, aardappelen, sigaretten, gojibessen.

Zie mijn site www.voedingisgezondheid.nl bij 'juiste voeding'. Daar staat 'wat wel en wat juist niet te eten'.

Mijn site is eigenlijk een soort uittreksel van dit forum, alles overzichtelijk bij elkaar, leest sneller door dan het forum.

Maar dat wil niet zeggen dat je hier niets hoeft te lezen want de inzichten van de leden hier zijn ook van zeer groot belang.

Ga ook het alleen lezen forum tot je nemen, met teksten van Mike.

Ik heb vandaag toevallig een uitspraak van Weston Price gepost, die kun jij wel goed gebruiken denk ik:
Quote:
‘Wij moeten allereerst beschikken over een sterk karakter en dito wilskracht

om ons ertoe te brengen de voeding die ons lichaam nodig heeft te nuttigen,

in plaats van de voedingsmiddelen die wij lekker vinden’.


Schimmels zijn de opruimers van de natuur, in dit geval jouw natuur. Zorg voor een schoon milieu en de schimmels zijn verdwenen.

Of zoals Hilda zei: verwijder de mesthoop en de vliegen gaan ook weg.

Het zalfje zou ik maar achterwege laten, dat onderdrukt alleen maar de boel. Het gaat op dat moment over maar komt op een andere plek erger terug. Je lichaam probeert je (zei Dirtsa al) je iets te zeggen. Oftewel je lichaam belt maar jij neemt nog niet op.

Luister naar de signalen.

Het is steeds meer zo: tot je 40ste ben je bullit-proof maar daarna zegt je lichaam, tot hier en niet verder.

Ga gezond eten (kijk bij juiste voeding) en ervaar de verbeteringen voor jezelf.

Succes

Lia

 
Ik eet wel de aardappelen maar de rest niet, ik kan dus wel

overstappen op zoete aardappelen.

Zou het kunnen zijn dat de spierpijn komt omdat ik ongever 1 jaar

geleden gestopt ben met melkproducten.

Als ik nu rauwe melk ga drinken dat de spierpijn minder wordt,

we gaan het testen.

Groet,

Richard

 
Richard,

Eet ook van de zoete aardappelen geen grote hoeveelheden, het is zetmeel, lees koolhydraten.

Lia

 
Richard, het allerbelangrijkste waar je nu mee moet stoppen is cola light en alles waar aspartaam en andere zoetstoffen (denk bijv. aan sucralose) in zitten.

Aspartaam is puur gif dat neurotoxisch is en je beschrijft ook al neurologisch aandoende klachten.

Dus bij jou is de noodzaak meer dan hoog.

Deze site geeft voedingstips die nog veel meer concentratie van je gaan vragen en die niet noodzakelijk leiden tot vermagering: maar dat zou je hele doel niet moeten zijn om je in een ander dieet te verdiepen, wel je gezondheid Richard.

Trouwens cola-light is ook een dikmaker zelfs, dus maak jezelf niet wijs dat je er van afvalt.

Een ander zeer belangrijk om te vermijden neurotoxische stof is E621, oftewel MSG, oftewel monosodiumglutamaat oftewel ve-tsin.

Deze zit overal en nergens in (ook als het niet als zodanig is aangegeven op pakjes knorr en soep- en jusaanmakers en bouillonblokjes, maar zelfs ook in brood!).

Het beste om deze stof te vermijden is alles puur te koken: geen toevoegingen uit pakjes.

En ook geen cheese onionachtige chips: in naturelchips zit het bijv. niet.

Maar chips zijn om meerdere redenen niet goed trouwens: de ergste reden is misschien wel het kankerverwekkende verhitte vet van zonnebloemolie (in de natuurwinkel wordt chips van palmolie verkocht, dat is beter: maar goed, chips blijft een zetmeelproduct -niet goed voor als je van je schimmels afwil al niet!-, alleen soms moet je de allerslechtste opties eerst uitsluiten).

MSG heeft bovendien ook nog als negatieve werking dat je door blijft eten als je anders geen honger gehad zou hebben: als je dat gevoel hebt, dan heb je kans dat er msg in het eten zit.

Buiten de deur eten is om die reden dan ook een slechte keus vaak.

Nog een tip: je reden om aan een andere manier van leven te beginnen is je slechte gezondheid.

Dat is een goede reden, maar weet wel dat je niet te snel resultaat kan verwachten van veranderingen ten goede in je voedingspatroon als je er jarenlang over gedaan hebt om in een wak te draaien. Maw veranderingen ten goede zullen zich zoals verwacht langzaam voordoen, niet snel.

 
Dus om alles hierboven kort samen te vatten:

Eet zo natuurlijk mogelijk en dat bereik je door niet meer naar een supermarkt te gaan om 'vulling' te kopen maar de boer op te gaan om gezonde, natuurlijke, biologische producten te kopen. En zelf weer je voedsel te bereiden zoals het hoort, zonder toevoegingen uit pakjes etc. Alles smaakt ook veel beter en je bent langer verzadigd waardoor je geen behoefte meer zult hebben aan tussendoortjes.

Lia

 
Hallo Richard welkom.

Mocht je zoals je aangeeft moeilijk kunnen stoppen met snacken en frisdranken begin eens met halveren en daarna nog een keer en vervolgens bv wel gezonde dingen voor in de plaats (niet zoveel zodat je je klem eet of bodemdrift hebt).

Ik heb dezelfde lengte en weeg een heel stuk minder en heb geen anorexia ofzo.

Wat ik in het verleden had was bv teveel koffie dat heb ik 5jaar geleden terug naar 5 pd en nu nog maar 1pd. Dit is een 2de optie ipv ineens stoppen die eigenlijk wel het best is.

 
Ik ben ervoor om sommige dingen stap voor stap te doen, maar wat echt slecht is, gewoon meteen helemaal schrappen.

Je blijft anders snakken naar zoet/suiker ed.

Neem tegelijkertijd wel meer verzadigd vet.

Als je trek hebt drink je in alle rust een glas rauwe melk, of een beker yoghurt met een kiwi of blauwe bessen. Of aardbeien met slagroom (gezoet met een beetje honing eventueel).

Of lekker gebakken ei met spek.

Verwen jezelf met gezonde voeding en merk dan dat je al die suiker echt niet nodig hebt.

Je lichaam vraagt van alles, komt zeker tekort, maar dat is niet de suiker/snoep.

 
Bedankt alvast voor deze informatie.

Ik heb zuurdesembrood gehaald en keltische zeezout kan ik

toch ook in de natuur winkel halen ?

Roomboter gebruik ik al.

Rauwe melk zou ik in Tiel of Eindhoven kunnen halen of weet iemand een adres in omgeving Nijmegen en waar doen jullie die in als je naar de boer gaat?

 
Het beste is om de rauwe melk in glazen potten te halen. Sowieso in glas bewaren in de koelkast.

Dan blijft het wel een week goed.

Je kunt ook zelf yoghurt en kefir van maken.

Richard, niet alle natuurwinkels verkopen keltisch zeezout, je kunt het ook via de link hierboven in Mike's topic bestellen.

Wordt het thuis bezorgd.

Mike ik heb het adres van de boerderij in Leuth op mijn site erbij gezet, bij handige adresjes.

Lia

 
ja bedankt.

Er is ook een afhaalwinkel in Weurt dat is nog dichterbij.

Richard

 
Dirtsa schreef:
Quote:
of een beker yoghurt met een kiwi


In kiwi (en ananas) zit een enzym dat met yoghurt reageert, zodat deze bitter gaat smaken. Gelukkig is de oplossing simpel: het fruit in stukjes snijden, in een zeef doen en er kokend water overheen gieten.

 
heb ik geen enkele last van hoor, ik doe de kiwi erin, en eet dit meteen op. Nu heb ik ook geen hekel meer aan bitter, maar eerlijk gezegd proef ik gewoon yoghurt met kiwi.

 
Rauwe melk zeker in glas bewaren engoed uitspoelen, in plastic gaat het meuren :)

 
Dirtsa, oh ok, misschien is er wel niets aan de hand als je het echt direct opeet. Ik weet nog dat mijn moeder een keer dacht, laat ik mijn familie eens verwennen met heerlijke yoghurt met kiwi, een uur van tevoren bereidt... dat was geen succes ;) .

 
Richard,

Je moet heel veel boter en ander verzadigd vet eten en niet een klein beetje op brood smeren. Als het teveel is merk je het van zelf en wordt je misselijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan