Retinezuur of tretinoïne

Gadsie

New member
Crèmes met retinezuur zorgen voor een betere huid. Het is een vitamine A derivaat. Het zorgt ervoor dat oude huid zich vernieuwd en is eigenlijk de enige créme die écht schijnt te werken. Als je retinol (vitamine a) op je gezicht smeert zet je huid het ook automatisch om in retinezuur, maar in te kleine hoeveelheden om effectief te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is iets dat je alleen op recept kan krijgen maar dit schijnt niet moeilijk te zijn. Het klinkt niet heel gevaarlijk in mijn oren omdat het gewoon om vitamine a gaat.
 
Als je retinol (vitamine a) op je gezicht smeert zet je huid het ook automatisch om in retinezuur, maar in te kleine hoeveelheden om effectief te zijn.

Hoe verklaar je dan dat een biefstuk of yoghurt op een blauw oog of wond geneeskrachtig werkt? Hoe verklaar je dat men vroeger lamszalf had voor de huid? Hoe verklaar je dat levertraan uitwendig op de huid aangebracht helend werkt?

Dit is de boel omdraaien: alleen een geisoleerde substantie in vit. A is werkzaam, want vit. A als geheel biedt een onvoldoende concentraat van dit isolaat. De reden waarom er zo'n hoog gehalte aan retinezuur nodig is in isolatie is omdat je de co-factoren mist die zorgen voor een goede opname en dus moet je meer van dat goedje er tegenaan gooien. Heb je die co-factoren wel, dan volstaat een veel lagere dosis. De natuur denkt niet in isolaten en concentraten maar in COMPLEXE GEHELEN.

Mike
 
Hoe verklaar je dan dat een biefstuk of yoghurt op een blauw oog of wond geneeskrachtig werkt? Hoe verklaar je dat men vroeger lamszalf had voor de huid? Hoe verklaar je dat levertraan uitwendig op de huid aangebracht helend werkt?

Dit is de boel omdraaien: alleen een geisoleerde substantie in vit. A is werkzaam, want vit. A als geheel biedt een onvoldoende concentraat van dit isolaat. De reden waarom er zo’n hoog gehalte aan retinezuur nodig is in isolatie is omdat je de co-factoren mist die zorgen voor een goede opname en dus moet je meer van dat goedje er tegenaan gooien. Heb je die co-factoren wel, dan volstaat een veel lagere dosis. De natuur denkt niet in isolaten en concentraten maar in COMPLEXE GEHELEN.


Het zou dan alsnog wel handig kunnen zijn voor mensen die die co-factoren niet hebben (ookal volg je een perfect dieet, soms ben je zo beschadigd dat dit niet alles kan herstellen).

En een biefstuk tegen je gezicht werkt denk ik eerder door het vet dan door de vitamine A, omdat een biefstuk niet heel veel vitamine a bevat, en die vitamine a zou dan ook nog aan de oppervlakte moeten liggen.
 
De biefstuk werkt vanwege de vetoplosbare vitamines in het vet, waaronder vit. A. Ook vit. A kan niet los worden gezien van vit. D, E en K.

Mike
 
Goh, wat heb ik niet allemaal al geprobeerd. Hele sterke retinolcreme, alleen op doktersrecept verkrijgbaar. De dokter wilde het me niet geven, er was geen reden voor. Maar ik wilde het, omdat ik wist dat dit goed tegen rimpels zou zijn. Het gevolg was bruine vlekken in mijn gezicht, dat noemt men een zwangerschapsmasker (ik ben nooit zwanger geweest).
Dit is na jaren weggetrokken.
Toen kwam de hype van creme de la mer.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=creme+de+la+mer&tbm=shop
Ach, weet je wat ik nu doe..
'S morgens gewone olijfoliecreme van de DM (heel goedkoop) en 's avonds oftewel wolvet puur of Blue Ice Beauty Balm
http://www.vitavie.nl/product/blue-ice-beauty-balm-495-gr-creme/
of kokosolie.
Dus, alles goedkoop en zeer goed.
Dorothé
 
Dan zou crème op basis van grasgevoerd niervet een goede keus zijn.

Ik maak zelf mijn crèmes van kokosolie, arganolie, beetje tarwekiemolie en essentiële olie (geranium, wierrook, lavendel) en bijenwas. De volgende keer ga ik niervet erdoor doen.

Tegen de rimpels zou ik toch voor de collageen uit de botten gaan en van binnenuit aanpakken Gg ;-)

Welke problemen wil je ermee aanpakken Gadsie?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan