Reis naar buitenland - eerste hulp suppletie

-B.arr

New member
Mijn lief moet voor het werk op reis naar het buitenland (Zuid Amerika) voor enige weken.
De aangeraden vaccinaties tegen DTP (Dyfterie, Tetanus en Polio) en Hepatitis A (=geelzucht) laat hij -uiteraard- niet zetten.

Nu wil ik jullie vragen mee te denken wat wijs en handig is om hem mee te geven als een soort van 'eerste hulp suppletie'.

Zelf zit ik te denken aan:
Aerobic O7 (http://www.amazon.co.uk/Aerobic-Lif...2025&creative=165953&creativeASIN=B00028OVX2)
Colloïdaal Zilverwater en
Norit.

Wat kunnen jullie ons verder nog aanraden?
 
Vitamine C beschermd tegen bijna alles:
* Die KvW-opsporingsambtenaar vertelde me dat 99% van alle virussen op deze wijze het loodje legden na kontakt met de zuurwaarde van een cel, immers ook Mond&Klauwzeer;kan niet tegen de zurige mat met fenolzuur, of schoonmaakazijn. Maar ook alle schimmels kunnen niet tegen een zuur, alsook heel veel bacillen - maar de HelioBacter kan er weer wel tegen middels een speciaal eiwithuidje.
* Een op de kar opgetrokken geit: maakte in 5 minuten maar liefst 18 echte grammen ascorbinezuur aan als reactie op zijn arrestatie.
(bron: Utrechtse Veeartsenij, faculteit UU)
* Wij mensen (en apen) hebben weliswaar dit genoom om dit zuur te maken maar het staat op 'Uit' - alleen bij seksloze kinderen staat het soms wel op 'Aan' en kunnen zogenaamd "dodelijke" zuurwaarden in hun bloed gevonden worden - maar de bijbehorende diagnose van puntbloedingen blijft dan afwezig.
Menig laborant is zich al een hoedje geschrokken!
* ascorbinezuur in normale dosering geneest geen kanker. Sterker, ascorbaat moet zelfs als kankerverwekkend en niersteenbevorderend worden beschouwd (The Lancet, 1992)
Wat ascorbinezuur in dosering boven 60 GRAM presteert: weet niemand want die proef is nooit gedaan - er is 1 geval bekend van een kerel die 250 gram opvrat maar was alleen ietwat misselijk en aan de dunne.
* De sluitende Baselse eindproef op 20 met polio-meyelitis besmette apen in 1938 is (uiteraard) gedaan met de infuusfles want het spul is nog 10x zuurder dan accuzuur!!! En vandaar dat je het bij orale toepassing: zo voorzichtig mogelijk moet mengen met pudding etc. anders brandt je een gat in je ingewanden.
* Ons lichaam hoort pH tussen 4-6,5 te zijn want anders werken medicijnen niet goed, of zelfs helemaal niet omdat die meestal een pH hebben van 8 of nog wel veel hoger. Op dit principe werken ALLE chemische antikankermedicijnen, immers kankercellen boren zelf afvoerende aders als hun voeding met afval aan: een soort rottende celverbranding die alkalisch verloopt.
 
Dank je voor het meedenken Gerard. Helaas doet vitamine C bij ons rare dingen. Ik heb dit al als acerola bes, ascorbinezuur, en welke andere vorm dan ook gesuppleerd.

Helaas schrijf je ook het volgende:

ascorbinezuur in normale dosering geneest geen kanker. Sterker, ascorbaat moet zelfs als kankerverwekkend en niersteenbevorderend worden beschouwd

Laten we nou kort geleden nierstenen en -ikzelf- nierproblemen hebben gehad. Dit is voor mij dan ook een van de redenen om dit niet te suppleren. Verder lijkt er meer mis te gaan door dit goedje, want de gewrichten doen al snel zeer en gaan kraken. Ik denk dat er iets mis is met het verwerken -bij ons- van deze vitamine in suppletievorm.

Echter meen ik me te herinneren dat het suppleren van vitamine C zo geliefd is daar het zuurstof biedt. Vandaar dat ik de O7 opper. Ik weet dat de H2O2 hier meer geliefd is, echter vind ik dit op een reis geen optie.
 
Jodium of etherische lavendelolie voor wondontsmetting, pleisters, schaartje, pincet, tekenverwijderaar, etherische teatree olie preventief insectenwerend algemeen (op huid na vermenging met olijfolie in de verhouding 1:6), etherische citroenolie muggen. Evt etherische kruidnagelolie tegen kiespijn voor gebruik ook verdunnen met olijfolie.
 
Wij mensen (en apen) hebben weliswaar dit genoom om dit zuur te maken maar het staat op ‘Uit’ – alleen bij seksloze kinderen staat het soms wel op ‘Aan’ en kunnen zogenaamd “dodelijke” zuurwaarden in hun bloed gevonden worden

Seksloze kinderen???

ascorbinezuur in normale dosering geneest geen kanker. Sterker, ascorbaat moet zelfs als kankerverwekkend en niersteenbevorderend worden beschouwd (The Lancet, 1992)

Geloof je dat nou werkelijk?



Ons lichaam hoort pH tussen 4-6,5 te zijn want anders werken medicijnen niet goed, of zelfs helemaal niet omdat die meestal een pH hebben van 8 of nog wel veel hoger. Op dit principe werken ALLE chemische antikankermedicijnen, immers kankercellen boren zelf afvoerende aders als hun voeding met afval aan: een soort rottende celverbranding die alkalisch verloopt.

Hebben we het hier over een bloed-pH? Met een hierboven genoemde pH zijn we dan morsdood! Van welke bron komt deze onzin?

Mike
 
Artemisia annua -zomeralsem- is een (het) kruid tegen malaria. De werkende stof is artemisine: die kun je ook zo kopen als supplement dacht ik.
 
Wat een goede aanvulling Lievergezond. Inderdaad de etherische oliën. Zet ik gelijk op het boodschappenlijstje (welke ik niet in huis heb). Thnx! :)
 
Kijk maar uit met al die vloeistoffen. Voor je het weet ben je een ISIS-terrorist die een vliegtuig wil opblazen! :roll:

Mike
 
Inderdaad zat ik daar ook al mijn hoofd over te breken Mike. Ze zijn er gek genoeg voor om manlief daarop lastig te vallen. Ik zal die regels eens goed doornemen, echter heb ik tot nu toe gevonden dat het wel in de koffer mag. Ik zal het zeker nog eens grondig onderzoeken en tot een minimum beperken.
 
Medicatie reisziekte

Omdat ik last heb van reisziekte, al van kinds af aan, neem ik een hele enkele keer als we op vakantie gaan een primatour.

Primatour tabletten zijn geel en bevatten per tablet 12,5 mg cinnarizine en 25 mg chloorcyclizine.

Mijn vraag is, hoe lang blijft dit in de melk zitten?
Ik kan die dag van tevoren wat kolven of anders rauwe melk mee nemen.

Gember etc tegen misselijkheid helpt echt niet in dit geval.
Heb ook geen zin in overgeven tijdens de reis met de trein en vliegtuig.

Daarnaast moet ik nog even uitzoeken of flesjes melk wel toegestaan zijn in het vliegtuig.
 
Zijn er bijwerkingen van Primatour bekend?

Er kan een lichte sufheid plaatsvinden. Ook kunnen extrapiramidale stoornissen (als spierspannings- en houdingsveranderingen, onwillekeurige bewegingen, bijvoorbeeld parkinsonisme) optreden. Indien er een bijwerking optreedt die niet in de bijsluiter vermeld is, dan wordt je verzocht om je arts of apotheker hiervan op de hoogte te brengen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan