recepten rauwe melk

G

Guest

Guest
sinds vandaag heb een bio boerderij gevonden hier 1 kilometer verderop.

ze zijn bereid om ons rauwe melk en rauwmelkse boter te verkopen, de prijs is 1 euro per liter melk en 10 euro voor een kilo boter, klinkt niet verkeerd vind ik.

maar ... nu komt het!!. mijn kids lusten GEEN melk.HELP wat nu??hebben jullie ideeen/recepten.

met rauwe melk, ja de brinta van vroeger vinden ze heerlijk maar ik denk niet dat dat helemaal meer kan of denken jullie van wel.gr lola

 
Quote:
mijn kids lusten GEEN melk.HELP wat nu?



Hebben ze deze rauwe melk al geproefd dan.

Want ik kan me voorstellen dat ze de 'normale' melk uit de supermarkt niet lusten.

Maar je kunt bijv. smoothies maken met melk/zure appel/sinaasappel/rauw ei/honing/kaneelpoeder.

Of de melk warmen tot 40 graden en dan cacaopoeder erin met een beetje honing

Wat ook erg lekker is, de eiersmoothie van Mike.

Is heerlijk romig. Ze moeten er misschien niet bij zijn als je het klaar maakt want er gaat een rauw ei in. Kan me voorstellen dat kinderen dat niet zo'n goed idee vinden.

 
oke poekie, ik ga het zaterdag voor het eerst halen bij de boer.

ik zal ze eerst laten proeven, ik dacht dat rauwe melk bijna hetzelfde smaakte als supermarkt melk(ik zit waarschijnlijk dom te kletsen)maarja ajoh ik ben echt een groentje hoor, en hoop veel van jullie te leren.

als er nog meer idee-tjes zijn van andere mensen graag hoor

 
Rauwe melk is echt heel anders, neem je kinderen mee naar de boer. Laat ze kijken bij de kalfjes en het melken. Ik lustte mijn hele leven geen druppel melk, dus 48 jaar lang niet, en ik drink nu rauwe melk.

 
Mijn zus kon ook geen melk verdragen. Maar sinds ze rauwe melk drinkt, geen probleem.

Goed idee, Dirtsa, om ze mee te nemen.

Ik zou dan aan de boer vragen of ze melk mogen proeven, zo uit de tank vandaan, spannend.

Iola, als je 's morgens vroeg gaat of tussen 17-18uur dan zijn ze vaak aan het melken.

Als ze weten waar het vandaan komt heb je kans dat ze het wel willen proberen.

Rauwe, biologische melk is zo lekker romig.

 
Of begin met slagroom, dat lusten ze vaak wel, of echt ijs, en vertel of laat zien dat ook dit van melk gemaakt wordt.

 
kan ik dan gewoon supermarkt slagroom kopen?of moet dat ook slagroom zijn van rauwe melk.

kan ik rauwe melk vergelijken met slagroom??of dat net niet(IK VIND SLAGROOM ZALIG)

 
Misschien hebben ze bij die boerderij ook wel rauwmelkse slagroom.

Wij kopen biologische slagroom bij de natuurwinkel. Neem wel de slagroom zonder suiker.

Ik denk niet dat de supermarkt biologische slagroom heeft.

Je kunt ook (vloeibare) slagroom door de melk doen, wordt ook lekker romig. En lekker vet.

Slagroom heeft een vet percentage van 30%. VET man!

Nee, je kunt rauwe melk niet vergelijken met slagroom.

Melk is melk en slagroom is slagroom.

 
kan ik rauwe melk door onze smoothie doen we gebruiken o.a osmose (sunwarriors)maca,mesquite,rauwe cacao,gerstegraspoeder,bijepollen,gojibessen.kokosolie, olijfolie avocado,banaan appel,kiwi.enz.

of is het allemaal veel teveel zo.

 
Lola, het ging er meer om de melk wat aantrekkelijker te maken voor jou kinderen, zodat ze weten wat er allemaal van gemaakt wordt, dus slagroom/boter/yoghurt. Hopelijk gaan ze dan ook de melk proeven en waarderen.

 
Lola, welkom! (Ik neem aan dat je nieuw bent? Anders heb ik je in ieder geval bij mijn weten nog geen welkom geheten ;) )

Even een gekke vraag... ben jij (ex-)volgeling van Jesse v/d Velde?

 
Hallo Lola,

Ik ben ook net nieuw hier op het forum. Ik ga morgenavond starten met het gapsdieet met mijn twee kinderen (12en 9 en beide PDD-NOS). Ik heb ook een biologische melkveehouder gevonden bij ons in het dorp (75 cent per liter). Helaas maakt hij geen boter. Voorlopig mogen we geen melk, maar wel zelfgemaakte yoghurt. Die ga ik maken van de rauwe melk. Mijn kinderen lusten praktisch niks en omdat ze autistisch zijn hebben ze helemaal het "wat de boer niet kent"- syndroom! Ik ben dus ook al druk aan het zoeken naar recepten voor als ze straks melk mogen. Ik heb ergens wel iets gevonden met wei. Eigenlijk moet je dan yoghurt met wei mengen en wat vers geperst ananassap, of sinaasappelsap erdoor doen, maar ik had bedacht dat ik dat eens ga proberen met wei en rauwe melk en vruchten, in de blender. Misschien voor jou ook een idee? Je krijgt dan een soort yogidrink. Oh ja, als zoetsrof kun je een snufje groene steviapoeder gebruiken, of wat honing.

 
hallo pinklady,ik lees de nieuwsbrieven van jesse v/d velde wel, maar volgeling.., nee dat niet echt hoor

mag ikje vragen waarom je dat wilt weten??is dat een probleem??of iets dergelijks???

ja ik ben idd nieuw.ik had me eerst moeten voorstellen,maar ik heb zoveeeel vragen in me ivm mijn kinderen dat ik eigenlijk gelijk ben begonnen met vragen te stellen.sorry daarvoor groetjes

 
Hoi Lola,

Wat mij betreft is vrij weinig een probleem hoor ;) Ik zag alleen je smoothierecept... en toen dacht ik: dat ken ik :lol:

En je bent niet verplicht je voor te stellen, hoor ;) Ik zou zeggen: "brand los met je vragen"... Er zijn hier vast mensen die ze kunnen beantwoorden :)

 
IK ben nu wei aan het maken van rauwe melk, omdat ik die wei wil gaan gebruiken voor een bietendrank. Hij staat echter al 3 dagen en zie nog geen doorzichtige substantie. Volgens mij heb ik Dirsta een keer een bericht zien plaatsen hierover en ook dat je de rest kan opeten met honing, ik kan het alleen nergens meer vinden?

 
Eerst yoghurt van maken, denk ik, dan laten uitlekken(theedoek/kaasdoek), dan heb je wei en uitgelekte yoghurt. En de yoghurt is heerlijk met geklopte slagroom met honing.

Ik weet niet of er nog andere manier is van wei maken.

 
Hier hadden we het er over:

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=60

Ik neem een liter rauwe melk gooi er een paar capsules probiotica in leeg en zet het weg op een warme donkere plaats. Af en toe even door schudden en afhankelijk van de temperatuur zal de melk tussen de 24 uur en 3 dagen verzuren en scheiden. De temperatuur in huis maakt dat het bij mij veel te lang duurt in de winter, ik zet de flessen dan een paar minuten, 2 x per dag in een emmer warm water. Ook de versheid van de melk speelt een rol, hoe verser, hoe langer het duurt.

 
Ik ga het volgende keer wel gelijk met yoghurt doen want heb het net weggegooid. Het bleef maar wit met een laag zurige room erop. Maakt het nog uit wat voor yoghurt je gebruikt? Wij hebben vaak Yomio Demeter yoghurt.

@Botervloot, het zal hier de temperatuur ook wel zijn geweest. Waarom doe je er eigenlijk capsules probiotica in?

 
Ik heb tot op heden ook nog geen boer gevonden waar biologische rauwe melk kan halen. Wel de rauwe melk van koeien die op soja en mais en gras + krachtvoer staan, maar die melk kan ik niet goed verteren. Nu heb ik Acidophilus van demeter in de biowinkel gekocht.

Weet iemand of deze gepasteuriseerd is (het staat niet op de verpakking) en of dit het dichts bij de rauwe melk komt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan