Reactie op waterkefir

G

Guest

Guest
Hi,

Ik drink nu een paar weken water kefir ongeveer 0,5 l. per dag. super lekker.

maar 3 dagen geleden had ik hier n reactie op. Ik heb t n paar dagen niet gedronken en nu net drink ik het weer en heb opnieuw n sterke reactie. Alsof ik alcohol heb gedronken, direct voel ik het in mn ledematen en in mn hoofd, beetje misselijk, moe en kramp in mn spieren.

Is dit okay? is het ontgifting of is de kefir niet in orde. Drink ik te veel hiervan? is het beter om te stoppen? Ik maak me n beetje zorgen.

Ik beschreef net ook in mn andere topic dat ik sterk reageer op H2O2 en alcohol. Gisteren begonnen met 1 druppel 35% H2O2 en vandaag 2, moe, lam en depri word ik er van. Mike raadde me aan om het te verdunnen naar 3%, ga ik ook doen nu. Jee wat ben ik overgevoelig en is mn lichaam werkelijk zo enorm uit balans!? :(

 
Quote:
Jee wat ben ik overgevoelig en is mn lichaam werkelijk zo enorm uit balans!?


In 1 woord: ja. Maarrr...het goede nieuws is dat je lichaam met het minste geringste meteen aan de slag gaat! Vergelijkbaar met de recente ervaringen van Noor.

Mike

 
Quote:
Alsof ik alcohol heb gedronken, direct voel ik het in mn ledematen en in mn hoofd, beetje misselijk, moe en kramp in mn spieren.


Water Kefir bevat tussen de 1 procent en 2 alcohol. Hoe langer je het laat staat hoe meer alcohol het bevat met een maximum van 2 %, dacht ik

 
@Ivo hahaha dan is dat het waardoor ik me zo slecht voel. Ik kan niet tegen alcohol blijkt dus weer. Het is idd dezelfde reactie als alcohol en ik kreeg ook het vermoeden dat dit het was. Weet iemand hoe het komt als je zo hevig reageert op alcohol?

En is het dan beter (gezonder) voor mij om geen waterkefir meer te drinken? of korter laten staan en dan zit er dus meer suiker in.. ook niet handig.

 
Okay heb eens goed gelezen op internet over alcoholintolerantie. Deze alcoholintolerantie die ik al een aantal jaren heb en steeds verergert gaat samen met de CVS klachten die ik heb (alcohol is een kenmerk van CVS). Hoe het precies zit weet ik niet. Maar voor mij dus geen kefir meer... jammer! Nu weet ik het iig heel zeker dat alcohol voor mij als vergif werkt, en dat het niet tussen mn oren zit (zoals vrienden weleens dachten).

 
@Benjo, heb je al eens melkkefir geprobeerd? Ik reageer ook heftig op de alcohol in waterkefir, maar melkkefir van rauwe melk gaat prima.

 
@ Jenneke dat wordt idd mn volgende projectje! Goed om te horen dat dit wel goed gaat bijjou, ws dan ook bij mij. Thanx

 
Benjo,

Het kan zijn dat je reageert op minimale hoeveelheden alcohol, maar hoe verklaar je dan dat je soortgelijke reacties vertoont op H2O2, waar geen alcohol in zit en dat ook niet wordt omgezet in alcohol?

Mike

 
@ Mike, ik begrijp je vraag, maar ik weet zeker dat ik reageer op de alcohol in de kefir. De reacties op kefir en H2O2 zijn net ietsje anders. Mn lichaam herkent het verschil tussen hevige ontgifting of vergiftiging. Ze lijken op elkaar absoluut. Bij heftige ontgifting heb ik naast de fysieke klachten, die bijna identiek zijn, ook spontaan depressieve gevoelens en huil ik zonder reden. En is dit even later ook zo weer voorbij.

Want waar denk jij dan aan?

 
Eerlijk gezegd dacht ik nergens aan, maar in korte tijd plaatste je twee posts, waaruit bleek dat je zowel gevoelig reageert op H2O2 als op waterkefir. Daarmee is niet gezegd dat de factor alcohol geen rol speelt, maar het viel me op dat je sowieso gevoelig op bepaalde dingen reageert. Als jij echter verschilt voelt in je lichamelijke reactie op het een of het ander, wie ben ik dan om daaraan te twijfelen? Jouw eigen lichaam weet het veel beter dan ik, vertrouw daar op!

Mike

 
Quote:
Weet iemand hoe het komt als je zo hevig reageert op alcohol?


Dat kan al veel dingen liggen, lengte gewicht man vrouw, zelfs misschien wel lichaamstype

Het eerste waar ik aan moest denken toen ik bovenstaande las is dat alcohol door je lever wordt verwerkt. Het kan zijn dat je lever minder goed ontgift

 
@Mike Ik vertrouw zeker op mn lichaam, was benieuwd of jij met jou inzichten nog op andere ideeen was gekomen.

@Ivo, dank voor je reactie, het heeft alles te maken met de CVS, die er afgelopen jaren in is geslopen. hoe dit precies werkt weet ik niet, dit kan dus idd ook te maken hebben met verminderde ontgiftingskracht van de lever. ben al bezig met de leverreinigingen, 3 inmiddels en wonderbaarlijke oogsten ;)

Omdat ik idd zo hevig reageer en net weer begonnen ben met werken, dien ik jammergenoeg rustig aan te doen met ontgiften, zodat ik mn baan kan volhouden. balans vinden, zacht en toch doorzetten!

 
@maurik, beetje late reactie, maar misschien willen meer mensen dit weten?!

Begin met een weckpot van 1,5 liter.

Doe 70 gram biologische kristalsuiker in de weckpot.

Dan neem je 300 ml warm water om de suiker grotendeels op te lossen.

Dit roer je met een houten lepel, absoluut geen metaal gebruiken bij het hele proces.

Dan doe je er 700 ml. koud water bij, zodat je op een liter zit, en het water ongeveer op kamertemperatuur is.

100 gram waterkefir toevoegen.

1 biologische citroen door midden, of een geschilde niet biologische citroen toevoegen.

2 biologische gedroogde vijgen toevoegen.

(En eventueel een snufje baking soda, geen must.)

Dan een dag laten staan voor een betere stoelgang

2 dagen laten staan voor een normale stoelgang,

En eventueel nog langer om diarree remmend te laten werken

De kefir moet licht staan (vensterbank) maar mag niet in de zon staan

Ik hoop dat het zo begrepen word?!

Anders hoor ik het graag!

Ik heb iedere 2 dagen tussen de 60 en 90 gram waterkefir over voor een eventuele liefhebber...

Groetjes Danny.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan