rauwe wortel

Henry

Member
Heb last van rauwe wortelen (winterpeen) krijg bultjes en jeuk in mijn mond.Toch schrijven ze her en der dat het geen histamine bevat.Wie heeft hier een verklaring voor?

 
Sommige mensen met hooikoorts hebben alleen gedurende het pollenseizoen klachten na het eten van bepaalde voedingsmiddelen.

Timothee graspollen. Bloeiseizoen: van mei t/m september Aardappel, appel, wortel, selderij

 
Vanmiddag nog gegeten, en bij mij absoluut geen problemen met suikerspiegel.. voelde me zelfs voldaan!

Maar, zoet zijn ze wel ja..

 
Heb je toevallig, hooikoorts/allergie? Dan kan het zijn dat je kruisreactie hebt in de hooikoorts tijd... Heb ik zelf ook last van... Heb zelf hooikoorts en allergie voor bomen en graspollen en nu dus door kruisreactie ook allergie voor bepaalde appels en ook wortel... Anders nooit last van... nu in hooikoorts tijd dus wel... :-(

 
Marjolein,

Pike wijst je voortdurend op het feit dat je dergelijke 'kruisreacties' niet vertoont bij dierlijke voedingsmiddelen, maar wel bij moeilijk verteerbare plantaardige. Ik zou me dus niet zo druk maken om histamine, maar simpelweg de inname van dierlijk voedsel flink opschroeven en die van plantaardig voedsel minimaliseren.

Mike

 
Hai Mike,

Klopt inderdaad; ben sinds ik op dit forum zit me ook al flink aan het inlezen en dingen aan het uitproberen, zoals rauwe melk,roomboter, keltisch zeezout en heb ook inderdaad de dierlijke voeding opgeschroefd en ben de plantaardige voeding aan het afbouwen; oa gestopt met de hoeveelheden fruit die ik dagelijks wegwerkte... (alleen nog citroen en zure appel) ook geen havermout en chlorella meer. En moet eerlijk bekennen mijn reacties zijn een stuk minder heftig... Rauwe melk lijkt ook goed te gaan dacht eerst dat dat voor extra slijm/ontsteking zorgde maar dat kwam toch door de haverkorrels die ik op advies van de therapeut had ingevoerd...

Nu nog wel een vraagje jij zegt dat je op dierlijk voedsel kunt ontgiften (rundvlees, varkensvlees, rauwe melk). Ik krijg nl ook vaak krampen en diarree als ik lams- of rundvlees eet, ik dacht dus dat ik dat niet verdroeg en eet het dan ook minimaal, maar als ik het goed begrijp is dit ontgifting? Heb je hier misschien wat meer info over voor me?

Alvast bedankt!

Marjolein

 
Het zijn de biologische winterpenen van de AH .Hooikoorts klachten heb ik momenteel van de berkenboom die momenteel bloeit,maar niet zo erg als andere jaren.

 
Allergie voor berkenbomen kan wel kruisreacties geven met appel en wortel... Dus laten staan, doe ik ook en vervangen door een glas melk ;-)

 
Berkenpollen. Bloeiseizoen: van april tot en met mei Fruitsoorten uit de familie van de Rosaceae, met name verse appel, peer, kers en abrikoos, noten, met name hazelnoot, wortel, selderij, aardappel

 
Los het probleem op Henry, door gewoon meer dierlijk voedsel eten. Ik zelf eet geen appels, peren, kersen, abrikozen, noten, hazelnoten, wortels, selderij of aardappels etc.

Ik eet wel volle rauwe melk, grasgevoerd vlees, eieren, bottenbouillon, rauwmelkse kaas, kiwi's, lever, rundervet, niertjes, zoete aardappels, uien, prei, champignons etc..

 
Ga ik wortels koken of appels bakken heb ik geen last van irritatie in mijn mond.Wie heeft hier een verklaring voor?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan