rauwe melk bewaren/houdbaar

robinAlexander

Well-known member
Hoe lang is rauwe melk houdbaar??

en wat is beter voor de melk in de koelkast bewaren of buiten de koelkast???

Ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gezien daarover op dit forum

 
In de koelkast zeker een week. Ik vond eerst de melk na een dag of drie niet meer zo lekker. Tegenwoordig merk ik het verschil niet meer tussen de smaak van melk van een dag of een week oud. Of ik ben er aan gewend. Langer dan een week staat het bij mij niet, ik heb maar een kleine koelkast en die zit nu vol met tien liter overheerlijke melk :lol:

 
Okee :)

bedankt voor je reactie

Maar ik last ook iets op dit forum over koude melk :

(door melk koud te drinken krijg je gebroken eiwitten binnen die nagenoeg onverteerbaar zijn.) of geldt dit alleen voor gepasteuriseerde melk?

Ik kan me dat niet voorstellen want vroeger in de winter was de melk ook koud ?

 
Ik drink mijn melk altijd koud. Tenzij ik chocolademelk maak. Dan verwarm ik m tot max 41 graden (hoop ik, want ik heb geen thermometer). Ik heb geen idee hoe t zit met die eiwitten.

 
Quote:
door melk koud te drinken krijg je gebroken eiwitten binnen die nagenoeg onverteerbaar zijn.


Waar haal je dat nu weer vandaan? Zeker niet van dit forum! Hoezo breekt de kou dan de eiwitten?

Mike

 
De houdbaarheid ligt denk ik aan de kwaliteit van de melk, de melk van fam Blokker is na 8 dagen nog heerlijk alleen even schudden voor gebruik. Ik heb ook wel eens melk gehad van de boerderij van mijn vriendin waar ze "gewoon" boeren deze is na 3 dagen al niet meer lekker.

 
als je hem laat fermenteren (buiten de koelkast) met kefir is die nog langer houdbaar vind ik. Ik heb hier nog kefirmelk staan die ik niet in de koelkast heb gezet sinds 10 dagen en is nog steeds goed, maar ik heb hem wel liever als hij nog vast is en er niet teveel wei inzit.

 
Ik haal de melk één keer per week en vind hem na een week in de koelkast nog prima te drinken.

 
Invriezen kan maar ik vond het niet lekker meer na ontdooien....

 
drink al 2 jaar geen gepasteuriseerde melk meer.

drink Alleen nog maar rauwe melk van grasgevoerde koeien/geiten

Alleen ik vroeg me af of het wel goed was om de melk koud te drinken meer niet.

 
Je kunt de melk koud en warm drinken. Alleen als je het warm drinkt verhit het dan niet hoger dan 40 graden.

Anders kook je de enzymen kapot, die enzymen helpen om de melk te verteren.

Lia

 
Mijn melk was laatst zon 3 dagen oud toen de laatste ongeveer 200 ml in de fles klonterig was geworden,het rook niet vies zuur of vreemd .iemand een idee hoe het kan dat het er klonterig uit zag,de melk stond goed koud.heb het wel maar weggegooid

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan