Quote, Citaat, Uitspraak.

Wat me het meest verbaast bij de westerse mens is dat hij zijn gezondheid opoffert om veel geld te verdiennen. Vervolgens offert hij het geld weer op om zijn gezondheid te herstellen. En dan is hij weer zo bezorgd over de toekomst, dat hij niet geniet van het heden, met als gevolg dat hij niet in het heden, maar ook niet in de toekomst leeft. Hij leeft alsof hij nooit zal sterven en sterft terwijl hij nooit geleefd heeft.

Dalai Lama

 
Tot je dertigste is je lichaam er voor jou, na je dertigste dien jij er voor je lichaam te zijn. Je lichaam steelt van de toekomst om met de crisis van het moment om te gaan. Jesse van der Velde.
 
EVkNzPF.jpg


Mark
 
Ik zag net deze tekst ergens staan.
Getikt door iemand die volgens mij toch wel een beetje doorheeft waar we inzitten:
''Ik vind het absoluut geen zware tijd.
Juist doordat het zo licht is, gaan we onszelf zo zwaarmoedig maken.''
 
Deze persoon heeft geen idee waar hij/zij over spreekt. Kkinkt als zo'n spirituele wegkijker a la Tijn Touber.

Mike
 
''Waanzin is besmettelijk, maar verstand moet je verdienen.''
Bron is onduidelijk.

Uitleg: je kan in een huis wonen (familieleden) met allemaal gestoorden: dan kan de waanzin je besmetten maar als je de enige verstandige persoon bent in die setting, dan kan je niet de rest verstandig maken. Waanzin komt je aanwaaien, verstand niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Surv
''Waanzin is besmettelijk, maar verstand moet je verdienen.''
Bron is onduidelijk.

Uitleg: je kan in een huis wonen (familieleden) met allemaal gestoorden: dan kan de waanzin je besmetten maar als je de enige verstandige persoon bent in die setting, dan kan je niet de rest verstandig maken. Waanzin komt je aanwaaien, verstand niet.
Zie een foutje, waanzin komt met prikjes en wordt erger bij ieder vervolg prikje
 
'''Nadenken is wat tussen tirannie en vrijheid instaat.''
Toelichting: gedoeld wordt op het type nadenken over wat er voor je ogen gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heks
Het leven is een eeuwige zaak die niemand u kan ontnemen.
Men kan u hoogstens van het stoffelijke bestaansniveau verwijderen.
Alle andere niveaus blijven voor u open.
Laat u leiden door uw innerlijke stem, niet door uw begeerten.
Wees uzelf en handel uitsluitend in harmonie met uw wezen.
Gun uw medeschepselen hetzelfde recht en besef dat men op aarde is om te leren van gemaakte fouten.
In de geopenbaarde kosmos houden licht en duister positief en negatief elkaar in evenwicht.
Hoedt u voor een oordeel over 1 van beiden.
Beiden zijn nodig om het evenwicht in stand te houden.
Onderga derhalve het negatieve in het leven als een positieve factor voor uw geestelijke ontwikkeling.
Hoe kijk jij nu, in deze tijd met de huidige ontwikkelingen, naar dit citaat @Lievergezond?
 
Nu maak je me nog nieuwsgieriger. Ik heb nog geen koffie gehad dus verklaar je nader alsjeblieft 😁
Maakt koffie minder nieuwsgierig? Ik kan me niet voorstellen dat koffie dat effect bij jou heeft (wat wel?).

Ik ben niet goed in gedachten bondig en helder beschrijven.
Dat citaat vind ik nog steeds wel treffend ja. Het begin ervan doet me denken aan het gezegde:

''You are not a human being having a spiritual experience. You are a spiritual being having a human experience''.

 
Laatst bewerkt:
Maakt koffie minder nieuwsgierig? Ik kan me niet voorstellen dat koffie dat effect bij jou heeft (wat wel?).

Ik ben niet goed in gedachten bondig en helder beschrijven.
Dat citaat vind ik nog steeds wel treffend ja. Het begin ervan doet me denken aan het gezegde:

''You are not a human being having a spiritual experience. You are a spiritual being having a human experience''.

😂Mooi!
Nee minder nieuwsgierig lukt niet inderdaad, dat heb je goed door. Zal daar nog een les in huizen voor me of is het juist de kant waardoor ik alsmaar overleef?! Vragen vragen vragen.
De koffie zet alleen nog wel eens wat meer mijn 'snapperdje' aan denk ik, al is het waarschijnlijk mijn verslaafde ik die dat in mijn oor tettert.

Dank je wel voor je reactie. Ik was erg benieuwd of je er nog zo in stond, of dat er wellicht juist een heel ander idee over was gekomen.

Voor die tijd wilde ik niet verklappen hoezeer de uitspraak bij mij resoneerde. Erg mooi citaat waarvoor nu dan, 6 jaar later, veel dank. Tevens voor je nieuwste. Volgens mij heb ik David Icke die eens horen noemen, maar wat namen betreft heb ik klok en klepel niet bij elkaar, dus daar zal/kan/mag ik altijd weer gecorrigeerd worden 😊
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan