"Veestapel weg door kweekvlees"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Asaya
  • Startdatum Startdatum

Asaya

New member
De allereerste hamburger van echt vlees waar geen dier voor hoefde te worden geslacht; hij bestaat en wordt vandaag gepresenteerd én geproefd in Londen.

http://nos.nl/artikel/536816-veestapel-weg-door-kweekvlees.html

 
Dit kan nooit gezond zijn volgens mij..ik vindt het heel triest dat dieren moeten sterven omdat wij ze opeten. {al heb ik meer problemen met de leefomstandigheden}

Maar het is wel natuurlijk..

 
Is ook niet gezond, ik wil het niet eens proeven, brrr.

Ik word wel verdrietig van hoe dieren momenteel vaak sterven, en vooral van hoe ze leven. Als ik wist dat alle dieren een prettig, vrij en diervriendelijk leven hadden, en vervolgens zo pijnloos mogelijk geslacht werden, zou ik er geen moeite mee hebben. Wij zouden ook opgegeten worden als het moest (soms moet ik nog wel even slikken als ik denk aan doorgezaagde knieen wanneer ik botten kook, maar ik weet waar die botten vandaan komen en dat maakt het dan wel weer goed).

 
Ja een goed leven is het allerbelangrijkste! maar goed..wat kun je er aan doen behalve zelf biologisch vlees kopen..

 
Op de radio hoorde ik zojuist dat een journalist en voedselwetenschapper het vet missen. Dat vind ik dan toch wel weer een giller. Best lekker, maar niet vet genoeg.

Overigens zou ik never nooit gekweekt vlees gaan eten. Ik ga nog liever meteen dood of ik word vegetariër.

 
Wij waren het weekend bij vrienden die voorheen veel dieren hadden: geiten, kippen, cavia's, konijnen....

1x per week kwamen er Marokkanen en die slachten dan bijvoorbeeld een geit. Ze liepen naar het dier toe, dat bleef heel rustig staan. Dan legden ze hun hand in de nek van de geit en leidde het naar de slootkant. Daar werd met een snelle haal de hals doorgesneden. Het dier bleef totaal rustig, dit is toch geweldig. Het dier bleef rustig, kende geen stress, dus het vlees blijft dan ook heel mooi.

De vrouw van het echtpaar had gevraagd of ze bij de slacht aanwezig mocht zijn. Dat is niet gebruikelijk bij Marokkanen, er werd overleg gepleegd waarna het akkoord werd bevonden. Anders was er geen slachterij, zo simpel was het ook weer.

Ze was erg onder de indruk hoe het allemaal ging en het vlees smaakte heerlijk.

Zo kan het dus ook.

Lia

 
Fijn, nog even en je bord ligt vol met wat gekweekte stamcellen, sausje gmo en iets wat in de verte nog wat weg heeft van groente. Nepvlees, nepkaas, nepeieren, nepgroente. Zo word je wel steeds verder afgesneden van je ware natuur.

Kunnen we de koeien en kippen als huisdier gaan houden zodat ze niet uitsterven als soort anders zie ik het somber voor ze in...

 
Juist niet. Als we dan toch geen echte producten meer eten, sterven we als mensen vanzelf uit en hebben de dieren de aarde weer voor zichzelf. En dat gun ik ze.

 
Gezien de enorme mediaaandacht en bewondering voor dit kunstvlees zie ik het over niet al te lange tijd wel in de supermarkt liggen. Misleiding is overal en dit is weer het zoveelste geval. De massa zal er ongetwijfeld weer helemaal intuinen. Of gedraag ik me nu als een zwartkijker? ;-)

 
Ik denk dat dat inderdaad zo gaat gebeuren. Diegene die vlees eten word een schuldgevoel aangepraat. Beter voor het milieu, teveel mensen die gevoed moeten worden, dierenmishandeling enz enz..

Ik zie wederom de zoveelste poging de mens verder af te brengen van zijn natuur. Alles bestaat uit een aantal moleculen die je in een lab kan nabouwen volgens sommigen. Newtoniaans wereldbeeld.

 
Deze hele situatie zou door de experts op het gebied van wapf/paleo etc. gebruikt moeten worden om de feiten op tafel te leggen in de media en zo de meer mainstream te bereiken mbt echt eten.Ze moeten gebruik maken van de aandacht die er nu geschonken wordt aan vlees/eten.

ad

 
Quote:
Nou, als iemand mij dat vlees voorzet, word ik spontaan weer vegetarier!


Dan ben je al vegetarier, want het nepvlees wordt vervaardigd van niet-dierlijke bouwstenen en hetzelfde geldt natuurlijk voor vegetarische 'vleesvervangers', of zoals jij ze noemt: schoenzolen!

Mike

 
Ik mag hopen dat we geen kweek eieren krijgen dan .

Zo hebben we nog een heel klein beetje kans om te overleven . :D

 
Is er iemand die aangaande dit onderwerp niet een bondig stukje kan schrijven hierover?

Waarin hoe ons een schuldgevoel wordt aangepraat, het opgedrongen vegetarisme, maar ook dat het onzin is en verwijzen naar vlees wat met respect voor de natuur tot stand is gekomen, voetafdruk en misschien linkjes naar TED filmpjes. En dat grootschaligheid het probleem is. Ben er zelf niet zo goed in maar deel hem dan graag. :-)

 
En daar is inderdaad het aanpraten van het schuldgevoel. In het stukje wat ik lees door Tanja gepost gaat het wel over bio industrievlees vol met toevoegingen. Natuurlijk is dat erg ongezond.

Het probleem wat ik vaak hoor is dat het niet allemaal biologisch grasgevoerd kan zijn omdat daar te weinig ruimte voor is. Door dr Oz word je zelfs weggezet als snob als je kiest voor biologisch gezond voedsel:

http://www.nutriculamagazine.com/nl/dr-oz-viciously-attacks-organic-foods/

Ja hoe krijg je het zo ver dat ze grote kuddes koeien vrij laten rondlopen over de wereld? Dat zou veel oplossen lijkt me.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan