"Snaaien"

Alexandra

New member
Sinds ik begonnen ben met het ophogen van de vetten heb ik geen behoefte meer gehad aan tussendoortjes, eten wat los en vast zit oftewel "snaaien". Dus ook totaal geen problemen gehad met voedsel dat dient als vulling en zeer bewerkt en ongezond is. Op het werk wordt ik daar iedere dienst weer mee geconfronteerd.

De eerste bottensoep die ik maakte heb ik aangevuld met quinoa en toen ingevroren. Flink wat quinoa deed ik erin, bang om te weinig kh binnen te krijgen. Vanavond heerlijk van gesmuld, lepel ghee erbij. En nu dus veel te veel koolhydraten binnen gekregen.

Heb sinds een half uur na het eten alleen maar zin in chips, friet, koek en snoep.... Heb echt wilskracht nodig gehad om niets te pakken op het werk. Thuis heb ik gelukkig niets in huis. Heb thuis wel een stuk kaas op, maar dat haalt de "trek" niet weg. Net als de liter melk die ik nog gedronken heb in de loop van de avond, ook niet heeft geholpen.

Ik hoop dat het morgen weer rustiger is. Het voelt echt als een strijd en dat is geen fijn gevoel.

 
ik heb weleens gelezen dat je dan water met sole kunt drinken rustig slokje voor slokje dat kan de behoefte aan tussendoortjes wegnemen

als je teveel kh binnenkrijgt krijg je inderdaad last van snaaien

 
In mijn ogen lijdt zo ongeveer de hele hedendaagse mensheid aan een koolhydraatverslaving. Ook ik ben er nog niet vrij van. Ik werk eraan om er stap voor stap van los te komen, maar wil mezelf erin niet forceren. De ene keer eet ik vetter dan de andere keer, want ik heb ook gemerkt dat vet eten tegen het snaaien helpt. Maar dan dien ik ook wel echt flink vet te eten en koolhydraten te minimaliseren.

 
het is ook niet makkelijk om tot ver in je volwassenheid altijd veel kh te hebben gegeten,suikers zetmeel en dan daar van af te komen

 
Ik vindt t erg bijzonder om te merken dat ik er zo lichamelijk op reageerde. Mijn lichaam die echt vroeg om meer en meer en de lichamelijke en geesteleijke onrust die dat teweeg bracht. Ik ben niet bang meer voor te weinig kh, te veel is me veel te ongemakkelijk :wink:

 
Voor sommige mensen werkt het om ineens vrij drastisch omlaag te gaan in kh. Dit lijkt bij jou ook zo te zijn, Alexandra. Voor anderen lijkt dit op de korte termijn goed te gaan, maar blijkt het op de langere termijn toch niet zo'n goed idee te zijn geweest. Zie mijn recente post hierover. Het hangt allemaal af van de staat van je bijnieren, je lever/galblaas en je alvleesklier en dus van de stabiliteit van je bloedsuikerspiegel en het vermogen van je lichaam om vetten te verbranden.

Mike

 
Ik ben me er zeer van bewust dat ik nog maar heel kort bezig ben met deze eetwijze. Ik doe vanuit de handvatten die jullie me hier bieden veel op mijn gevoel en ben blij dat mijn lichaam het aangeeft wanneer ik te veel koolhydraten eet. En dat ik de signalen herken met mijn bewuste ik. Ik verwacht dan ook dat mijn lijf het aan zal geven wanneer ik te laag zit in mijn kh en nu maar hopen dat ik ze net zo snel herken. Ik ben me er namelijk ook van bewust dat het triest gesteld is met mijn lever/galblaas en bijnieren. En ik denk dat mijn alvleesklier ook verre van happy is :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan