"prikkeldraad"nieren

Alexandra

New member
Ik heb sinds een paar dagen last van een prikkeldraadgevoel in mijn nieren. Wat ik bedoel met prikkeldraad is wat wij vroeger deden, het vel van de onderarms draaien bij iemand anders.

Het begon met 1 keer per dag en t lijkt steeds erger te worden. Het is nu een paar keer per dag en t lijkt langer aan te houden. Het duurt niet lang hoor, een seconde of twee max.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb het nooit eerder ervaren.

 
Geen idee wat dit kan zijn. Het zou kunnen dat er nu een zwakheid bloot komt te liggen. Ik moest ook 3 galkolieken krijgen om te beseffen dat ik een galblaasprobleem had. Momenteel is mijn alvleesklier gevoelig en opgezwollen, iets wat ik overigens met natriumbicarbonaat goed onder controle heb en houd. Laatst schreef hier nog iemand dat bica ook goed voor de nieren is. Ik heb er eens op gezocht en vond dit artikel op de site van Henk Mutsaers:

http://www.uitdaging.net/gezond/gezonde_functie_nieren.html

Mike

 
Even o.t. @Mike: enig idee waarom je alvleesklier gevoelig en opgezet is? Wat doet Natriumbicarbonaat daartegen?

 
Ik heb mijn Adrenal verhoogd naar 3 per dag ipv twee. Ik merk dat de stress weer oploopt nu t einde van mijn vakantie alweer nadert. Ik heb de bics vorige week besteld. Het is door de vakantietijd nog niet binnen.

Sla ik gelijk twee vliegen in 1 klap. Mijn alvleesklier speelde ook regelmatig op, maar door de verbeterde voeding is dit vele malen minder geworden. Blijkbaar willen mijn nieren me nu iets vertellen.

 
Heb je het voordat je Adrenal gebruikte of zijn dat 'bijwerkingen'?

Ik vind 3 wel erg veel... Ik kwam niet verder dan 2 per dag. En mijn laatste ervaring ermee was helemaal niet zo fijn, daardoor durf ik er nu niet meer mee te beginnen...

 
Quote:
@Mike: enig idee waarom je alvleesklier gevoelig en opgezet is? Wat doet Natriumbicarbonaat daartegen?


Ik denk dat ik een erfenis heb van enkele jaren geleden (2008-begin 2009), toen ik dagelijks een fruitsmoothie innam. Ik denk dat ik door de hoge concentratie van fructose mijn alvleesklier (en lever) zwaar heb belast en dat dit zich nu wreekt.

De gedachtengang om bica te nemen is omdat ik weet dat dit een zout is dat door de alvleesklier van nature wordt geproduceerd. Als deze is opgezwollen heeft deze het overduidelijk moeilijk en zal dus wel onvoldoende natriumbicarbonaat en enzymen produceren, was mijn gedachtengang. Via de rauwe melk krijg ik voldoende enzymen binnen, maar geen bica en dus ben ik dit ernaast gaan drinken. Mijn pancreas is sindsdien een stuk minder opgezwollen en gevoelig en ik drink nu 2 keer bica per dag.

Mike

 
Mijn eerste potje Adrenal heb ik vandaag opgemaakt. Ik slik het dus al een tijdje, ben begonnen met 1. Ik denk niet dat het een bijwerking daarvan is.

 
@ Mike :

Jouw blogs met betrekking tot de werking van magnesiumsulfaat en natriumbicarbonaat onder het kopje lever- en galreiniging afgelopen weekend nader bekeken en dit vond ik interessante materie.

Moet natriumbicarbonaat ingenomen worden in combinatie met water of kan dit gewoon als rijsmiddel aan b.v. glutenvrij brood worden toegevoegd ? Misschien een vreemde vraag maar wij hebben in onze keukenkast natriumbicarbonaat staan en bij de gebruiksaanwijzing staat een dosering van 1/2 lepeltje per bereiding. Tegenwoordig bak ik ons brood zelf en ik overweeg het natriumbicarbonaat op deze manier tot me te nemen in de hoop dat mijn man en 2 kinderen er ook voordelen van ondervinden.

Hier ook al roggebrood (met toegevoegd water) gebakken om de reden dat dit voedzaam is en dit van nature veel ijzer en magnesium bevat en ik hier tekorten van had. Zelf meng ik de rogge met wit speltmeel en voor een beter rijsproces lijkt natriumbicarbonaat een uitstekend hulpmiddel.

Trouwens hier ook alvleesklierklachten gehad. Gelukkig nu al heel wat minder. Zelf heb ik er last van als er teveel voeding met olijfolie binnen een kort tijdsbestek klaar gemaakt & gegeten werd. Wij bakken hier veel met grasboter en dan speelt dit probleem minder.

Vroeger ontregelde bloedsuikerspiegel gehad toen ik teveel bereidingen op basis van witmeel tot me nam. Het witmeel en suiker al enkele jaren geleden laten vallen en inderdaad kan fructose tot klachten leiden. Zie meer hierover in boek Antikanker van David Servan - Schreiber dat ik vorig jaar aangekocht heb in de periode dat meerdere mensen in mijn omgeving de diagnose kanker kregen en wij vonden dat we ons door betere voeding hier tegen dienen te beschermen.

Wat denk jij trouwens over het eten van aardappelen (friet niet meegenomen) bij de hoofdmaaltijd. Hierover vind ik heel tegenstrijdige informatie over terug.

 
Quote:
Moet natriumbicarbonaat ingenomen worden in combinatie met water of kan dit gewoon als rijsmiddel aan b.v. glutenvrij brood worden toegevoegd ? Misschien een vreemde vraag maar wij hebben in onze keukenkast natriumbicarbonaat staan en bij de gebruiksaanwijzing staat een dosering van 1/2 lepeltje per bereiding. Tegenwoordig bak ik ons brood zelf en ik overweeg het natriumbicarbonaat op deze manier tot me te nemen in de hoop dat mijn man en 2 kinderen er ook voordelen van ondervinden.


Nee hoor, geen vreemde vraag. Natriumbicarbonaat heet niet voor niets 'baking soda'. Van oudsher wordt ermee gebakken en het zat vroeger dus in de voeding. Er is echter 1 nadeel verbonden aan ermee bakken, nl. niet de bica zelf, maar de koolhydraten en de gluten die je binnenkrijgt via je baksels. Drinken is m.i. dus een betere optie. Als je wat dan ook drinkt, omzeil je ook de spijsvertering, een goed idee want de meesten van ons hebben in meer of mindere mate spijsverteringsproblemen. Maar als dit de manier is je man en kinderen dit ook binnen te laten krijgen is dit natuurlijk nog altijd beter dan helemaal niets!

Quote:
Hier ook al roggebrood (met toegevoegd water) gebakken om de reden dat dit voedzaam is en dit van nature veel ijzer en magnesium bevat en ik hier tekorten van had.


Waar we nu toch echt vanaf moeten is denken dat plantaardige voedselbronnen onze voedingstekorten gaan opheffen. Dierlijk voedsel bevat dermate veel geconcentreerde voedingswaarde, dat het allereerst plantaardig voedsel met twee vingers in de neus verslaat en daatnaast bespaar je jezelf de inname van al dat zetmeel en die koolhydraten. Ik verwijs opnieuw naar deze topic.

Quote:
Trouwens hier ook alvleesklierklachten gehad.


Des te meer reden om uit te kijken met alles wat je glucosespiegel (bloedsuiker) verhoogt. Lees dit artikel.

Quote:
Wat denk jij trouwens over het eten van aardappelen (friet niet meegenomen) bij de hoofdmaaltijd.


Uit alles blijkt dat je nog steeds gevoelsmatig je te veel vasthoudt aan zetmeelrijke plantaardige voeding i.p.v. vet- en eiwitrijke dierlijke voeding. Aardappelen zijn om twee redenen niet goed: het is zetmeel en zetmeel verhoogt je bloedsuikerspiegel en het is een nachtschade die o.a. nicotine (!) bevat.

Mike

 
drink je genoeg met dit warme weer in verhouding tot je zoutinname?, misschien dat het (prikkeldraad)gevoel je nieren zijn die vocht nodig hebben

 
Ik drink 1 tot 2 liever rauwe melk per dag en een halve liter water met sole. Het begon al voor het warme weer.

 
Alexandra,

Ik zou als ik jou was je water/sole inname verhogen en je rauwe melk consumptie wat verlagen.

Mijn zus had een tijdje terug last van pijn in haar rug, ter hoogte van haar nieren. Ik vroeg haar hoeveel water ze nog dronk.

Dat was ook alleen de 1/2 liter 's ochtends na het opstaan. Verder heel veel rauwe melk, kefir, slagroom en crème fraiche.

Ze heeft haar vet consumptie verlaagt en haar water/sole inname verhoogt. Binnen een paar dagen was ze van haar rugpijn af.

het waren dus haar nieren die protesteerden.

Lia

 
De tips van Lia werkte. De eerste dag was het wat lastig, want door te weinig melk werd mijn lever weer gevoelig. Een dag later de balans gevonden. En het hielp eigenlijk gelijk. Voel mijn nieren helemaal niet meer.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan