"makkelijke" manier om je lever te reinigen?

I-lady

Member
http://liverflushmoritz.blogspot.nl/p/mens-sana.html

Ik kwam deze site tegen en las over de heetwater kuur om je lever te reinigen,met het gebruik van speciale bioresonantiekorrels.

Volgens de site kun je dan binnen een maand van alle stenen af zijn..

Nu vraag ik mij dus af..heeft hier iemand ervaring mee? en kan dat wel..weet niet of ik het geloven moet.

 
Mijn vriendin heeft ze besteld en ingenomen en niets gemerkt. Ik ben dus bij lange na biet overtuigd. Er zijn geen 'makkelijke' manieren. It ain't no picknick!

Mike

 
Ja daar was ik al "bang" voor haha..ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk dat je in een maand kan oplossen waar eigenlijk minimaal een jaar voor staat.

 
Krijg eigenlijk wel weer direct een vraag..gewoon een gedachte die op popt..

Als je iedere dag een klein beetje bitterzout neemt..houdt je dan je gal/lever kanalen niet gewoon open? zodat je zeg maar iedere dag een beetje zuivert en stenen kwijt raakt..?

 
Ligt eraan hoe makkelijk of moeilijk je ontgift. Voor mij werkt het, maar ik ben een makkelijke ontgifter. Sommigen van jullie zitten potdicht.

Mike

 
Je kan ook baden in bitterzout. Dit helpt ook als algemene ontgifting. Bij interne inname met grote regelmaat heb ik begrepen dat het je darmflora kan aantasten. Of dit bij kleine doseringen ook geld durf ik niet te zeggen.

 
Dank jullie..zal ook wel liggen aan je algemene conditie denk ik..van de darmflora en je immuunsysteem oid.

Als ik baadt in gewoon badzout dan kan ik de volgende dag al blijven lopen naar het toilet..zal met bitterzout wel helemaal extreem zijn..

 
Ik denk niet dat het een knikkerbaan is, tenminste niet bij de meeste van ons. Door de galwegen open te zetten wil het nog niet zeggen dat de stenen er doorheen rollen. Er wordt de laatste tijd regelmatig geschreven dat zelfs de 4 glazen bitterzout bij de grote leverring niet voldoende zijn om eens goed naar de wc toe te gaan, dan is er nog iets extra's nodig om de sluizen open te zetten.

Daarnaast moet denk ik de lever en de gal gestimuleerd worden en dat doet bitterzout alleen niet. Vandaar dat ik toendertijd iedere morgen een milde zuivering deed.

Als ik nu diaree heb, dan zie ik het gruis en de stenen er tussen zitten. Ik ga ervan uit dat dit ook in mijn vaste ontlasting zit, alleen zie ik t dan niet.

Waarom steeds zoeken naar "short-cuts"? Waarom ga je niet aan de zuivering van Morritz?

 
Ik wist dat die vraag zou komen...ik "durf" de grote zuivering nog niet te doen,zit met extreem ondergewicht en uitputtingsverschijnselen en ik vindt de grote zuivering nogal een belasting voor mijn lichaam..daarom zou een "short-cut" heel fijn zijn als die zou bestaan.

4 glazen bitterzout is wel heel erg veel..dan is het alleen maar water wat eruit komt lijkt me op een gegeven moment?

 
Heb je wat aan ondersteuning dmv kruiden zoals bijvoorbeeld mariadistel?? Er zijn behoorlijk wat kruiden ondersteunend voor de lever en natuurlijk ook voedsel. Ik heb de reinigingen wel meerdere malen gedaan maar vond ze behoorlijk uitputtend. Zeker als je een mineralen tekort hebt goed opletten.

 
Ik ben even op je aan het teruglezen I-lady. Ik zou zeggen, lees het grote topic over de leverreiniging (nog?) eens door. Daar staat deze vraag echt we in beantwoord. Als jij je spijsvertering niet van boven af aan aanpakt, dan zal je dus ook niet goed verteren en blijf je met je ondergewicht zitten. Je zal ergens de boel moeten doorbreken. Je hebt last van je lever, gal en alvleesklier. Welke volgende stap moet erbij?

Jaren en jaren van jezelf (onbewust) ziek maken, vergiftigen, is niet op een simpele manier op te lossen.

Wat is volgens jou de belasting voor je lichaam? Ik vindt 2 dagen rust, 1 avond op tijd naar bed en de volgende dag er vroeg uit geen belasting.

 
Ja ik neem heel veel lever ondersteunend voedsel..wat mij vooral helpt is echt letterlijk lever eten.

Ik moet echt eerst wat meer aansterken voordat ik de grote reiniging ga doen..ik kom heel langzaam al wat aan door de wapf voeding dus dat is positief.

 
De belasting Alexandra..is dat echt alles eruit gegooid wordt,mijn darmflora in de war raakt,ik er hypo's van krijg..en een tijd niets kan eten..

Ik weet dat jij er anders over denkt maar ik ben er nog niet aan toe.

 
Jij denkt er blijkbaar ook anders over I-lady, want je blijft zoeken naar manieren om je lever en galblaas te zuiveren.

 
Ik kwam dit tegen..was er niet bewust naar op zoek,vondt het zo ongeloofwaardig dat ik het daarom hier neer gezet heb.En ja ik geef grif toe dat als er een makkelijkere manier zou bestaan dat ik daar blij om zou zijn..

 
Ik wil graag inhaken op iets anders dat ik lees op de gelinkte pagina:
Quote:
o We spugen veel te weinig onze gal. Anders gezegd we onderdrukken onze boosheid veel te vaak. Noordelingen zijn vaak erg beheersd in hun uitingen, ik verwacht dat Italianen, die i.h.a. een meer cholerisch karakter hebben, veel minder last zullen hebben van gal- en leverstenen.


Ik herken me hier heel erg in, ik had vroeger wel eens een hele sterke neiging om zomaar keihard te gaan schreeuwen, het voelde dan heel erg alsof er iets klem zat.

Ik vraag me wel af of het uiten van boosheid niet een stress factor is voor het lichaam?

Maar misschien is het beter een kortdurende stress(tijdens het uiten van boosheid) te ervaren dan een minder hevige maar langdurige stress(het opkroppen van boosheid).

 
Iedere morgen op nuchtere een uitgeperste grapefruit, 2 eigelen en 50 ml olijfolie. Je bent wel jaren en jaren bezig, maar het kan een start zijn.

 
@alexandra : 50ml olijfolie? ik doe maar een eetlepel. niet genoeg? meer?

@Ilady : niet denken, gewoon doen. je kunt voor alles bang zijn hey. ook voor diaree. ik kan er alleen maar van dromen want heb het nooit, alleen maar vastzitten. ben 1 vd personen die met 4 glazen bitterzout nog niet naar de toilettes gaat :lol: maar ja, na het 5de gaat het wel haha. doe het toch gewoon! clean that liver, al je angsten zullen verdwijnen, is ook een ziekte.

 
Het groeide (snel) naar alles meer. Hoe ik erbij kwam, geen idee. Een hele grapefruit voor het gemak. Met lepels enzo is niets voor mij. Ik schonk "gewoon" tien tellen, te vergelijken met ongeveer 50 ml. Ik voelde me er goed bij, dus dat ben ik blijven doen.

Gewoon uitproberen Converted. Ik denk dat jij ook wel wat meer kan gebruiken ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan