"Een diepe kijk voorbij Lyme"

G

Guest

Guest
Een hele slechte vertaling in de titel natuurlijk, maar deze lijst met tips en inzichten wilde ik jullie niet onthouden.

Het gaat in op Lyme, schimmels, auto-immuunziekten, parasieten enz.

Als er wat zinnigs over te zeggen valt, verneem ik dat graag in een reactie ;-)

 
hoi Vrysuyver, die Klinghardt, dat is wat mij betreft de lyme-opperdokter.

Hij had zelf lyme en hij is van oorsprong een Duitser: het land waar de ziekte van lyme voor het eerst vormen aannam in de buurt van het Zwarte Woud (de nazis zijn in DL begonnen met bioterorrisme op het eiland Riems: later is men in de VS verder gegaan op Plum Island).

Hij opereert als arts elk half jaar om en om in de VS en dan weer in Duitsland.

Deze persoon weet zoveel, dat ik er scheel van zie.

Deze passage sluit aan bij Mikes opvattingen:
Quote:
*We are 90% microbes. The ratio of microbes to normal cells in the body is 10:1. So as a favorite doctor of mine likes to say, "We are literally walking compost heaps!" Conclusion? Getting rid of all the bugs is neither beneficial nor realistic.


Dit is wat ik ook van mijn behandelaar heb begrepen:
Quote:
*Microbes live in our bodies in communities. They survive better that way. (Because it's easier to break a finger than a fist).- Dr. Klinghardt

. Klinghardt zei in een andere context dat er sprake is van wetmatigheden zelfs wat dit aangaat. Bijv. mijn behandelaar die ziet ook dat als je wondroos hebt, wat een naaste van mij had, en als die telkens terugkomt, dan heb je vaak ook andere infecties uit dezelfde kudde zoals herpes, gordelroos, netelroos e.d. in je verzameling zitten: anders kan die infectie niet telkens terugkomen: en dan moet je ze allemaal weghalen wil die ene niet telkens terugkomen. Handig om te weten dit soort dingen.

Klinghardt rept daarnaast ook van sinusproblemen bij veel mensen (met de ziekte van lyme) en dit is bij mij ook een hardnekkig probleem (nog steeds).

Hij legt de nadruk erbij bij de parasieten (ik wist niet van die link, maar het verbaast me ook weer niets).

Het gedoe met de netipot (ik heb hier een neusdouche), dat bevalt mij persoonlijk niet zo.

Mijn neus zit gelukkig niet dicht: wel de holten boven mijn wenkbrauwen trouwens.

Klinghardt heeft het ook nog over auto-urinetherapie: maar dat lukt mij vrees ik ook niet (elke ochtend bijv een glas van mijn eigen urine drinken).

Klinghardt heeft het zelfs over urine sprayen in de holten.

Nee dank je (denk ik nu).

Misschien kan ik wel het volgende nog eens proberen: dit hoorde ik een lymepatient vertellen: de ochtendurine om de navel smeren.

Dit had ze geleerd van een behandelaar.

Via de huid nemen we ook alles op nietwaar?

Zover wil ik nog wel gaan, maar ik was het alweer vergeten, dat ik dat misschien nog wel wilde gaan doen.

Hij zegt ook dat cortisolproblemen ook een link hebben met problemen in de darmen (de vilii en darmflora).

De relatie tussen straling en schimmels is ook belangrijk bij hem.

Als hij mensen in behandeling krijgt is straling het eerste waar hij de nadruk op legt en als mensen op dat punt niet de nodige aanpassingen in huis willen aanbrengen gaat hij niet verder met ze: want dat blijft volgens hem dan water naar de zee dragen.

Hij zegt dat liposomale kruiden/vitaminensuppletie (dus met een vetlaagje eromheen) de voorkeur verdient: het vet om de supplementen heen maakt dat de microben in de darmen de suppletie niet opeten zegt hij.

Melatonine is een probleem voor lymepatienten schrijft hij.

Sinds ik de uvb-lamp heb: is mijn evt. melatoninehuishouding in elk geval nul komma nul probleem meer: ik val als een blok in slaap.

Hij zegt: als de lyme uit de weg is geholpen: dan is de conditie weer voor 60% terug, maar dat was het dan ook.

Dat is ongeveer het niveau dat ik nu heb: 60% van mijn oude niveau van vlak voor ik in elkaar zakte in 2007.

Ik ga voor de hoofdprijs en het gaat almaar beter, maar wel met een slakkengang bij mij.

Deze vond ik wel apart:
Quote:
*Many homes in the United States are conducive to mold growth. Homes constructed of plastic and wood grow mold faster than brick homes.



Dit pleit voor stenen huizen versus houten huizen ivm schimmelvorming.

Oja deze:
Quote:
*Bartonella, a Lyme coinfection, induces the breakdown of an enzyme that breaks down connective tissue (so that we become "comfortable" food for the bugs).

Ik heb lange tijd niet kunnen lopen op schoenen zonder verende zolen omdat ik geen bindweefsel meer over had onder mijn voeten: bij mij was ook bartonella aangetroffen in mijn bloed. Ik ben er gericht op behandeld en nu kan ik weer op niet-verende zolen lopen gelukkig.

Dank voor de link Vrijzuiver!

Ik kende deze samenvatting van een lezing van Klinghardt nog niet.

Het is altijd een verrassing waar hij nou weer mee komt.

 
Als het puur gaat over de ziekte van lyme, dan is dit een cruciale passage en een typische wijsheid van Klinghardt:
Quote:
*According to Dr. Klinghardt, most people's Lyme disease symptoms are not from Lyme. The primary role of Lyme disease is to suppress the immune system so that other bugs and factors can cause symptoms.

Later zegt hij dit:
Quote:
*Lyme (borrelia) doesn't run from white blood cells, but rather, hijacks and takes them over, so that they won't make antibodies to infection

Dat is het verschil tussen lyme en elke andere infectie: er is geen 1 andere infectie die uit zichzelf de witte bloedlichaampjes aanvalt. Maar dan nog zegt Klinghardt dit:
Quote:
A diagnosis of Lyme disease doesn't explain the severity of people's illnesses in the United States because most of the people who live in the black forest in Germany have Lyme disease and are relatively healthy!


 
Deze kende ik trouwens ook nog niet zo duidelijk, maar klinkt wel logisch:
Quote:
*Osteoarthritis is a symptom of insulin resistance


 
Dit
Quote:
inserting a balloon of sorts up the nose (neural cranial restructuring) can reset the cranial bones so that proper air flow is restored to the sinuses and brain

wil ik trouwens ook nog wel overwegen tegen de sinusitis!

 
Heb mijn eerste supplementen voor komende tijd binnen voor het bestrijden primair lyme en secundair andere nare beestjes.

Mijn behandeling word ook wel de epignar protocol genoemd.

Komt er in het kort op neer dat je eerst de cystes en celwand van de lyme/bacterie kapot maakt met o.a. burbur,samento,epignar.

Daarnaast flink ontgiften met groene klei,gluthation en nog wat middelen vanwege de toxines en andere rommel in je lichaam.

Dan je immuun ondersteunen met een vrij hoge gedoseerde vitamine c poeder supplement,magnesium malaat,enzymen etc.

Ben benieuwd, theoretisch vrij zaligmakend maar ben toch vrij sceptisch.

Maar kan eindelijk aan de behandeling beginnen die ik wou!

Nog meer mensen die in een behandeling met supplementen of dergelijke zitten voor primair lyme ziekte?

Groet Jordy

 
PROTOCOL EPIGENAR

EERSTE MAAND

Neem 15 minuten voor het ontbijt:

  • Glutathion HPU 2 capsules

  • Kurkuma 2 capsules

  • Oregano 1 capsule

  • Quercetine 250 mg 2 capsules

  • L-cysteïne 500 mg 1 capsule

  • Enzymcomplex 2 capsules

  • Paraepigenar starten met 1 druppel in een beetje vruchtensap en in de loop van 1 maand geleidelijk verhogen naar 1 0 druppels. Verhoog met 1 druppel per 1 tot 3 dagen

  • ZNatural 5 druppels in water


Neem 1 uur na het ontbijt:
  • Groene Klei (Lüvos) 1 theelepel in water

  • Natriumascorbaatpoeder 2 theelepels in water 5-10 minuten na de groene klei

Neem 30 minuten voor het avondeten:
  • ZNatural 5 druppels

  • Burbur 10 druppels

  • Enzymcomplex 1 capsule

  • Magnesiummalaat (Jigsaw) 2 capsules/tabletten

Neem 1 uur na het avondeten:
  • Groene Klei 1 theelepel

  • Natriumascorbaatpoeder 2 theelepels 5-10 minuten na de groene klei

TWEEDE MAAND EN VERDER

Voeg in deze maand de volgende middelen toe aan het protocol van de eerste maand: 15 minuten voor het ontbijt:
  • Banderol 10 druppels, in de loop van de tweede maand geleidelijk verhogen naar 20 druppels


30 minuten voor het avondeten:
  • Samento 1 druppel, in de loop van de maand verhogen naar 15 druppels


Voor het slapen:
  • Epigenar 1 druppel in wat vruchtensap, in de loop van de maand verhogen naar 10 druppels

UITLEG MIDDELEN

Epigenar - tegen anaeroben, Borrelia en virussen - stimuleert immuniteit en ontgiftiging - bloedvatreiniging - herstellend vermogen

Para-epigenar: - tegen parasieten

Glutathlon-HPU formule - ontgiftiging en energie

Curcuma/Oregano/Quercetine: - gal/lever/darm/nier; “NSAID”; antischimmel

L-Cysteïne: - cystes en parasiet; stimulans eigen afweer

Enzymcomplex: - leverstimulans; eiwitten om parasiet/cyste

Magnesium malaat: - Borrelia verbruikt magnesium; ontspanning

Burbur-detox: - lever/nier/lymfe detox; plus 2l. water!

Banderol: - doodt alle vormen van Borrelia en Sam.

Samento: - toxinen/immuunstimulans/Borrelia e.a. micr.

Bij 1000+ personen is dit protocol effectiever gebleken dan het Cowden protocol.

 
Hoi Jordy, goed dat je eraan begint.

Je zal je de komende tijd beroerder voelen een tijd dan je al was, maar laat het je niet ontmoedigen.

Ik heb ongeveer ook het epigenarprotocol gedaan kennelijk, achteraf beschouwd.

Het was geen pretje, maar wel de moeite waard.

Ik ben nu stukken beter.

Glutathion kun je ook verhogen door koffieklysma's/mariadistel maar je zit daar vast niet op te wachten:)

 
Nog een diepe kijk:

Quote:
Ziekte van lyme voor een monddode bevolking

19 maart 2013 by Sophia Dijkhuis Vassiliou

Ziekte van Lyme: voor een monddode bevolking

De diagnose is nog maar net gesteld of ik trek alweer op onderzoek uit. De wereld verandert en in de meeste gevallen is dat niet ten goede, hoe hard een groeiend aantal mensen ook zijn best doet. Mijn geschiedenisleraar op het gymnasium zei vroeger altijd dat je verbanden moest leggen. Ik was er niet zo goed in en had maar een mager zesje op mijn eindexamen, maar ik weet nu hoe dat kwam: ADHD-klachten. Maar IS dat wel ADHD of gaat het om iets anders? Alle klachten van mezelf en heel veel anderen bij elkaar opgeteld leveren een interessant geheel op aan informatie. En een voorlopige conclusie, al kan het zijn dat er nog wel een Lyme deel 2 zal komen.

borrelia burgdorferi

borrelia burgdorferi

Toen ik Neerlands enige auto-immuunziekten-arts Paul van Meerendonk mailde met mijn vermeende MS-klachten, schreef die gelijk terug: het kán ook de ziekte van Lyme zijn. Inmiddels is de diagnose gesteld. Ik reageerde verbaasd dat mijn moeder een teek beslist gezien zou hebben. Ik zocht wat informatie op via goeie ouwe reus Google en las gelijk dat heel veel mensen nooit een tekenbeet gehad hebben, maar toch Lyme hebben. Niet alle tekenbeten schijnen zo’n herkenbare roodomrande plek te veroorzaken. Maar er is meer.

Als je de ziekte van Lyme niet meteen herkent of een tekenbeet niet direct rigoreus aanpakt, krijg je langdurige klachten: misselijkheid, eindeloze vermoeidheid, stijve spieren, last van geprikkelde zenuwen, voedselintolerantie, verwardheid, vergeetachtigheid (adhd!), onmogelijkheid om overzicht te houden, neiging jezelf af te zonderen van anderen (autisme!), je onbegrepen voelen, dyslectische klachten zoals moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen, zenuwtics (syndroom van Gilles de la Tourette), hartkrampen, hartritmestoornissen, vaak grieperig zijn door verminderde weerstand, verslechterende ogen, verlammingen, maagzuur, oude trauma’s die steeds weer terugkeren, hoe vaak je ze ook verwerkt …

Ik herkende deze symptomenlijst gelijk … kijk maar eens op deze website, waar een enorme lijst met ascensiesymptomen staat. Alle klachten die bij de ziekte van Lyme horen, komen erin terug.

Weet je nog wat ik vertelde over het ascensieproces? Het is het proces van bevrijding uit het materialistische en jachtige slavenbestaan. Je wordt je ervan bewust dat je voor de gek gehouden wordt door de overheid, de grote bedrijven, de farmaceutische industrie, het monetaire systeem en de hele rest en je bevrijdt jezelf daaruit. Je vindt je passie terug als je geluk hebt en gaat je dan bezighouden met dat waar je die passie voor voelt. Maar niet iedereen vindt zijn of haar passie tijdens of na het ascensieproces! Nogal wat mensen blijven steken in die aanhoudende klachten van vermoeidheid en (zenuw)pijnen. Hoe kan dat?

Dat er een duistere macht is, dat weten we nu wel. Of je ze nu Illuminati noemt, de Elite, de Duistere Dames of nog anders, ze zijn er. En de top van die duistere machten is niet fysiek, maar etherisch. Dit is moeilijk te verwerken voor veel mensen, omdat ze dan de controle kwijtraken over die machten, maar het is nu eenmaal de realiteit. En controle hebben we sowieso niet over ze, dus laat die maar gaan en kom eventjes mee in mijn redenering.

De hersenen

Het ascensieproces begint in je hoofd, want je gaat anders denken. Je intuïtie (rechter hersenhelft, grote hersenen) wordt tijdens dit proces aangescherpt en vaak gaat dat ten koste van het logische redeneren (linker hersenhelft in grote hersenen). Om zichzelf te verdedigen, zeggen veel mensen dan dat je moet VOELEN en niet altijd maar logisch denken. Nu heb ik misschien gemakkelijk praten met mijn hoogbegaafde koppie, maar mijn ervaring daar in die bovenwereld is nu juist dat je logisch en vooral ook kritisch moet blijven nadenken. Je hebt twee hersenhelften gekregen van God en de Godin: probeer ze beide te gebruiken, zo adviseert ook de Koran.

Goed, nu denk je anders dan de meeste mensen, met al die inzichten. Voor de gemiddelde mens ben je een ‘complotdenker’ geworden en dat neem je dan maar voor lief. Enigszins autistische gedachten slaan toe: je hebt helemaal geen trek meer in die mensen, die nog in het oude paradigma leven. Je voelt je onbegrepen en eenzaam en begrijpt jezelf niet eens meer. Waar worden die klachten eigenlijk door gevoed, waar ontlenen ze hun bestaansrecht aan?

Wat dacht je van een opkomende vermoeidheid, constante uitputting zelfs? Je hebt de energie niet meer om met mensen om te gaan of zelfs maar samen te werken, die zo anders denken dan jij. Misschien krijg je last van je gewrichten, je zenuwen, je spieren, je hart of krijg je allerlei pijnen. Zo erg dat je helemaal niet meer kunt werken en in de ziektewet terecht komt. Nog meer isolement, nog meer onbegrip, een hoop trammelant met uitkeringsinstanties die helemaal geen zin hebben om jou van een inkomentje te verzekeren. Je zakt weg in een vermoeide situatie, in onmacht en houdt geen energie meer over om van het leven te genieten. Misschien houdt je relatie het niet en valt je gezin ook nog uit elkaar.

Mijn arts vertelde me direct dat heel veel mensen, die MS lijken te hebben, ALS, fibromyalgie, ME/CVS (vermoeidsheidsziekte) of nog andere auto-immuunziektes, feitelijk de ziekte van Lyme hebben. Al die moeilijk diagnosticeerbare ziektes met ‘vage klachten’ komen bij elkaar in één groot complot zou ik bijna zeggen. Een ingewikkelde ziekte, die veroorzaakt wordt door één klein beestje: de Borreliabacterie. Maar de ziekte van Lyme kan ook veroorzaakt worden door de beet van een steekvlieg, mug of bij, las ik op het internet verder nog en ze kan ook erfelijk of seksueel overgedragen worden.

Tot zover het fysieke gedeelte. Maar ik heb op mijn reizen ook etherische verschijnselen gezien; het gekste dat ik ooit heb aanschouwd: overdracht van een ziekte via etherische robotbijen op bloemen. Inmiddels is dit project ontmanteld overigens. Die bijen vlogen uit en verspreidden IETS via allerlei bloemen naar heel veel naaldbomen: met etherische bacteriën besmette teken! Maar de duistere machten hadden tot voor zeer kort de mogelijkheid om hun etherische gruwelen te materialiseren. Ze hadden daartoe hele systemen aangelegd rondom de aarde, die we een half jaar geleden hebben verwijderd. En dus werden die door etherische robotbijen verspreide teken fysiek. Ze beten je en dan …

Welk stofje gebruiken teken bij hun beet? Histamine, een stof om een opening in je huid te maken, waardoor ze je bloed kunnen opnemen. Histamine in je maagdarmkanaal zorgt voor een verhoogde productie van maagzuur en ook van adrenaline, volgens de Wikipedia. Maar het zijn maar een paar van de klachten, die daardoor veroorzaakt worden. Wat ik verder nog vind bij de meeste mensen die ik behandel, is een grote bak met belladonna, een zwaar gif. Dat wordt druppelsgewijs toegediend aan de persoon in kwestie via een snoertje.

Dit schrijft Mellie Uyldert in haar plantenencyclopedie over de wolfskers (belladonna): … De zwarte bessen van deze plant zijn zeer vergiftig, zoals de naam reeds aangeeft. Ze bevatten atropine [ ...]. Bij vergiftiging wordt dus de pupil verwijd, de keel droog, de pols snel, het gezicht rood. Men geraakt in een opgewonden toestand met deliriën en manieën, hallucinaties en nachtmerries. Deze ontstaan, doordat het vergif het ik gedeeltelijk uitschakelt …

Dus: je wordt bij jezelf weggehaald en je kunt gemakkelijk beïnvloed worden door allerlei informatie. Je bent minder goed in staat die correct te verwerken. Toch zijn een beetje histamine en een paar bakken gif in je etherische lichaam niet voldoende om je ziek te maken. Er moet ook op het fysieke niveau iets gebeuren. In het geval van Lyme is dat die bacterie en die komt nu vaker voor, doordat er zich ruim een decennium geleden daadwerkelijk een temperatuurstijging voordeed. Die zorgde ervoor dat de bacteriën enorm in aantal toenamen.

Wat doet nu die bacterie in je systeem, waardoor je zoveel klachten krijgt?

De Borreliabacteriën poepen en plassen overal en ergens in je lichaam. Verder bijten ze je overal. Met al die uitscheiding die kleine infecties veroorzaakt, blokkeren ze allerlei verbindingen tussen je hersencellen, waardoor je dyslectische klachten krijgt, je minder kunt concentreren, je geheugen verzwakt enzovoort. Om te kunnen poepen, eten ze ook: jouw vitamines, mineralen, enzymen, sporenelementen en andere belangrijke ingrediënten van je lichaam. Dan gaan ze verder je lichaam door. Je krijgt maagklachten en daardoor voedselintolerantie, kunt niet meer goed tegen lawaai en mensenmenigtes, je zenuwen en spieren willen niet meer zo goed, je wordt traag en raakt verlamd, oververmoeid, je ziet minder goed …

Geen ascensieklachten, maar de ziekte van Lyme. Een ziekte die is uitgevonden om je lam te leggen in het geval je kans ziet om jezelf te bevrijden uit het slavenbestaan en uit de leugens van de overheden op deze planeet. Want vrije zielen, daar houden Delilael en haar duistere slaafjes niet zo van.

Nog een hamvraag: is er ook iets te doen tegen de ziekte van Lyme?

Gelukkig kan ik deze vraag positief beantwoorden. Ik ben zelf geen arts of therapeut, maar genezer. Ik zie dus alleen wat er gebeurt in het etherische lichaam en pluk die dingen eruit, die daar niet horen. Dat wat er wél hoort maar weg is, vul ik weer aan. Afhankelijk van de klachten die je hebt, kun je orthomoleculaire geneesmiddelen nemen in heel hoge doses. Die grijpen de bacteriën bij hun kladden en herstellen de infecties die zij veroorzaakt hebben en waar je last van hebt. Maar het is ook nodig om de bacteriën uit het etherische lichaam weg te (laten) halen. Doe je dat niet, dan kúnnen klachten altijd weer terugkomen. Het is een chronische ziekte, die ingewikkeld in elkaar zit en een enorme impact op je systeem heeft. Verwacht daarom niet dat het heel snel weer genezen zal zijn.

Over mezelf kan ik het volgende zeggen: ik vertelde al dat ik het afgelopen jaar zo ziek werd, dat ik altijd uitgeput was, me ellendig voelde en aan mijn heupen en schouders begon te verlammen. Mijn ogen werden steeds slechter en mijn geheugen deed niets meer. Mijn huisarts weigerde medewerking te geven, door me door te sturen naar het ziekenhuis en dus ging ik mezelf steeds meer healings geven. Ik haalde tonnen en tonnen aan gigantische objecten uit mezelf, maar de ziekte bleef sneller verergeren dan dat ik er iets tegen kon doen. Uiteindelijk kon ik afgelopen januari opeens toch weer lopen en ik was een stuk minder vermoeid. De rest van de klachten is nog niet verbeterd, maar ik weet dat ook dat zal gebeuren.

Ik gebruik naast de healings orthomoleculaire geneesmiddelen, omdat de genezing anders erg lang duurt. Ik denk, zoals ik de situatie nu zie, dat beide zaken nodig zijn om deze ziekte uit je systeem te kunnen bannen en ben erg blij dat het toch mogelijk is om er iets aan te doen.


©Sophia Dijkhuis 2013 - http://nieuwetijdskinderen.wordpress.com - www.goudenera.nl

http://nieuwetijdskinderen.wordpress.com/2013/03/19/ziekte-van-lyme-voor-een-monddode-bevolking/

 
Onder het onderwerp Ischias vraag ik wie met me wil mailen over Lyme.

Die vraag is hier beter op zijn plaats.

Alles wat Sophia, in het artikel hierboven, schrijft herken ik.

Ik heb deze ziekte vermoedelijk al ca. 30 jaar en ben er niet best aan toe momenteel.

Tussendoor ook hormonale problemen, maar ook dat kan allemaal verergerd zijn door die ziekte (begrijp ik nu door veel te lezen)

Graag advies waarmee te beginnen om nu echt deze besmetting aan te gaan pakken.

 
hoi Joy, ik wil wel met je mailen over Lyme.

Ik zal een mailtje aan Mike (de beheerder sturen) en hopelijk stuurt hij deze aan je door Joy.

 


Zouden jullie willen kijken naar de nagels en/of de huid vanaf 3:42

Komt dit bekend voor?

 
Ik kwam deze tegen op Facebook dus plaats hem hier...

http://tv.greenmedinfo.com/woman-cures-debilitating-lyme-disease-naturally/

 
bij Dr Mercola vandaag:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/09/04/lyme-disease.aspx?e_cid=20130904Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20130904Z2

Onze katten hebben regelmatig teken (wekelijks)en onze honden soms. We verwijderen ze met tekentangetje.

Ze lijken kerngezond, ik vraag me toch af hoe het kan, ik zie geen problemen, tot nog toe, terwijl een hoog percentage van de teken besmet zou zijn met Lyme.

De eerste vrouw (patient) in het filmpje werd wakker met een verlamd gezicht door lyme.

Ik had geen zin/tijd om verder te kijken, dus ken niet het hele verhaal.

 
Elke "besmetting" zal door een gezond organisme vernietigd worden. Het is niet de bacterie, maar het slechte afweersysteem dat ziekte laat ontstaan, vaak is dat een poging om alsnog de boel te schonen, redden wat er te redden valt.

Bij echte epidemieën zoals de pest, is er altijd sprake van grote armoede en dus ondervoeding. Dergelijke epidemieën zijn er al lange tijd niet geweest. tijdens zo'n echte epidemie zijn er altijd heel wat overlevers die helemaal niet ziek worden, terwijl ze wel besmet zijn geweest.

 
Hier een goed artikel van Mercola over Lyme, dat bevestigt wat Gerard hierboven schrijft. Er is meer aan de hand dan een tekenbeet alleen:

Quote:
If you are one of those people that are sensitive to alcohol, medications, antibiotics or perfume, this is a sign that you likely have a methylation defect in your genetics. The methylation pathway is a detoxification pathway in your body that clears toxins. Lyme disease sufferers often have a methylation problem, especially those people with neurological symptoms that are unresponsive to conventional treatments.


Mike

 
Hallo Mike, het methyleringsprobleem is al wel een tijd onder de aandacht van ME/CVS-artsen.

Toch konden zij velen van hun ook lymepatienten niet helemaal back on track krijgen als ze niet ook de lyme zelf aanpakten bij de patienten.

De lyme zelf is ook echt een probleem als die eenmaal poot aan de grond heeft gekregen bij iemand.

Bijv. het afweersysteem herkent de lymeinfectie niet omdat deze zich in het afweersysteem genesteld heeft (in de witte bloedlichaampjes) en ook worden de afvalstoffen niet afdoende herkend als lichaamsvreemd.

Plus ik las pas over het fenomeen lipofectie:
Quote:
Borrelia eiwitten die chemisch worden opgenomen in de menselijke celmembranen roepen een auto immuunreactie op tegen de getransfecteerde menselijke cellen.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=7843 Dit verklaart het fenomeen auto-immuniteit bij lyme.

Deze persoon vroeg zich ook af waarom honden geen lyme krijgen (als dat klopt):


Quote:
The reason dogs & cats rarely get Lyme, is because their bodies make

2 gms of vitamin C hourly.

Meaning the way to treat & prevent Lyme is to take 2 grams of vitamin C hourly.

You can take 3 grams an hour if you want.

Try it. The worst you can get is loose stools.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan