pup met gebroken bekken

G

Guest

Guest
Een jonge hond van mijn nicht is pas aangereden en nu is zijn bekken gebroken.

Opereren kost teveel en nu gaan ze proberen met morfinepleister en niet lopen( hij mag niet uit de bench) om het zo te laten genezen. Dat was een idee van de dierenarts.

Zou er wat zij zodat het bekken beter geneest?

Ik dacht misschien bottenbouillon, maar dan zonder kruiden en zout zodat het echt puur gelatine en vet is , zou dat wat zijn om over zijn eten te doen.

Ik dacht misschien helpt de gelatine zijn bekken sneller te genezen?

Is dat zo?

heeft iemand nog andere tips?

sheila

 
Wel met keltisch zeezout toegevoegd, voor de nodige mineralen. En verder wapf hondenvoer. Maar daar is al genoeg over geschreven.

 
Wat een dierenleed, begin dan niet aan een hond als je hem niet kan verzorgen. Sorry hoor.

 
Als het bekken gebroken is,kan dat dan weer rechtgroeien zonder operatie.Of zal het beestje mank worden.Ik vind dit wel ook heel erg hoor,zou alles op alles ervoor zetten.

 
Ja, het zal weer aan elkaar groeien maar zonder steun zal dit niet recht gebeuren, en dat heeft gevolgen voor de toekoemst. Een pup zal zeker niet 6 weken stil in dezelfde positie blijven tot het vast is gegroeid.

 
ja ik vind het ook zielig , maar een paar duizend euro is in deze tijd best wat geld.

zeker als je een gezin hebt met 4 opgroeiende kinderen en we in een crises leven.

 
Quote:
Opereren kost teveel en nu gaan ze proberen met morfinepleister en niet lopen( hij mag niet uit de bench) om het zo te laten genezen. Dat was een idee van de dierenarts.


Quote:
Dat vind ik gewoon dierenmishandeling,sorry.


Dit gebeurt wel vaker hoor. Soms zelfs zonder dat je het doorhebt. Mijn kat had een complex gebroken poot die vanzelf weer is genezen, zonder enige kreupelheid. Daar kwamen we jaren later pas achter toen er om een andere reden een foto nodig was. Als het beestje geen pijn lijdt (al dan niet met medicijnen) dan is het ook zo sneu om hem gelijk maar in te laten slapen.

 
Bij katten werkt het anders als bij honden. Bot structuur is ook groter.

En omdat mensen wel dieren willen maar geen geld willen uitgeven als ze wat mankeren gaan we dit dus maar goedkeuren. Blijf erbij neem dan geen dier. Jij bepaald of het beestje bij jou komt wonen deze keus maakt het dier niet zelf.

 
Niet in laten slapen,dat zeg ik ook niet.

Maar ik heb ook 4 kinderen,en die gaan voor.

En ik vind huisdieren heel lief,zou graag een poes willen hebben.Maar omdat ik weet dat een dier veel geld kan kosten begin ik er niet aan.

Hoop het allerbeste voor het beestje,operatie of niet

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan