psoriasis

Dirtsa

New member
Al even gezocht op de zoekfunctie, maar niet kunnen vinden wat ik zocht..

Mijn vader heeft al geruime tijd last van bultjes/jeuk op zijn haargrens (achterhoofd). Ook heeft hij op de ellebogen een beginnende uitslag. De doktor dacht dat het achterhoofd eczeem was en op de ellebogen een beginnende psoriasis (zijn vader had dit ook precies op dezelfde plek)

Nu wil ik hem graag adviseren wat te doen, het zal zeker van binnenuit komen.. maar ik weet niet zogoed wat ik hem kan vertellen?

wie heeft er ervaringen mee?

 
Ikke,

Jouw ouders eten toch 'normaal' en vinden wat jij doet allemaal maar teveel 'gedoe'? Dan is dit wat je krijgt. Als het lichaam gifstoffen weert via de huid, dan komt dit omdat ze er niet 'van onderen' uitkomen, dus via de lever en nieren. De schildklier zal ze dan via de huid willen lozen of de bijnieren via de longen. Dit is foute boel, want dit betekent dat de gifstoffen in de bloedstroom terecht zijn gekomen.

De lever had ze vetoplosbaar moeten maken en via de darmen moeten lozen (ontlasting) en de nieren had ze wateroplosbaar moeten maken en via de blaas moeten lozen (urine). Dit gebeurt niet en dus is er sprake van een verzwakte lever- en nierfunctie en daarmee een verzwakte ontgiftigingscapaciteit. Helaas gebeurt dit elke dag bij mensen die 'gezond eten' en 'gezond leven'. Elke dag dat ze niet het roer omgooien en echt voedsel gaan eten slopen ze zichzelf een klein beetje meer.

Je ouders doen er dus verstandig aan wat meer richting jouw voedselpatroon op te schuiven. Te beginnen met het weggooien van foute plantaardige boter en bakolie en het terugbrengen van de koolhydraatconsumptie tot 100 gram per dag!

Mike

 
Mike,

Quote:
Jouw ouders eten toch 'normaal' en vinden wat jij doet allemaal maar teveel 'gedoe'?


Dat klopt, zo hebben ze er een tijd lang tegenaan gekeken, maar ik merk een ontwikkeling... Vorig weekend heb ik beide kunnen overtuigen dat de Becel Pro activ echt niet zo goed is voor hun cholesterol en ze beter echter roomboter kunnen nemen. Met een aantal uitgeprinte artikels zijn ze over deze streep :)

Gister lang tochtje in de auto met pap en eens goed met hem gepraat. Het was een heel fijn gesprek, eindelijk voelde ik dat hij open staat voor wat ik ondertussen aan kennis heb over voeding. Hij gaf ook toe dat hij hier een tijd lang niet voor heeft opengestaan, maar wilde zich er nu toch wat meer in gaan verdiepen...

Vooral ook omdat mijn moeder op het moment enorm aan het aankomen is, ze heeft een ontzettend dikke buik en pap vroeg me of ik niet met mam kon praten, wat handreikingen geven om wat af te gaan vallen.

Wel lastig, want dan zal ik zo'n beetje alles wat ze eet gaan afkraken :(

De boter is dus de eerste stap.. Wat minder KH zou dan de beste vervolgstap zijn...

Maar hoe leg ik mijn vader uit dat deze huidziekte een gevolg is van de voeding? hoe overtuig ik hem?

 
Mannen zijn gevoelig voor vergelijkingen met auto's. Soms is 1 enkele one-liner veel effectiever dan 100.000 woorden. Zeg hem: Je gooit toch ook geen diesel in een benzinemotor? Dan loopt de boel helemaal vast! Dat is wat jij ook doet met voeding. Je voeding is je brandstof en jouw 'motor' loopt vast door de verkeerde brandstof.

Mike

 
Ikke je vader moet veel groene thee gaan drinken dat zou de celdeling vertragen.

 
Pap drinkt de laatste weken groente thee en dacht ook dat brandnetel thee hem zou helpen tegen de uitslag, helaas :(

Ik heb het gevoel dat ze er nu wel klaar voor mijn om advies te krijgen, of in ieder geval te horen wat ik geleerd heb in al die tijd.

Ik vind dat wel altijd lastig, waar begin je mee? Ok, de boter.. maar dan, brood eruit? welke stappen zijn voor dit soort mensen het gemakkelijkst te nemen en merken ze ook verschil in hun gezondheid.

Ik zou het super vinden als ik pap kan helpen van zijn uitslag af te komen..

Hoe pak ik dit aan?

 
Het gaat helaas niet altijd eenvoudig weg om consumptie van de goede voeding, dat kan sowieso nogal persoonlijk zijn. En de vraag is vervolgens wat goede voeding is, ook voeding van de beste bioboeren bijvoorbeeld bevatten nauwelijks humussen en fulvinezuur, de grote transporteur van voedingsstoffen van cel naar cel, en toxines van cel naar cel (naar buiten). Geef een zieke plant, dier of ziek mens fulvinezuur en je weet niet wat je meemaakt...Gelukkig komen er in NL steeds meer experimenten waarbij bijv. akkers maar ook kippen worden voorzien van fulvinezuur, resultaten zijn zeer hoopgevend!

 
Ik heb net even wat gelezen over fulvinezuur, maar het klinkt allemaal goed. Er staan veel hele goede verhalen op internet over fulvinezuur. Is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft?

En gezien het een natuurlijk product is wat ontstaat bij het maken van compost, zou je dit zelf ook kunnen maken?

 
Ten eerste, hartstikke fijn dat hij er in ieder geval een beetje voor open staat. Ik heb twee familieleden die best wel willen maar als het puntje bij paaltje komt niet durven of er geen opofferingen voor willen doen.

Ik kon er dit over vinden:

Quote:
Psoriasis is a chemical imbalance between 2 enzymatic regulators cyclic adenosine monophosphate (cAMP) and cyclic guanidine monophosphate (cGMP). Normally cAMP is dominant, but in psoriasis cGMP becomes dominant, and this increase of cAMP is responsible for the increased cellular division seen in psoriasis.

Levels of cAMP can be elevated with various herbs. My favorite choices are coleus forskohlii and zizyphus seed. To protect the breakdown of cAMP by a liver enzyme you can add yerba mate', watercress or nettle leaf with the forskohlii or zizyphus.

Other factors that can be involved in the formation of psoriasis include poor digestion, liver insufficiency, and nutritional deficiencies, especially omega 3 fatty acids, and antioxidants including vitamin A, zinc and selenium.

Digestion and liver problems can be assisted by the use of digestive bitters. Digestive bitters are bitter tasting herbs, usually sold in liquid form since they must come in to contact with the tongue to work. Bitters work by stimulating the bitter receptors on the back of the tongue. This in turn stimulates a nerve, known as the vagus nerve. This in turn increases the production of stomach acid, bile secretion and pancreatic enzyme secretion. They also have a cleansing effect on the liver, and the bile increasing effects make it useful for dissolving cholesterol based gallstones. Since bitters do cleanse the liver it is important to drink a lot of water throughout the day when using them. You only need to taste bitters for them to work, so only small doses are needed. Generally I recommend 1/2 dropper full 2 to 3 times daily, preferably before meals.

There are differences in structure between the omega 3 fatty acids found in fish oil and flax oil. Fish oils are more beneficial, though their intake must be kept limited due to the high levels of vitamin A also present. So I recommend omega 3 supplementation with both fish and flax oils.

As for the antioxidants I recommend no more than 10,000IU of vitamin A, 50mg zinc, and 600mcg selenium daily.


 
Magnesiumolie voor huidaandoeningen schijnt goed te werken net als verdunde waterstofperoxide. Maar inderdaad gewoon goed veel biologsiche roomboter eten en gefermenteerde levertraan. Darm en leverreiningen kunnen de huid ook helpen.

Het gehalte fulvinezuur in compost is vrij laag. Er zijn preparaten te krijgen voor gebruik op het land (en in mens mishcien ook een idee).

Peace

 
@Janse, ik heb vooral ervaring met klanten die het voor zichzelf gebruiken (HumaSoak & Wu Jin San) en dieren (PrimeVulvic). Laatst nog een slome hond vam 14 jaar weer jong leven in geblazen, binnen een week nota bene! Zuiver Fulvinezuur wordt gewonnen in een mijn en ondergaat erna een natuurlijk proces. Het is 30 miljoen jaar oud. Mensen die energie voelen vallen zowat flauw als ze een fles zuiver fulvinezuur vasthouden....Ook steeds meer sporters (en sportpaarden) gebruiken het. Bekende toepassing is aanpak van Mok bij paarden. Been van paard kwartiertje in emmer HumaSoak zetten, 7 dagen, week lang en Mok is verdwenen, definitief. Kippenboeren die het nu gebruiken zijn van de antibiotica af, het eigeel is donkerder, de eischaal dikker, het ei groter. Bij rozen zie je bijvoorbeeld dat de bekemde slijmvorming onderin de vaas niet meer voor komt. Wonderlijk goedje!

Groetjes,

Rob

 
Quote:
Jouw ouders eten toch 'normaal' en vinden wat jij doet allemaal maar teveel 'gedoe'? Dan is dit wat je krijgt. Als het lichaam gifstoffen weert via de huid, dan komt dit omdat ze er niet 'van onderen' uitkomen, dus via de lever en nieren. De schildklier zal ze dan via de huid willen lozen of de bijnieren via de longen. Dit is foute boel, want dit betekent dat de gifstoffen in de bloedstroom terecht zijn gekomen.

De lever had ze vetoplosbaar moeten maken en via de darmen moeten lozen (ontlasting) en de nieren had ze wateroplosbaar moeten maken en via de blaas moeten lozen (urine). Dit gebeurt niet en dus is er sprake van een verzwakte lever- en nierfunctie en daarmee een verzwakte ontgiftigingscapaciteit. Helaas gebeurt dit elke dag bij mensen die 'gezond eten' en 'gezond leven'. Elke dag dat ze niet het roer omgooien en echt voedsel gaan eten slopen ze zichzelf een klein beetje meer.


Mike, je haalt hier telkens bijnieren en nieren aan, dat zijn twee totaal verschillende organen....Fonteine haalt die twee ook steeds door elkaar ;-)

 
Rob,

Ik denk dat je mijn tekst verkeerd heb begrepen. Ik schrijf hier dat ontgifting idealiter van onderen moet gebeuren. De lever en nieren zorgen er dan voor dat de rommel vetoplosbaar wordt en als ontlasting via de darmen wordt geloosd (lever) of wateroplosbaar wordt en als urine via de blaas geloosd wordt (nieren).

Is de lever- en nierfunctie echter te zwak, dan springen de bijnieren en schildklier bij. Dit is een backup-mechanisme dat minder ideaal is, want dan zit het al in de bloedstroom en gaat het omhoog i.p.v. dat het er via de onderkant uitkomt. De bijnieren zorgen dan voor lozing via de longen, de schildklier voor lozing via de huid. Ik haal dus niets door elkaar.

Mike

 
Quote:
Ik denk dat je mijn tekst verkeerd heb begrepen.



Aaaah! Zo is het duidelijk en logisch, dank je Mike!

 
Psoriasis is volgens Leonard Coldwell is een gevolg van levertoxificatie en in 99% een schimmel/gistinfectie.

&feature=relmfu (vrij in het begin zegt hij dit).

 
https://www.voedingsgeneeskunde.nl/node/655
Quote:
Hoge dosis vitamine D als medicijn tegen vitiligo en psoriasis

Extra vitamine D kan het ziekteverloop van auto-immuunziekten afremmen. Een (open label) studie behaalde resultaat bij 9/9 patiënten met psoriasis en 14/16 patiënten met vitiligo (25 tot 75 % repigmentatie) dankzij 30.000 I.E. vitamine D per dag gedurende zes maanden. De deelnemers van de studie kregen ook het advies om een laagcalciumdieet te volgen en om voor een vochtinname van 2,5 liter te zorgen.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan