prostaatkanker

Rapunzel

New member
Mijn vader van 86 is vanmiddag bij de uroloog geweest en ze hebben gezegd dat hij prostaatkanker heeft. Maar daar werd heel luchtig over gedaan: ALLE oude mannen hebben prostaatkanker! Ze gaan er niets aan doen want hij kan er 105 mee worden (zo was het verhaal). En inderdaad, als ik googel vind ik dit:

Alle mannen zullen waarschijnlijk ooit prostaatkanker krijgen, tenzij ze op jonge leeftijd gecastreerd zijn en geen mannelijk geslachtshormoon (testosteron) in het bloed hebben. Er is aangetoond dat de overgrote meerderheid van alle mannen van negentig jaar en ouder kankercellen in hun prostaat hebben; gelukkig groeit prostaatkanker over het algemeen vrij langzaam, zodat de meesten van hen er nooit last van zullen krijgen. Op jongere leeftijd is de langzame groei echter van minder voordeel, zodat in dat geval vroegtijdig ingrijpen waarschijnlijk noodzakelijk is om uitzaaiing van de kankercellen naar andere delen van het lichaam te voorkomen.

Ik weet niet wat jullie hiervan vinden maar het klinkt mij vrij vreemd in de oren dat ALLE mannen ooit prostaatkanker zullen krijgen! De mannen op dit forum uitgezonderd, zou ik toch denken! Ik heb mijn vader alvast aan de pompoenpitten gezet. Misschien zijn er nog meer tips?

 
Wat een onzin! We zijn al langzaam aan het accepteren dat kanker 'er gewoon bij hoort'. Wat te denken van deze absurde ontwikkeling? Get 'em while they're young. Gewoon de nieuwe generatie voorbereiden op deze volkomen vervormde 'realiteit'. Walgelijk!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan