Problemen met aderen en oplossingen

Zonne

New member
Hoi,

Ik lees hier al een tijdje mee en heb wat gegevens verzameld over allerlei problemen met aderen. Maar ik mis nog sommige info. Wie kan me helpen voor extra aanvulling ?

Problemen:

- ontstekingen in de aderen. Oorzaak teveel suikers/koolhydraten. Nog andere oorzaken ?

gevolg : hoog cholesterol om die ontstekingen en de beschadigingen erdoor aan te pakken.

Mogelijke oplossingen : minder kh eten, vitamine C /OPC / H202 om ontstekingen te verminderen

- stolsels in aderen ( trombose ) Oorzaak ?

Oplossing : hawthorn bloedverdunners

- Aderverkalking. Komt niet door cholesterol. wel door verkalking door tekort aan vitamine D en magnesium

Nog andere oorzaken ? : hoog homocysteine ( waardoor? vitamine B tekort? ) ?? Voedsel ? Stress ? Anders.....

Oplossing : vitamine D ( en A?) en magnesium Halen deze stoffen ook al bestaande verkalking weg ?

- Hoge bloeddruk. Oorzaak ?

Oplossing : sole , ?

 
Je hebt nooit een voorsteltopic gemaakt en ik vraag me dus af wat je zoals eet en drinkt gedurende een dag.

Mike

 
Huh, dat heeft weinig met bovenstaande vragen te maken ? Ik wil me wel een keer voorstellen hoor, in een ander topic dan.

Ik stel die vragen trouwens omdat ik mensen waarschuw voor statines. Maar dan moet ik ook wel kunnen vertellen wat dan wel een goede manier is om te voorkomen dat het cholesterol heel hoog wordt door ontstekingen in de aderen te voorkomen etc. Vandaar dat ik graag info wil over het hele verhaal.

 
Dat heeft alles met bovenstaande vragen te maken. Mogelijk veroorzaak je met je huidige voedingspatroon deze klachten of houd je ze in stand.

Mike

 
ooh Mike ik had mijn berichtje al aangepast. Vragen hebben geen betrekking op mij, maar meer op mensen die aan mij vertellen dat ze statines slikken. Ik wil dan graag kunnen vertellen hoe het nu werkelijk zit. Daarom had ik de vragen gesteld.

 
Als deze mensen vrouwen zijn ben je wat betreft statines snel klaar:

er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat statines bij vrouwen werken!

0,000 effect op het verlengen van je leven.

Bij de statine groep gingen iets minder vrouwen dood aan hart en vaatziekten maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door dood gaan aan zelfmoord en kanker.

Alleen mannen van middelbare leeftijd MET bestaande hart klachten hebben er enig baat bij. En dat bestaat dan uit het feit dat in de statine groep na 5 jaar 98 % in leven is en in de controle groep 97%.

Conclusie: statines vergroten de kans om niet dood te gaan met 30%!

En dit was het beste onderzoek dat ze konden vinden. De rest is voortijdig gestopt of ligt in de onderste la van de farma maffia.

Statines zijn waanzin!

 
Als je anderen wilt overtuigen van de waanzin van statines gebruik dan het volgende argument: de bijsluiters van statines vermelden allemaal spierafbraak als voornaamste bijwerking - en het hart is een spier!

Mike

 
Ja dat weet ik. Maar hoe kunnen die mensen er dan wel voor zorgen dat bestaande aderverkalking verdwijnt of in ieder geval niet erger wordt ? En hoe kunnen ze het cholesterol verlagen als ze geen statines nemen ?

Ik zal de link van Mike eens lezen.

 
Insuline en glucose slopen de vaatwanden. Oorzaak: hoge inname suiker, zetmeel en koolhydraten (en dus automatisch een lage inname van dierlijke vetten). Bovendien BESCHERMT cholesterol de vaatwanden tegen barsten of breuken! EET dus je cholesterol!

Mike

 
Goed. Dus je cholesterol hoef je in principe niet te verlagen. alleen duidt een hoog cholesterol wel op ontstekingen van de vaatwanden en kan je door kh verlagen en vit C/ H202/OPC die ontstekingen verminderen en dus zo dan ook je cholesterol.

Toch ?

Zijn er nog andere oorzaken van ontstekingen in de vaatwanden behalve suikers/kh ?

En stolsels ontstaan door versuikering van eiwitten.

Aanpak dus meer vet, minder koolhydraten.

En aanpak aderverkalking ? vit D en magnesium. En dan ook B vitaminen ivm hoog homocysteine ?

Oorzaak hoge bloeddruk is aderverkalking ? Of ???

 
Genoeg k2 is ook heel belangrijk bij aderverkalking.

Quote:
Zijn er nog andere oorzaken van ontstekingen in de vaatwanden behalve suikers/kh ?



Stress.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat een hoog cholesterol duid op problemen.

Hoge tryglyceriden en lage HDL wel maar totaal cholesterol zegt niets

Quote:
Oorzaak hoge bloeddruk is aderverkalking ? Of ???



Magnesium tekort, chronische stress, bijwerkingen van andere 'medicijnen'

 
vitamine K2, daar ga ik dan info over opzoeken.

Stress als oorzaak ontstekingen en hoge bloeddruk, dus ook weer bijnieruitputting neem ik aan ?

Ik dacht dat hoog cholesterol duidde op ontstekingen in de aderen ?

 
Over K2, heel interessant!

http://oneradionetwork.com/health/kate-rheaume-bleue-nd-vitamin-k2-and-the-calcium-paradox-how-a-little-known-vitamin-could-save-your-life-march-7-2013/

Quote:
Ik dacht dat hoog cholesterol duidde op ontstekingen in de aderen ?



De helft van de mensen die overlijden aan hart en vaatziekten had een laag cholesterol

 
Dank je Pike.

Kan vitamine K2 trouwens getest worden in je bloed ??

En krijgen "wij" door de cod liver of skate liver oil genoeg K2 binnen ? Of zit dat genoeg in melkkefir b.v. ??

 
Vergeet niet dat de basis in de voeding ligt. Als de voeding niet aangepast wordt, dan zullen de problemen blijven bestaan en eventueel erger worden.

 
Alexandra, dat snap ik. Laag koolhydraten hoog vet. Maar veel mensen willen hier niet aan beginnen, zeker niet zonder eerst heel veel info te lezen.

Maar ook zonder zo te eten moet het toch mogelijk zijn ook aderen etc te verbeteren ?! Alhoewel de winst altijd groter is door wel goed te eten natuurlijk.

 
Ja het kan getest worden maar dat zegt nog niet zoveel omdat uit onderzoek blijkt dat hoe meer hoe beter dus als ze zeggen dat het oké is bedoelen ze dat je net zo veel/weinig hebt als de gemiddelde Nederlander.

In de CLO en skate olie van green pastures en in melkkefir zit het allemaal maar het is moeilijk te zeggen of dat met dit of dat alleen voldoende is.

Het beste kan je zoveel mogelijk voedingsmiddelen eten waar het iig in enige mate in zit.

Deze zijn o.a. (grasgevoerde) lever, nier, vlees, melkkefir, kaas, eieren en verder vele gefermenteerde produkten zoals natto en zuurkool.

 
Quote:
Ik dacht dat hoog cholesterol duidde op ontstekingen in de aderen ?

De helft van de mensen die overlijden aan hart en vaatziekten had een laag cholesterol


hier moet ik nog even nadenken hoor -:)

Dus die mensen hadden geen ontstekingen in de aderen dan waarschijnlijk ( als hoog cholesterol= veel ontstekingen en laag cholersterol = weinig ontstekingen ), maar misschien wel aderverkalking dan toch ? Of hoog homocysteine ?

 
Vergeet niet dat je alleen mensen kan helpen die geholpen willen worden. Helaas is dat de minderheid.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan