Probleem

Heidefiets

New member
Ik heb een probleem en probeer op dit forum het antwoord te vinden, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Zoals jullie weten heb ik een maagontsteking gehad. Gelukkig genees ik, al gaat het langzaam.

Ik eet en drink momenteel niet zo heel veel, maar wel bewust.

Rauwe melk, rauwe kaas, rauwe roomboter, waterkefir, melkkefir, levertraan, trifala, vlees en roomboter om mijn spijsvertering weer aan te sterken en daar zit het probleem.

Ik heb obstipatie en kan gewoon erg slecht af. Zou het van de melk zijn? Maar die rauwe melk is juist nodig voor het herstel en dat merk ik ook.

Eergisteren heb ik een milde lever reiniging gedaan en er kwam veel blubberige troep uit. Maar ik vermoed dat het probleem in de galblaas zit.

Maar hoe pak ik dat nu aan? Natuurlijk moet ik voorzichtig t e werk gaan, maar eerst moet de troep eruit voordat het goed kan genezen en herstellen.

Wie kan mij even helpen en advies geven?

Dankjewel.

 
Hoi Heidefiets:

denk ook aan koffieklysma´s https://www.fatsforum.nl/topic/klysma#post-90 en mariadistel ivm je lever/gal aan de praat houden/krijgen. Mariadistelzaad (halve eetlepel) elke dag malen in een koffiemolentje als je dat hebt of een vijzel en daar heet water bij doen en het aftreksel 10 min laten staan en dan drinken. Dit dagelijks herhalen. Ik haal mijn mariadistel hier: http://www.kenkkruidenshop.nl/a-19781689/mariadistelzaad/mariadistelzaad-1-kg/

Mariadistel beschermt de lever en bouwt zelfs levercellen op.

 
Dag lievergezond,

Ik heb Mariadistel, dat zal ik eens gaan proberen.

Maar ik las op t forum dat verstopping kan komen door slechte galfunctie. Dat de vetten slecht verteerd worden waardoor er een zeepachtige massa ontstaat. Stimuleert de mariadistel dan ook de galfunctie?

Dank voor de tip, verstopping is echt heel vervelend.

Ik heb zelfs mijn toevlucht genomen tot thee om de spijsvertering te helpen.

Heel slecht, maar verstopping is zo verschrikkelijk, bah.

 
Heidefiets je kan ook bitterzout kopen. Bitterzout helpt de galblaaskanalen open te zetten waardoor de galstenen makkelijker verwijderd en soepel door de galkanalen afgevoerd kunnen worden.

 
Misschien even kijken hoe het gaat als je ff geen kaas meer neemt?

En drink zoveel mogelijk sole,dat werkt ook laxerend

 
en geen rauwe melk en wel kefir, zure melkproducten dus, ik raak ook verstopt als ik rauwe melk drink. De eiwitten zijn te zwaar in rauwe melk en kefir zitten probiotica in en ondersteunen de darmen op dit moment en dan gaat het wel redelijk. Als de maagzuur productie langzaamaan beter gaat, zal dat ook gaan herstellen.

Ik bedoel dat laatste bij mij, ik weet niet of jij daar last van hebt

 
Quote:
Maar ik las op t forum dat verstopping kan komen door slechte galfunctie. Dat de vetten slecht verteerd worden waardoor er een zeepachtige massa ontstaat. Stimuleert de mariadistel dan ook de galfunctie?


Hoi Heidefiets: mariadistel is ook goed voor de galfunctie.

Wat goed is voor de lever, is goed voor de galfunctie.

Die twee dingen zijn niet uit elkaar te trekken.

De lever is het detoxorgaan in je lichaam bij uitstek: hoe beter je dat orgaan onderhoudt, hoe beter je afscheiding zal werken in je lichaam.

Verder: de koffieklysma haalt toxinen uit je galstroom die het lichaam uit zuinigheidsoverwegingen hergebruikt en belangrijker nog: koffieklysma's zetten de lever aan tot een verhoogde aanmaak (van 600-700%) van glutathion: een belangrijke uitscheidingsstof. Koffieklysma's zijn in eerste instantie goed voor de lever (die wordt bereikt via een poortader uit de endeldarm), maar ondertussen wordt de endeldarm ook geleegd.

 
Hoi, nou dat is fijn, hulp genoeg hier.

Hoe moet ik dan de sole en appelazijn gebruiken? 1 thl sole en 1 thl appelazijn in een glas water voor het eten?

Verdunt dat je maagsappen dan niet?

De rauwe melk dronk ik maar 1 glas per dag. En 1 glas melkkefir per dag. Misschien van het laatste twee glazen maken.

En een koffieklysma heb ik wel over gelezen, maar niet de juiste koffie in huis.

Ik zal eens kijken of ik dat kan regelen. Even googelen waar ik de spullen kan kopen.

Ik begreep al niet hoe een koffieklysma bij je gal kon komen. Dan moet ik wel even je link goed lezen hoe ik dat moet doen!

Bedankt voor de uitleg. Een klysma is geen probleem, heb ik wel eens vaker gedaan, al is dat even geleden.

Vanavond nog maar eens een milde leverreiniging doen.

De mariadistelthee heb ik al genomen, ik zal straks nog een kopje nemen.

Nogmaals dank voor jullie adviezen, ik ga ermee aan de slag.

Dit is zo ook niet fijn.

 
Zou rauwe geitenmelk een optie kunnen zijn? En geitenyoghurt? Als je dat kunt krijgen natuurlijk.

 
Lievergezond,

Ik had zelfs nog de kaldi II koffie nog. Alleen geen set meer. Ik heb die besteld, dus kan ik ermee aan de slag.

Hoe vaak mag je je gestel met een klysma schonen?

Ik moet me daar weer even in gaan verdiepen. Ik ben er maar druk mee, maar zo kan het ook niet, is niet fijn.

@Liesje, geitenmelk is hier slecht aan te komen en de rauwe koeienmelk krijg ik gratis. Ruilhandel zeg maar, wij onderhouden de computers van de boerman, zei geven ons melk. Niet slecht he. Alleen even wat minderen en de melkkefir drinken. Maar ik vind het erg lekker.

 
Heidefiets, in het begin deed ik de koffieklysma 2 x pd.

Later 1 keer pd.

Tot mijn lever weer een beetje op orde was.

 
Lievergezond, ik spoel iedere dag mijn darmen met water, +/- ruim 1 leter per keer (dat moet ik blijven doen wegens endeldarmschade). doe er nu een klein scheutje H202 in. Voor mij dus tamelijk gemakkelijk om ook met koffie te werken. Hoe weet je dat je lever weer op orde is? Tegen mij is gezegd dat ik een iets opgezette lever heb, verder geen klachten. Wel veel jeuk op mijn rug die in verband schijnt te staan met de lever. Wat is Kaldi II koffie?

 
Elke dag is wel veel, verstoor je dan niet je natuurlijk stoelgang, verstoor je dan niet de peristaltiek van je darmen en je natuurlijke slijmlaag?

Ik ben zo bang voor luie darmen, zeker nu het al zo moeizaam gaat allemaal.

Idd een hele goede vraag, wanneer weet je of je lever/ gal het weer naar behoren functioneerd?

 
a)Heidefiets, door een operatie ben ik mijn impuls kwijt dus ik moet wel. Ik gebruik nu wel probiotica en voel dat zodra het water een impuls geeft mijn natuurlijke eigen impuls toch wel meedoet. Bovendien heb ik het water er nu in 5 minuten in en het water loopt er direct weer uit. Vroeger heb ik mijn darmen toch wel door groenten aan de gang gekregen. Alhoewel ze hier op dit forum niet staan te springen om veel groenten te eten. Maar ik was vegetarisch.

 
Hoi Heidefiets, je krijgt geen luie darmen van lage klysma's.

Bij obstipatie doe je jezelf een plezier uberhaupt met alleen al een dagelijkse waterklysma.

Niet klysmeren kan sneller leiden tot darmontstekingen.

Maar uiteindelijk is het wel zaak dat/als je je eigen ontgiftingssysteem het werk kan laten doen.

Echter tot die tijd: help je jezelf met klysma's.

Over koffieklysma's: die zijn er dus niet in eerste instantie voor de endeldarmleging maar om je lever te helpen ontgiften, ook als is de darmlozing er wel een onderdeel van.

Ik heb geluisterd naar de vele verhalen van alternatieve kankerartsen in een kankergenezingsmarathon, ongeveer anderhalf jaar terug.

Daarin zeiden alle kankerartsen dat zij koffieklysma's voorstellen aan hun kankerpatienten, bijna als verplicht onderdeel.

Ook zei dr. Nicolas Gonzalez dat hij zelf dagelijks koffieklysma's doet uit preventieve overwegingen:
Quote:
Dr. Gonzalez considers coffee enemas an ESSENTIAL part of cancer treatment, as well as a PREVENTIVE! He practices what he preaches and does them himself as a preventive measure. In addition, his whole staff does coffee enemas, too!

http://www.peak-health-now.com/coffee_enema.html

Zelfde geldt voor Charlotte Gerson (alternatieve kankercoach) en haar zoon die ook elke dag koffieklysma's doen al zijn ze volgens mij wel gezond.

 
Lievergezond,

Wat is dan een hoge klysma?

Zodra de set binnen is start ik direct. Dat ik hier niet eerder op gekomen ben?

Jaren geleden heb ik ook problemen gehad en klysma s gedaan. Alleen is het nu een gevolg na een heftige maagontsteking.

Volgens mij zit er nog veel troep. Mijn motto is nu eerst schonen, dan helen.

Bedankt voor je tijd in mij :)

 
Hoi Heidefiets, de hoge darmspoeling heb ik gedaan vlak voor ik finaal ingestort ben in 2007.

Het woord zegt het al: de hoge darmspoeling gaat in de hogere delen van de darmen: een normale lage klysma komt niet verder dan de endeldarm. Naar mijn idee heeft de hoge darmspoeling in 2007 geen beste bijdrage geleverd: volgens mij moet je redelijk gezond zijn voor baat bij een hoge darmspoeling en niet een lekke darm hebben (die ik in aanleg al had, maar de hoge darmspoeling deed er destijds bij mij een flinke schep bovenop). Zie hier mijn verhaal: https://www.fatsforum.nl/topic/darmspoelingen

 
Even over de sole met appelazijn

Het liefs een half uur voor elke maaltijd

Een glas water met een eetlepel appelazijn en 1 theelepel sole

Water met sole kun je altijd naar behoefte drinken

Doe ik ook,heerlijk

 
Hoi,

Solewater drink ik tegenwoordig de hele dag door. Appelazijn voor de maaltijd ga ik proberen.

Gisteravond voor het slapen heb ik 1 thl zuiveringszout in water gedronken.

Vanmorgen had ik me toch een afgang. Heel veel sinkende en bijtende gele prut. Zo dan, het luchtte gewoon op! 8O

Volgens mij zit het probleem idd in te weinig maagzuur.

Ik heb http://www.voedingisgezondheid.nl/Zuur_base_bloedgroep.html dit artikel van Mike gelezen.

Wat langdurig stres al niet kapot maakt en kan verstoren. Eigenlijk herken ik mezelf bij sommige passages.

Het is een soort van kettingreactie wat bij mij uiteindelijk leidde tot een maagontsteking/ maagzweer.

De helende weg zal lang zijn, maar volgens mij ben ik op het goede spoor.

De tijd zal het leren.

Dank allemaal.

8)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan