Privacy (op computer, telefoon en meer)

Donderdag was ik op reis met de trein.
Ik had altijd alleen met de OV kaart betaald.
Eventueel vergeten uit te checken is dan een ramp.
Trein is duur, daarom nu (heb) betaald met de pinpas. en het ging goed. Ik krijg pas later het overzicht van de bank, tenzij ik ze opbel en het bedrag wil weten. (geen betaalverbinding met bank)
In Leeuwarden moest ik uit EN inchecken. NS/Arriva.
Terug vanuit Sneek eerst Ariva, dan in Leeuwarden weer Arriva/naar NS.
Alles ging goed.

Echter, op station Amsterdam-Zuid weigerde het poortje open te gaan. Niemand e zien om hulp.
Er was iemand aan het werk, liep door het poortje en liet mij er meteen doorheen.
Lief.
Het kan zijn dat die poortjes niet goed werkten (storing?) want op de heenweg in Leeuwarden stonden er 2 dames bij andere poortjes die NIET open gingen. Een dame was er doorheen en de volgende dame werd geweigerd.
Ik had de tijd en stond erbij te kijken. Uiteindelijk ging het poortje voor de 2e dame dan toch open. Waarom allemaal? Geen idee.

Het zat me allemaal al meteen NIET lekker. De bus in Amstelveen is betaald met mijn OV chipkaart.

Nu zoek ik op reizen met openbaar vervoer met betaalkaart en zie dat ik alleen info kan krijgen via moderne methodes. een 06-telefoon met Apps erop enz.

Nu ben ik heel bang dat er teveel wordt afgeschreven en als dat niet klopt dat je het dan niet terug krijgt. Allemaal weer gedoe.

Staks nog eens zoeken naar ervaringen van anderen.

In Sneek stond er nog geen Arriva trein. Om 5 min. voor vier uur al ingechecked.
Trein vertrok pas meer dan een half uur later. Kan zijn dat de tijd tussen inchecken en reizen te lang is/was?

Hopelijk is wat betreft afschrijvingen toch alles goed gegaan. ondanks gesloten poortjes.
 
Er zijn hier vast wel mensen die verstand hebben van die mobiele telefoons.
Ik kan er niet mee overweg maar kan misschien wel eens handig zijn om er 1 te hebben.
Ik moet een app downloaden om mijn dossier van de huisarts en/of ziekenhuis te kunnen inzien.
I

De helft van het hele gedoe om naar mijn dossier te komen is gelukt.
Ik kreeg een speciale code waar ik mee kan inloggen.
Ik zat bij de huiarts want zij zou het wel even voor me in orde maken.

Maar die code konden we dan niet vinden op de telefoon, die ging naar mijn computer, thuis.
Als hethotmail of telfort was geweest hadden wen die code kunnen vinden op de telefoon denk ik.
.
We kregen wel een melding. gestuurd naar 12 move.
12 Move is een zeer oud iets dat ooit op een andere computer werd gebruikt. Is allang niet meer in gebruik bij mensen.
Dat vind ik dan wel zzeeeeeeer vreemd.

Inmiddels heb ik van het ziekenhuis op papier aanwijzingen met een code om het ziekenhuis dossier in te zien. i
Dus ik dacht laat de huisarts dan maar zitten en probeer ik eerst het ziekenhuis.

Heeft ieder ziekenhuis en/of huisarts zijn eigen app? Zo ja waarom dan?
En het zou allemaal zo gemakkelijk gaan werd er gezegd.

Zijn er mensen die het al eens geprobeerd hebben?

MijnHuisarts - FaMe-net


MijnHuisarts is een webapplicatie van FaMe-net, een netwerk van huisartsen die gebruik maken van TransHis, een elektronisch patiëntendossier. Met MijnHuisarts kunt u online afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen en e-consulten voeren met uw huisarts. Uw gegevens zijn veilig en worden alleen gedeeld met uw toestemming via het LSP.
De code kwam via TransHis.


Op mijn computer kwam het woord 12Move niet voor. Wel op de telefoon . Hanteren ze dan oude gegevens? blijkbaar ja.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een afspraak gemaakt bij een kliniek in Velsen.

Moet ik weer met mijn telefoon een hoop handelingen maken om weer in te loggen.
Ik word hier helemaal daas van.
Ze vragen van te voren een formulier (geschiedenis) in te vullen. Heb ze een mail gestuurd dat ik het ter plekke kan doen.
Mijn dochtergaf een apple telefoon.
Vind het 3keer niks.
Misschien zijn er andere merken met andere programma,s die gebruiksvriendelijker zijn?
Probleem is = ik heb een computer voor contacten en een vaste telefoon. .
Mijn zussen willen niet veel gebeld worden. Mijn kinderen zijn druk.
Dan hebben de meeste mensen een abonnement. Wat moet ik met een abonnement als ik niet bel.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met mijn zoon nogmaals ingelogd via Zorgdomein.
Zelfs hij vond het een waardeloos systeem, voor oudere mensen al helemaal.
Hij beheert op kantoor hun computer-systemen. .
Ik wil gewoon alles op papier. Want die uitslagen zijn op een telefoon ook niet te lezen.
Afijn, ik ben gewaarschuwd. Laten ze me maar een ouderwets antwoord sturen anders ga ik niet.
 
Hier in de buurt willen ze glasvezel aanleggen.
Eerst zijn ze buiten bezig geweest en daarna binnen. Dit is een flatgebouw en ik woon beneden.
Nu moeten ze de kabels doortrekken van de achterkant naar de voorkant. Blijkbaar moeten ze ook onder de vloer zijn en in de meterkast.
Ik heb alles geweigerd maar toch moesten ze in de meterkast zijn.
Nu doet mijn vaste telefoon-verbinding het niet .Had het niet direkt in de gaten. Ik kon gisteren wel naar buiten bellen maar geen telefoon ontvangen. Lang aan het bellen geweest met KPN?Tele2 maar het werd niet opgelost Nu kan ik ook niet meer naar buiten bellen.
Kreeg wel een mail met aanwijzingen om ze te bellen via 06 maar ik heb geen 06. en tijden voor contact staan er ook niet bij.
Al met al weer een gezeur om het in orde te krijgen.
Ik zit op belangrijke telefoontjes te wachten en dat gaat dan niet.
Gadver.
 
Vanmorgen weer kontakt gehad met Tele2. ik kreeg een mail met aanwijzingen hoe ik een afspraak kon maken met de monteur. Lukte dus niet.
Gewoon een tel.no. doorgeven is blijkbaar niet populair.
Morgen komt monteur.
Ik zou gebeld worden door arts. 06-telefoon ligt naast me. ik hoor het bellen. voordat ik uberhaupt kan opnemen. Hup, weg gesprek. dat ging de hele middag zo door. Blijkbaar teveel moeite om op mijn verzoek een mail te stuen.
Mijn broer vertelde ook iets over zijn ziekenhuis. Ook allemaal codes, . als je dat niet rond krijgt kom je niet eens het ziekenhuis binnen.
Voortaan zeg ik dat ik geen 06-nummer heb. Bevalt zowiezo niet.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan