prikkende (en rode) ogen

eli

New member
heb de laatste tijd nogal last van pijnlijke ogen. ook zie ik rode adertjes (duidelijk dan normaal) door het wit heen lopen. heeft dit met de lever te maken?

 
ik heb daar ook last van. misschien heeft het met hooikoorts te maken. omdat we te maken hebben met

een late zomer dit jaar, zou je nog best last kunnen hebben van hooikoorts.

 
bedankt lievergezond!

deze site ken ik ook. interessante informatie vind ik het wel. alleen hun visie op voeding komt volgens mij niet helemaal overeen met wapf.... heb jij misschien nog tips?

 
haha Eli, nee ik heb denk ik geen tips behalve alles wat je kan doen om de lever aan te zetten om te blijven ontgiften: koffieklysma's, doorgaan met vet voeren aan je lever en mariadistelzaad gebruiken (dagelijks: halve eetlepel zaad in de koffiemolen malen en dan kokend water erop, 10 min laten trekken en drinken. Of je kunt het gemalen zaad misschien ook in de yoghurt doen). Rauwe ei in de ochtend in je yoghurtsmoothie bijv. (wat ik nog steeds niet durf) en rauwe melk drinken en dat soort dingen.

 
de ogen hebben veel vitamine A en C nodig (vetoplosbare vit.C)

 
oke bedankt! vet eet ik inmiddels genoeg, ook neem ik dagelijks vit c en levertraan. mariadistelzaad neem ik nog niet dus dat kan ik nog toevoegen.

 
Trouwens bitterzout (magnesiumsulfaat) (bijv. theelepeltje tot eetlepel in glas water): dat kun je ook overwegen te doen tijdje voor je vet gaat eten: zet je galwegen open: dan kunnen die steentjes er makkelijker uitkomen.

 
Ja, maak ik al vrij vaak gebruik van...

Is het verschil tussen appelazijn en citroen trouwens dat het ene ook op dat citroen ook op de lever werkt en appelazijn meer voor het maagzuur?

 
@eli

Citroen werk voor de lever, het zuur in appelazijn en appels maakt de stenen in de lever zacht zodat deze gemakkelijker hun weg vinden door de kanalen.

Appelazijn is ook goed voor beter maagzuur heb ik ergens gelezen.

 
ok, bedankt maarten. dat van die appelazijn weet ik inderdaad. maar op wat voor manier werkt citroen nu eigenlijk precies voor de lever?

 
https://www.fatsforum.nl/topic/ontl...tuur-hoe-iswas-die-van-jullie-en-wat-zegt-het

Hier staat op eerste pagina vrij snel een bericht van ,lievergezond, met en verhaal met een quote, over een kuurtje, met citroen erin

In het boek van grote leverzuivering staat dat citroen een uit knijpende werking heeft.

Krijg URL niet voor mekaar....

Dit is wat ik er vond.

Quote:
2. Citroen. De citroen heeft een hoog vitamine C gehalte, maar helpt bovendien zeer effectief bij het reinigen van de lever. Door het drinken van citroenwater kunnen gifstoffen in water oplosbare vorm door het lichaam worden gespoeld. Volgens Jethro Kloos, auteur van Back to Eden, maakt citroenwater het gal vloeibaar en controleert het de galstroom. De citroen versterkt leverenzymen en kan het zuurstof- en calciumgehalte van de lever herstellen, wat vervolgens het zuurstofgehalte van het bloed positief beïnvloedt.


 
Quote:
Krijg URL niet voor mekaar....


Dat komt omdat je op de URL-knop klikt. Simpelweg je link knippen en plakken in je post, zonder op URL te klikken. Ik heb het al voor je gefixt, maar denk daar de volgende keer aan.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan